Extremt snygg och kraftfull dator med front i bambu

Permalänk
Medlem

Extremt snygg och kraftfull dator med front i bambu

Helt nybyggd dator med snygg RGB och kraft i mängder. Datorn har byggts till en bekant som sedan fick möjlighet att åka på ett stipendieresa i 18 månader så den har inte ens använts. Datorn består av följande:
Chassi: Corsair: 2500 – vitt med bambu front
Moderkort: Asus ROG Strix B760-G Gaming WiFI
CPU-Intel I5-14600K - 20 trådar för överklockning
RAM: 64 GB DDR5
Lagring: Kioxia Excercia Plus G3 2TB
PSU - 1000 watt
Kylare - CoolerMaster med RGB för extremt tyst gång och hög OC potential
Fläktar Corsair RX 120 RGB iCUE Link
Grafik: Asus RTX4060Ti ProArt 16 GB

Kom gärna med prisförslag, kommer inte att sälja till varkpris och förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill. Datorn finns i Kalmar och kan skickas eller mötas upp för överlämning.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Budar 6000

Permalänk
Medlem

Om det finns kvitto till allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikwahlqvist:

Helt nybyggd dator med snygg RGB och kraft i mängder. Datorn har byggts till en bekant som sedan fick möjlighet att åka på ett stipendieresa i 18 månader så den har inte ens använts.
Läs hela annonsen här

Men du skrev också det här inlägget den 17/11-2024:

"skulle gått till dottern men hon vill absolut ha en bärbar. Bor i Kalmar och skulle kunna möta upp dig om det är intressant"

Hur ska du ha det egentligen? Är datorn helt nybyggd? Är den byggd för tre månader sedan? Är den byggd åt din bekant? Eller din dotter? Varför inte skriva märke på PSU och RAM?

Så många frågetecken...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanari:

Men du skrev också det här inlägget den 17/11-2024:

"skulle gått till dottern men hon vill absolut ha en bärbar. Bor i Kalmar och skulle kunna möta upp dig om det är intressant"

Hur ska du ha det egentligen? Är datorn helt nybyggd? Är den byggd för tre månader sedan? Är den byggd åt din bekant? Eller din dotter? Varför inte skriva märke på PSU och RAM?

Så många frågetecken...

Tror bara han har en väldigt ytlig relation med dottern

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Och du säger CoolerMaster kylare när det är en BeQuiet Dark Rock Elite på bilden?

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

Det lockar inte direkt att lägga upp en annons på Swec, när t o m en person privatliv kan komma att disskuteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Det lockar inte direkt att lägga upp en annons på Swec, när t o m en person privatliv kan komma att disskuteras.

Å andra sidan så lockar det inte heller att handla på Sweclockers när det är massa frågetecken kring varan som ska säljas.

Påstår man att man säljer en ny vara, som sedan visar sig vara (minst) 3 månader gammal så är det väl bra att det uppmärksammas? Eller om man lägger upp bild på en helt annan produkt än annonstexten beskriver?

Att jag personligen väljer att sälja/köpa på Sweclockers beror till stor del på att det är ett entusiastforum för just datorer och att det finns en viss nivå av förtroende mellan köpare och säljare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanari:

Å andra sidan så lockar det inte heller att handla på Sweclockers när det är massa frågetecken kring varan som ska säljas.

Påstår man att man säljer en ny vara, som sedan visar sig vara (minst) 3 månader gammal så är det väl bra att det uppmärksammas? Eller om man lägger upp bild på en helt annan produkt än annonstexten beskriver?

Att jag personligen väljer att sälja/köpa på Sweclockers beror till stor del på att det är ett entusiastforum för just datorer och att det finns en viss nivå av förtroende mellan köpare och säljare.

Det har väl fortfarande inget med personen privatliv att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Det har väl fortfarande inget med personen privatliv att göra?

Det är TS själv som valt att inkludera den här informationen. Jag ser det som onödig information, men det är ändå en konstig grej att ljuga om. Inte direkt förtroendeingivande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanari:

Det är TS själv som valt att inkludera den här informationen. Jag ser det som onödig information, men det är ändå en konstig grej att ljuga om. Inte direkt förtroendeingivande.

Skrivet av Mansonite:

Tror bara han har en väldigt ytlig relation med dottern

Där.

Men nu har vi skitat ned den här annonsen tillräckligt. Så nog för mig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Där.

Men nu har vi skitat ned den här annonsen tillräckligt. Så nog för mig nu.

Ber hemskt mycket om ursäkt. Var bara tänkt som ett komiskt sätt att få de båda uttalandena att hänga ihop utan att svärta annonsens trovärdighet. Om du vill se det som att TS ljuger och försöker lura en köpare så får du göra det.
Har ingen aning om hur annonsörens relation till dottern ser ut och förespråkar ingenting annat än goda relationer mellan samtliga inblandade.

Föreslår att du inte nämner detaljer från ditt privatliv som du sen säger emot i samband med en försäljning, om du vill se till att undvika legitima frågor kring ditt privatliv.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Om jag, varför drar du in mig i det där? Jag påpekade olämpligheten med att göra spekulationer om annonsörens privat liv.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad