Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

fullt hus

Permalänk
Medlem

Den här jäveln var svår att döda. Kom mot oss med 5-6 minions. lyckades lura bort 2 ifrån de andra och då kom ett spectre bosspack till underifrån med misstänkt extra fast bla

ska ta mig an dem nu. hårda bud

otroligt svårt

Permalänk
Medlem

Jag är klar med arcane snacturay nu. Spectres gjorde banan återigen till en mqardröm. i slutet ville jag nästan spy varje gång ett nytt pack kom

det krävdes en fascinerande mängd combos av föremål, potions och resurrections

min purse är nere under 700 tusen vilket på inget sätt är roligt. vi har sen en tid gearat om till battle för att hindra en penga mässig katastof för mig

spear cats o maggots med barn var brutala i canyon därefter och första tomben hade en fruiktansvärd mix av bossar och monster. beetles, skelett mummy uppväckare, zombier och spöken. alltså..detta är en helt annan nivå av svårt

dags för tomb 2 hur som

Permalänk
Medlem

dock sett från den ljusa sidan: jag klarade mig ur det och bitvis även helt utan mercen. Jag har byggt upp en substantial hög juvve igen och det värsta av phys immunes kan vara bakom mig. jag hade sceptern som vapoen för smiting istället för tan do li ga (slow effect flail) men den kostar fan 30000 + att reparera varje gång o smite med så hög hastighet gör att den behöver repareras jätteofta trots 70-80 i durability

så nu använder jag den bara med vengenace och mot phys immunes. off hand är återigen life tap. det är ett av de värsta elementen med phys immunes:min life tap smite och slow taktig slås ur spel. när mana dessutom dödas av spökena..ni ser recept för katastrof

svåriohetsgrad en miljard

Permalänk
Medlem

Duriel är död och tre (tror jag) tombs återstår varav en är aktivt under attack just nu

inga drops att snacka om från honom men hwanins belt hittades i en av tombsen. skumt att det ger ca 100 defense med mera men enbart har 3 slots. skumt

Permalänk
Medlem

nästsista

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Väldigt lång tråd, säkert svarat på det tidigare, men varför inte d2r?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Väldigt lång tråd, säkert svarat på det tidigare, men varför inte d2r?

Låter bekant men förmodligen svarade jag som nu. Jag är old school och allt tillägg e bara klydd

men sälj in det. Vad är det som är bättre?

Permalänk
Medlem

hela act 2 rensad

act 3 väntar med battle gear på och då ser det ut såhär

stashen uppe över 800000 igen o bätet e fullt med juvve för actbyte. använde även upp tools of the trade med ett vampirefang belt jag hittade. inget super men blev rätt ok. har nog en socket reward kvar också men oklart hur jag ska sätta den. mina plus fire resit boots försvann i en crash men natalays boots har fin synergi med hjälmen så nog klokt att behålla ändå. funderar dock på mlavinas bäte pga speed, ljus och framförallt 5% mana steal på attack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Låter bekant men förmodligen svarade jag som nu. Jag är old school och allt tillägg e bara klydd

men sälj in det. Vad är det som är bättre?

D2 är antaligen mitt mest spelade spel nånsin, rose tinted glasses med många minnen när jag tänker tillbaka.
D2R är exakt samma spel (bokstavligen), men grafiken/ljud är som minnen av när man först spelade d2

Har aldrig spelat en remake som är nailad till perfection som d2r.
Allt är flawless, att höra musik/ljud remastrat är bara guld, grafiken är spot on precis överallt, varanda animation andas d2.

Som en bonus finns det QoL fetures som t.ex att du kan använda skills som en vanlig hotbar (om man vill).

Man kan byta on the fly till orginalgrafik

Som inbiten d2 fan så finns det för mig ingen anledning att inte spela d2r.
Förutom en grej då, vilket är att moddar är sp only. Förståeligt dock med tanke på fusk. Och kör själv enbart sp så inga problem.

Permalänk
Medlem

Ps jävlar va många slarv/stavfel jag gjort genom åren haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

D2 är antaligen mitt mest spelade spel nånsin, rose tinted glasses med många minnen när jag tänker tillbaka.
D2R är exakt samma spel (bokstavligen), men grafiken/ljud är som minnen av när man först spelade d2

Har aldrig spelat en remake som är nailad till perfection som d2r.
Allt är flawless, att höra musik/ljud remastrat är bara guld, grafiken är spot on precis överallt, varanda animation andas d2.

Som en bonus finns det QoL fetures som t.ex att du kan använda skills som en vanlig hotbar (om man vill).

Man kan byta on the fly till orginalgrafik

Som inbiten d2 fan så finns det för mig ingen anledning att inte spela d2r.
Förutom en grej då, vilket är att moddar är sp only. Förståeligt dock med tanke på fusk. Och kör själv enbart sp så inga problem.

Så det är bättre grafik och ljud thats it?

Bättre som cd mot kasett eller "bättre" som cd mot lp? : )

ja shit diablo 2 e sinnes. Mina är nog heroes 3, D2 och tekken tätt följt av civ 1

jag byter sällan eller släpper in andra spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Så det är bättre grafik och ljud thats it?

Bättre som cd mot kasett eller "bättre" som cd mot lp? : )

ja shit diablo 2 e sinnes. Mina är nog heroes 3, D2 och tekken tätt följt av civ 1

jag byter sällan eller släpper in andra spel

"Thats it"
Cd mot kassett helt klart, värt varenda krona.
Det är en remaster ja, så att göra nåt annat utöver vad som gjorts hade mötts av internet rage utan dess like.
Heroes 3, vilken klassiker

Permalänk
Medlem

kUL, DET LÅTER SOM EN SCHYSST UPGRADE DÅ MEN FÖR MITT SPELANDE SÅ TROR JAG DETTA ÄR BRA NOG : )

OJ CAPS..

Hur som! Nu är det rensat lite av act 3 och det olustiga börjar komma eftersom det var här jag dog i förra vevan. Vi mötte rejält motstånd nere i spoder cavern o mercen dog ett par ggr. Cursed och massa annat tradigt bonusande för ondingarna. kändes som en halv sekund o så var han död igen med flugor o spindlar

en tid senare i djungeln var det ett serpent fly pack med boss som nitade mercen o var på väg efter mig. då fick jag upp en town portal och skulkle just fly genom när inget hände. fick panik och tryckte på escape och mkt riktigt hade batteriet krånglat. ingen escape quit såklart men paus med hjälp av keyboarden

scary grejer

Permalänk
Medlem

sååå många döingar som vill på en

Permalänk
Medlem

Efter nån veckas paus är nu de första bitarna klara inklusive två pits. det återstår bara en och det är den under kurast. sewers då alltså

massvis med boss packs av undead pygmees än så länge. mercen har fixat dem ganska bra men deras abilities är dreadful bitvis. efter lite kamp är nu stashen över 1 miljon. jag har en fin armopr socketad med skydd o resist redo för mercen. lite småschysst juvve stash. hoppet lever

önskar alla läsare en trevlig helg

Permalänk
Medlem

kurast nedre och mellan tror jag samt sewers quest klarat

inga direkta fynd mern nu en 400-500 armor fullo med 2 sol så 28 dmg reduction

stashen e ständiugt växande o juvve bra fyllda. vi hade lite problem med ett megastort pack av champion horadrim ancient i sewers level två övre rummet. fy fan va skada de gjorde o väckte upp skelett

klarade det dock o ska nu rensa resten av level 1. enorm bana denna gång

Permalänk
Medlem

Avskyr sewers. Värsta banan I hela Diablo 2. 😅
Kämpa!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Avskyr sewers. Värsta banan I hela Diablo 2. 😅
Kämpa!

Den e hemsk! dog ju där med förra gubben så det e riktigt gött att det är gjort nu.

nere i 3e templet väntade vipers direkt vid ingången och efter de fått styrk kom detta

såå glad att vi bytte gear innan vi gick ner. de omringade mig helt och det var bara att bita ihop och sätta tron till kallt hårt stål!

flera minuter av hackande lifte tap och potions gick åt innan jag ens kunde blinka och se en öppning

Permalänk
Medlem

come on! old painless is waiting

Permalänk
Medlem

Alla tempel rensade utan större problem. Build och taktik funkar bra. hittade några lägra uniks men inget att spara. rådet droppade en grön amulett men fel sådan

nu är det dags för vägen mot deras ledare. Jag känner hatet flöda inom mig men jag måste stå emoit, måste vara stark. Jag har det som krävs

död åt ondskan

Permalänk
Medlem

aldrig hänt förr

de är som på en "ö" omringad av blod eller nåt men jag kan inte nå dem

Permalänk
Medlem

mephisto är nere. droppade flera specialare men inget jag kan använda. spjutet vore grymt åt en amazon dock

inlett act 4 men pausar lite nu. körde full battle gear och med en ny sköld. hittade en zakarum magic med 39 all resist. inte så märkvärdig men 10-82 i smite istället för närvarande 14-20 eller va den hade före alla bonusgrejer. använde quest reward för sockets men fick tyvärr bara en. hopppades på två. perfect diamond och resit all 58 nu. det märktes stor skillnad direkt på damagen även om minimum är lite lägre så var det ca 1200 i max mot dryga 800 innan.

den skölden blir off hand nu med 800

Permalänk
Medlem

börjar närma sig big boss man

hade väldigt tufft mot horder av wizard knights. jävlar va många de var som sköt

urdars med extra strong, might och cursed gav oss en hel del trubbel också men burnin souls på plains of despair var brutalt!!!

blixtarna lös verkligen upp o kom från alla håll. healthen stack ner

här mötte vi en hel koloni

Permalänk
Medlem

oooh : )

hade rensat allt utom de sista två sealarna och kvar återstod de supersnabba venom lords. jag är trött efter en lång dag och tänkte jag tar dem ifrån härnet och kör inte hit and run taktiken jag alltid kör mot dem.

de kommer i en rejäl drös och mercen hamanr utanför. de asen bränner mig för fullt med flammorna och jag ser hur healthen hoppar ner och ner efter juvves som jag hinkar i mig medan jag smitar och off hand castar life tap. det här är slutet tänker jag. i paniken testar jag town portal medan allt stormar och jag lyckas fan komma igenom tack vare lite extra space tack vare positioneringen

PHEW!!

den gula biten visar var de är nu och var jag var instängd.

nu kör vi en ny onslaught

Permalänk
Medlem

de väntar alltså i sitt hörn nu vid "sista" sealen

Permalänk
Medlem

wow diablo e nere. min build var tuff mot vissa men diablo var den jävligt effektiv mot. innan venom lorden föll ner så droppade en av hans minions denna!! aldrig nånsin trott jag skulle hitta en. riktigt kul

lightsaber

kolla även detta svärd som diablo droppade. helt mega

Permalänk
Medlem

hittade även en um rune när stenen smashades så planen e en duress armort eller crescent moon vapen

Permalänk
Medlem

Fett med Lightsaber!
Den hade jag på min första "riktiga" build, en Zealot.
Duress är ruggigt trevligt till mercen, ökar deras survivability markant är min upplevelse.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE