Permalänk
Medlem
Skrivet av P34aky:

Snälla prata bara om aktie - jag ser att du bara försöker skapa slumpmässiga diskussioner.
Ja priset är inte lägre men med "tiden" blir det bättre eller så hoppas vi på det.

Återigen, låt oss bara prata om aktier - om du vill diskutera något annat öppna en forumtråd och fortsätt.
Tack.

Lagerstatus pratar vi här i denna tråden, där efterfrågan och pris är mest relevant, och där priset är satt efter efterfrågan och produkt så dina ”hopp om tider” kan du spekulera om i en annan tråd.
Här lägger vi ut det som är relevant idag och inte om 2 år.

Gratulerar till dom som fick ett astral för 17.8 med Benify, ni gjorde uppenbarligen en bra deal, mig inkluderat

Permalänk
Medlem

Gigabyte AORUS GeForce RTX 5090 MASTER

https://www.amazon.se/dp/B0DT9YQR11

Amazon / Amazon

Trillar då och då in kort på Amazon men med rejäla påslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P34aky:

Snälla prata bara om aktie - jag ser att du bara försöker skapa slumpmässiga diskussioner.
Ja priset är inte lägre men med "tiden" blir det bättre eller så hoppas vi på det.

Återigen, låt oss bara prata om aktier - om du vill diskutera något annat öppna en forumtråd och fortsätt.
Tack.

Skrivet av Pkarls18:

Lagerstatus pratar vi här i denna tråden, där efterfrågan och pris är mest relevant, och där priset är satt efter efterfrågan och produkt så dina ”hopp om tider” kan du spekulera om i en annan tråd.
Här lägger vi ut det som är relevant idag och inte om 2 år.

Gratulerar till dom som fick ett astral för 17.8 med Benify, ni gjorde uppenbarligen en bra deal, mig inkluderat

Jag tror det skett en felöversättning här från engelskans "stock". Det menades nog "stock" som i lagerstatus, och inte som i aktie.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RTX 5080, i9 13900k, Kingston FURY Beast DDR5 6000MHz, Seasonic 1000w, Odyssey Neo G8, Kingston KC3000

Permalänk
Skrivet av korvfarmor:

Ser att flera återförsäljare har fått in i lager hur är det med Inet ? Har dom fortfarande inte fått in några alls ?

Permalänk
Skrivet av JBergelin:

Ser att flera återförsäljare har fått in i lager hur är det med Inet ? Har dom fortfarande inte fått in några alls ?

Helt tomt hos Inet fortfarande dessvärre

Permalänk
Skrivet av korvfarmor:

Helt tomt hos Inet fortfarande dessvärre

Frågan är om dom fortfarande betar av förhandsbokningarna ifrån deras öppnande av den nya affären…..

Permalänk

Pratade med Webhallens kundtjänst. De hoppades på en leverans 5090 i slutet på denna vecka.

Permalänk
Skrivet av Johan Markus:

Pratade med Webhallens kundtjänst. De hoppades på en leverans 5090 i slutet på denna vecka.

Vilka kort i så fall?

Permalänk
Medlem

Zotac 5080 ska komma på Proshop vid 14. Jag köpte 5070 TI varianten och gillar man RGB så är det toppen
https://www.proshop.se/Grafikkort/ZOTAC-GeForce-RTX-5080-AMP-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Frågan är om dom fortfarande betar av förhandsbokningarna ifrån deras öppnande av den nya affären…..

Svar ja, tyvärr. Stod ganska långt fram i kön för ett 5080 prime, och när jag frågade häromdan så kommer det förhoppningsvis innan mars är slut, kanske i början av april, och i värsta fall senare.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av kabex:

Svar ja, tyvärr. Stod ganska långt fram i kön för ett 5080 prime, och när jag frågade häromdan så kommer det förhoppningsvis innan mars är slut, kanske i början av april, och i värsta fall senare.

Skulle vara jäkligt intressant att veta hur många som förbokade… vill helst köpa ifrån inet men vill inte vänta alldeles för länge!

Permalänk
Medlem

Så skönt, fästmön ska ju prompt ha vitt i sin dator och vettigaste vita kortet kändes som 5080 Zotac Solid OC White, lyckades norpa ett av 5 som Botshop släppte. Alla försvann initialt, men sedan dök det upp igen efter 5 minuter. Så hinner man inte med direkt kan det vara värt att spamma F5 i några minuter till!

Permalänk
Medlem

Kan någon berätta hur man faktiskt kan köpa ett kort? Finns det något skript eller bot folk använder?

Försökte hänga på låset idag på Proshop, men 5080:t var slutsålt 1 sekund över 14:00.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nayiki:

Kan någon berätta hur man faktiskt kan köpa ett kort? Finns det något skript eller bot folk använder?

Försökte hänga på låset idag på Proshop, men 5080:t var slutsålt 1 sekund över 14:00.

@Nayiki

44st kvar just nu och 12% rabatt med Benify som kostar 149kr
https://www.komplett.se/product/1318014/datorutrustning/dator...

Permalänk
Skrivet av w00x:

Stort tack! Var en av de lyckliga som faktiskt beställde och paketet är postat. Ska bli kul att bygga ihop den nya datorn med detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Skulle vara jäkligt intressant att veta hur många som förbokade… vill helst köpa ifrån inet men vill inte vänta alldeles för länge!

När jag frågade supporten för några veckor sen fick jag veta att jag stod på plats 60 av 160~. Detta var för ASUS Prime 5080 OC. Det lär ta ett tag att beta av dem då det är en MSRP-modell som inte verkar få någon prioritet alls i fabrikerna.
Jag har fortfarande inte fått mitt kort, men de skickade iväg ett mail där de beräknade att alla förbokningar skulle vara levererade innan 31a mars, förhoppningsvis börjar de öppna upp för nya beställningar efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@Nayiki

<Uppladdad bildlänk>

Tack! Men behöver ett Inno3d på grund av ITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@Nayiki

<Uppladdad bildlänk>

Kan du ge dig. Astral kortet har funnits i lager sedan 6 mars. Säljs de slut så har de 50+ i lager inom 1-2 arbetsdagar. Ingen är intresserad av det kortet längre. 4000 kr över MSPR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonisbabonis16:

Stort tack! Var en av de lyckliga som faktiskt beställde och paketet är postat. Ska bli kul att bygga ihop den nya datorn med detta!

Gött att höra! 💪
Hämtade precis ut mitt 5090 Astral som kom tidigare idag! 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Så skönt, fästmön ska ju prompt ha vitt i sin dator och vettigaste vita kortet kändes som 5080 Zotac Solid OC White, lyckades norpa ett av 5 som Botshop släppte. Alla försvann initialt, men sedan dök det upp igen efter 5 minuter. Så hinner man inte med direkt kan det vara värt att spamma F5 i några minuter till!

GIGABYTE GeForce RTX 5080 AERO OC - 16GB GDDR7 RAM - Grafikkort
18 490,00 kr

Visa signatur

RTX 5080, i9 13900k, Kingston FURY Beast DDR5 6000MHz, Seasonic 1000w, Odyssey Neo G8, Kingston KC3000

Permalänk
Skrivet av Ghost1234:

Vilka kort i så fall?

Från MSI.

Borde ställt fler frågor men var stressad just då

Permalänk

Spännande. Jag pratade faktiskt också med WH-kundtjänst tidigare i ett annat ärende och frågade bara lite allmänt om 5090. Fick till svar att Astral kommer komma i slutet av denna vecka och att TUF kommer troligtvis i slutet av månaden.

Permalänk

Inet ät en hobby outlet vad förväntar ni er...

Visa signatur

Question everything!

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Kan du ge dig. Astral kortet har funnits i lager sedan 6 mars. Säljs de slut så har de 50+ i lager inom 1-2 arbetsdagar. Ingen är intresserad av det kortet längre. 4000 kr över MSPR.

Dom säljer slut oavsett köps väl upp av såväl privatpersoner som företg som hoppas att de finns lite kött kvar på benet...

Visa signatur

Question everything!

Permalänk
Medlem

Nu fick jag ju ZOTAC-kortet för 16290:- så en del billigare billigare. Tyvärr är Gigabyte 5080 Aero bara 2 slots (ska finnas med 3 slots också?), och det känns lite för klent för att kyla 5080. I alla fall har andra 2 slots fått ganska höga temperaturer eller ljud i tester.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Lägg ner med dina spam posts. De korten har funnits i lager i princip från den 6 Mars. Tar de slut fyller de på med 50+ till inom 1-2 dagar.

"endast 43 kvar" med andra ord är de slut inom 7 dagar. Sen fyller de på. 2 kort sålda på en halv dag sen behövde du posta för att stressa folk att köpa eller få FOMO. De är överprisade högljudda kort som de flesta inte är intresserade av överhuvudtaget.

De lär ha 44 snart när mitt returexempar ska säljas också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Nu fick jag ju ZOTAC-kortet för 16290:- så en del billigare billigare. Tyvärr är Gigabyte 5080 Aero bara 2 slots (ska finnas med 3 slots också?), och det känns lite för klent för att kyla 5080. I alla fall har andra 2 slots fått ganska höga temperaturer eller ljud i tester.

Vilket Zotac och vart är det köpt? Botshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Vilket Zotac och vart är det köpt? Botshop?