GTA 5 med uppgraderad grafik släpps på PC 4 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Yes det är BattleEye som de la till redan i höstas på nuvarande versionen. Även detta som sabbade GTA Online på Steam Deck eftersom BattleEye inte finns på Linux. Och det finns fortfarande moddare så tveksamt hur mycket detta hjälper…

https://www.pcgamer.com/games/action/gta-online-finally-gets-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Är det en remake på nå sätt?
Alltså blir det en egen titel av det här?

"All players who currently own GTAV on PC will be able to upgrade to this new version for free, with the ability to migrate your Story Mode and Online progress."

Inte en remake
Snarare en ++ eller om det är +++, jag har tappat räkningen
(precis som alla gjorde med Intels Skylake-förbättringar )

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixar den usla prestanda i online speciellt lobbys med 20+ spelar man får ju liksom mindre en hälften av FPS som man får i singleplayer.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Inget mer Rockstar-spel för mig. Försökte logga in och upptäckte att e-posten går till comhem som inte finns längre. Försökte lösa med Rockstar support men till ingen nytta, oavsett vilka uppgifter jag skickar in. Inte ensam om detta såg jag vid en snabb googling. Så köpa ett spel igen som jag redan äger, nej. (Kanske hör hemma i gubbgnäll-tråden istället )

Var inga som helst problem för mig at byta mail bara skicka in ett kvitto/orderbekräftelse till deras support så löser dom det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Dags att ladda ner spelet igen då, säkert 7-8 år sedan jag körde sist 😅

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Men ett separat spel ändå? Ett legacyspel, och ett nytt?

Eller vad är grejen annars med att migrera användardata för story mode och online progress?
Mellan två olika spel? Till samma spel?
I dont understand.

Det är mer eller mindre en grafik uppdatering samma som Xbox Series/PS5 fick för några år sen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Separat titel som installeras för sig. Verkar som man behöver ha vanliga GTA V installerat för att föra över sparfiler och onlinekaraktär till den nya, men kan ha fattat det fel, kan räcka att man har sparfilerna på disk. Oavsett kan man ta bort den äldre titeln efter att ha fört över allt.

Är ganska säker på att allt det är lagrat i molnet och inte lokalt. SÅ skulle gissa på att det bara är starta nya versionen så finns allt redan där.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Yes det är BattleEye som de la till redan i höstas på nuvarande versionen. Även detta som sabbade GTA Online på Steam Deck eftersom BattleEye inte finns på Linux. Och det finns fortfarande moddare så tveksamt hur mycket detta hjälper…

Tycker det har blivit mycket mindre moddare körde spelet hel del för någon månad sen och stötte inte på någon moddare överhuvudtaget förut så var det typ minst 5 moddar i varje "lobby".

Sen så finns det säkert folk som moddare pengar och sådant men inte alls många som är ute för att förstöra för spelarna oi "lobby" som förut.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Direct Storage för laddning av texturer, börjar det äntligen komma nu eller? Var snack om det när PS5 släpptes men inte mycket sen dess. Eller har jag bara varit dåligt uppdaterad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Los Santos heter väl staden i GTAV iallafall....

"Själva spelet har också flera nyheter, bland annat nya fordon och vilda djur som lever runt om i naturen utanför staden San Andreas. "

Skrivet av kalle-anka:

Ja, visst är det så.

Men Rockstar skriver San Andreas på sin egen hemsida.
https://www.rockstargames.com/newswire/article/akk98a4o755825...

Rockstar skriver ”Encounter Ambient Animals all across Southern San Andreas…” vilket är korrekt då San Andreas är hela området och staden är Los Santos. Så R* har skrivit rätt och SweC har skrivit fel.

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Tappar du suget på något när det blir för mycket hype över det? Så du kan gilla ett spel, som du spelar, men börjar märka att fler börjar gilla det och hypea spelet; då slutar du spela spelet, fast du gillar spelet egentligen? Jättekonstigt ju, varför skiter du inte bara i det och fortsätter spela spel som du tycker om?

Nja, gillar jag ett spel så fortsätter jag såklart annars är det ju bara korkat.. Jag köpte det, testade men fastnade inte. Har inte haft sug att testa efter det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Tycker det har blivit mycket mindre moddare körde spelet hel del för någon månad sen och stötte inte på någon moddare överhuvudtaget förut så var det typ minst 5 moddar i varje "lobby".

Sen så finns det säkert folk som moddare pengar och sådant men inte alls många som är ute för att förstöra för spelarna oi "lobby" som förut.

Fint, har nog haft lite otur de få gånger jag varit i en public lobby. Som du skrev innan är ju public med många spelare så sjukt dåligt optimerat. Kör bara med polare i friend-only samt playlists/missions.

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om girigheten, både att de släpper det i olika omgångar till olika plattformar och tänker sig ta rejält betalt för nya.
Men man kan inte komma ifrån att de gör saker ordentligt, det är inga årsutgåvor av kortare spelupplevelser likt många andra.

Att släppa en sån här uppdaterad version utan extra kostnad är ju positivt. Kan tänka mig att det dock ses som en del av marknadsföringen för kommande.

Har själv inte ens spelat V än, det finns i den väldigt långa backloggen..

Permalänk
Skrivet av berch:

Inget mer Rockstar-spel för mig. Försökte logga in och upptäckte att e-posten går till comhem som inte finns längre. Försökte lösa med Rockstar support men till ingen nytta, oavsett vilka uppgifter jag skickar in. Inte ensam om detta såg jag vid en snabb googling. Så köpa ett spel igen som jag redan äger, nej. (Kanske hör hemma i gubbgnäll-tråden istället )

Detta inlägg hör hemma på 1990 vem väljer IPS mejl? Sämre säkerhet och mer spamm + inlåsning.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hoppas det fungerar med Epic Game Stores version som dom släppte gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Ja, visst är det så.

Men Rockstar skriver San Andreas på sin egen hemsida.
https://www.rockstargames.com/newswire/article/akk98a4o755825...

Tokigt

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle damma av spelet igen

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Hoppas det fungerar med Epic Game Stores version som dom släppte gratis

Är ju samma version som alla andra så ja det kommer fungera.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Nja, gillar jag ett spel så fortsätter jag såklart annars är det ju bara korkat.. Jag köpte det, testade men fastnade inte. Har inte haft sug att testa efter det heller.

Ah okej, det är ju logiskt då. Men din formulering så låter det som du inte haft sug på att testa det för att hypen varit för stor

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Trevligt med gratis uppdatering. Riktigt snyggt på PC redan nu men tar gärna emot lite mer lullull så jag får en anledning att ta upp spelet igen..

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Ah okej, det är ju logiskt då. Men din formulering så låter det som du inte haft sug på att testa det för att hypen varit för stor

Det var en rätt dålig formulering av mig. Jag slutar inte spela ett spel jag gillar bara för att hypen är för stor. Det som snarare hänt de gångarna jag dragits med i hypen över ett spel är att jag nästan alltid blir besviken och slutar spela spelet då det inte lever upp till mina överhypade förväntningar. Men med det sagt så är det kanske dags att starta upp rockstar appen å dra igång spelet den 4:e mars.

Permalänk
Medlem

Lirade GTAV när det begav sig på Xbox 360. Sen en sväng på pc porten.

Lirar nu den uppdaterade versionen på en ps5 och 52" Oled och måste säga att det ser riktigt jävla bra ut.

Permalänk
Medlem

Happ, dags för en fjärde version av GTA V för egen del då (ps3, ps4, pc och nu pc+). Det kommer ju snart upp i Skyrim-nivå i antal olika versioner jag köpt och laddat ned.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Har gta v på xbox, kan jag spela nya verren på series x?

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/4TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalmac:

Har gta v på xbox, kan jag spela nya verren på series x?

Om du har Xbox One versionen, nej. Man måste köpa nya versionen separat (Ingen upgrade path).

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kan spelas med högre upplösning, på ultrabreda skärmar och med högre maximal bildhastighet.

Jag har sett i videos att folk klagat på att man måste låsa GTA V till 150-160 FPS eller dylikt. För om man får över 160-180 FPS eller dylikt så blir det massa hack (stutters).

Men då kan uppdaterade GTA V hantera 200+ FPS då för de som har bra system ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Då borde de väl kunna ta bort det i legacy versionen efter de släppt uppdateringen om båda versionerna ska finnas parallellt ?

Hade varit fint om de släppt GTA V legacy på GOG med DRM Fri och anti cheat fri och launcher fri för maximal kompatibilitet på alla möjliga plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Då borde de väl kunna ta bort det i legacy versionen efter de släppt uppdateringen om båda versionerna ska finnas parallellt ?

Hade varit fint om de släppt GTA V legacy på GOG med DRM Fri och anti cheat fri och launcher fri för maximal kompatibilitet på alla möjliga plattformar.

Mm kanske, vet inte vad jag tycker. Vissa säger att BattleEye gjort ganska stor skillnad så samtidigt hade det varit synd om spelare med low-end fick dras med massa moddare bara för att de tar bort det. Bästa vore om BattleEye fick Linux stöd, om det ens är möjligt.

Permalänk
Medlem

Dags att spela om kampanjen igen då kanske

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Mm kanske, vet inte vad jag tycker. Vissa säger att BattleEye gjort ganska stor skillnad så samtidigt hade det varit synd om spelare med low-end fick dras med massa moddare bara för att de tar bort det. Bästa vore om BattleEye fick Linux stöd, om det ens är möjligt.

Nuvarande GTA V ska väl typ funka på ett GeForce 210 om man anpassar upplösning och andra inställningar.
Tror inte många som kör competetive multiplayer kör med så low end system.

Så då hade det varit tufft med en "fri" version som man kan få att fungera på typ en Raspberry Pi eller nästan vad som helst.
Lite som Doom som kan köras på nästan vad som helst.

Men vi vet väl inte systemkraven på nya versionen ännu?

Desto högre systemkrav på nya versionen, desto fler beroende av gamla versionen.