Lyckades någon köpa ett RTX 5090?

Permalänk
Medlem

Nu har Inet ändrat beräknat leveransdatum från 3/3 till 17/3 på min Astral OC ):

Permalänk
Medlem

Äntligen Komplett har nu skickat mitt Astral 5090 OC som Jag bestälde på release dagen. Mycket glad

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerPC:

Äntligen Komplett har nu skickat min Astral 5090 OC som Jag bestälde på release dagen. Mycket glad

Samma här mitt Astral OC från Komplett håller på å behandlas i detta nu 🙂

Visa signatur

-We are nothing but shadows and dust-

Permalänk
Medlem
Skrivet av LACain:

Samma här mitt Astral OC från Komplett håller på å behandlas i detta nu 🙂

Hoppas den har 176 ROPS annars måste returnera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerPC:

Hoppas den har 176 ROPS annars måste returnera.

Absolut, blir de första man kollar 😅

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trillade nog in några Astral OC idag då, fick mail från Proshop att de skulle släppa 14:00 idag. Såg att de hade 4st, men som vanligt bytte aldrig knappen från meddela mig till köp innan det stod att det var slut i lager och okänt leverans datum...

Permalänk
Medlem

Fick precis valet från Inet att byta ut min order på ett Gigabyte 5090 Master mot ett Asus 5090 Astral OC (med skillnaden tillbaka i pris tillbaka till mig) då dom hade Astral i lager. Jag tog givetvis bytet...så den skickas förhoppningsvis i morgon!

P.S skulle någon sitta i kön för Master så hade dom fortfarande inget bekräftat lev.datum från leverantör...så dom verkar dröja ett tag.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Skrivet av Dr0st:

Fick precis valet från Inet att byta ut min order på ett Gigabyte 5090 Master mot ett Asus 5090 Astral OC (med skillnaden tillbaka i pris tillbaka till mig) då dom hade Astral i lager. Jag tog givetvis bytet...så den skickas förhoppningsvis i morgon!

P.S skulle någon sitta i kön för Master så hade dom fortfarande inget bekräftat lev.datum från leverantör...så dom verkar dröja ett tag.

Samma här.
Självklart tog man bytet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr0st:

Skrivet av jijighost:

Samma här.
Självklart tog man bytet

Hur lång leveranstid står det på hemsidan? För mig står det måndag men vågar inte lita fullt ut än

Permalänk
Skrivet av zzbear:

Hur lång leveranstid står det på hemsidan? För mig står det måndag men vågar inte lita fullt ut än

Inet brukar vara snabba, oftast har du varorna vardagen efter den har skickats så mycket sannolikt att du får den nu på måndag.

Jag beställde kortet med deras bygg service så i mitt fall blir det en komplett nytt bygge. Just nu har de 6 vardagars leveranstid på deras bygg service förhoppningen är att man får den i slutet av nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzbear:

Måndag här med, fraktbolaget har paketet enligt trackern, så det stämmer säkert

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jijighost:

Inet brukar vara snabba, oftast har du varorna vardagen efter den har skickats så mycket sannolikt att du får den nu på måndag.

Jag beställde kortet med deras bygg service så i mitt fall blir det en komplett nytt bygge. Just nu har de 6 vardagars leveranstid på deras bygg service förhoppningen är att man får den i slutet av nästa vecka.

Skrivet av Dr0st:

Måndag här med, fraktbolaget har paketet enligt trackern, så det stämmer säkert

Najs! Det som är bra med att ha väntat så länge är att det börjar kännas mer som en present än ett köp hahah

Permalänk
Skrivet av zzbear:

Najs! Det som är bra med att ha väntat så länge är att det börjar kännas mer som en present än ett köp hahah

Hahaha precis tänkte på samma sak XDD

Permalänk
Medlem

Äntligen kom mitt kort jag beställde från Inets launch event 1:a feb!

Permalänk

Yee kan ej vänta!!

Permalänk
Skrivet av zzbear:

Äntligen kom mitt kort jag beställde från Inets launch event 1:a feb!

<Uppladdad bildlänk>

Nice gratz!

Permalänk
Medlem

Har vi ens fått ett enda MSI Suprim 5090 till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Lägg en bevakning på Amazon (EU). Har sett dom dyka upp där. Försvinner snabbt såklart.

Permalänk
Medlem

Är detta sämsta tillgången på kort sedan 3080? Jag hade visserligen inget problem att hitta mitt 3080 då. Detta verkar vara värre?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Vanliga har jag inte sett, men Liquid versionen har dykt upp några gånger.

Permalänk

Nu testas datorn. Hoppas den kommer iväg imorn!

Permalänk
Medlem

Komplett verkar ha fått in en hel hög med 5090 MSI kort nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Komplett har massor just nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr0st:

Komplett har massor just nu!

Jag får ej fram MSI suprim kort i lager.

Permalänk
Medlem

Hatten av och en tip till @xeloader

Stort tack för Gpukollen som hjälpte mig klicka hem ett luftkylt 5090 Suprim.

Dagens känga till @Webhallen som har vart helt knäpptysta om min beställning där i fem veckor nu. Avbeställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LACain:

Absolut, blir de första man kollar 😅

Äntligen fått mitt Astral 5090 OC, alla ROPs på plats 👍🏼

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Astral 5090 LC OC beställt vid launch skickades från Proshop idag.

Permalänk
Medlem

Köptes på Proshop i fredags skickades igår och framme idag.

Edit: har alla ROP's i alla fall samt testade kabel med en mätare och ser ut att ha jämn ström ~9A i varje kabel medans jag körde 3dmark så ser ut att vara relativ jämn ström i dom inget som sticker ut, kör ett atx 3.1 nätagg med kabeln som kom med nätagget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Seriöst, när tror vi att det kommer bli något som kan liknas vid lagerhållning av 5090? Jag vill att Inet bygger mig en ny dator, men det går ju inte att lägga ett kort i kundvagnen ens. Jag fattar att jag får vänta i månader, men det hade varit trevligt att åtminstone kunna få igenom en beställning.

Permalänk
Medlem

För en timme sedan fick Inet in ett 30-tal MSI GeForce RTX 5090 32GB Ventus 3X OC, och jag lyckades lägga vantarna på ett för 29 990:-. Säkert fler med mig här som är väldigt nöjda just nu, korten gick rätt snabbt.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3