Såg den nu missat den tidigare. Han är bra på retorik sett de flesta nu. Han verkar ha testat sitt sista headset
Yes, jag gillar honom och prenumenerar. (han kräks inte precis ur sig videos så är inte störande!)
Han har ju hyfsat starka åsikter, men motiverar dem generellt väl och är inte där för att hypa och sälja i grunden.
Tror verkligen inte han köpt sitt sista headset (han är ju tydligt med att han tycker Beyond 2 är bäst "right now", men här och nu verkar han rätt nöjd (han har ju dock inte testat tex Megane X är värt att nämna)
3. bättre ljusstyrka. Undrar vad det kan hittas på med optiken för att förbättra det och behålla samma formfaktor. Hur mycket går det trolla med pannkakelinser med flera lager eller finns det någon annan typ än fresnel som går att få in? Panelerna i sig verkar ju rätt så ljusstarka redan men man vill inte det ska bli för hett heller så vore nog bra med linser som inte blockar så mycket ljus.
Ja, där har du en poäng: pancake plus OLED verkar typ nå smärtgränsen för acceptabel ljusstyrka men inte mycket mer.. Så HDR kan man ju typ glömma...
Lite kraftigare effektivare paneler och lite bättre optik kan man väl tänkas komma framöver, men vill man ha bländande ljust får man nog vända sig till LCD och/eller annan linstyp för att nå det.
Så länge det blir ljust nog så är det ok för mig dock
(jag sätter inte på mig jättehjälmen bara för att få mer ljus!)
För egen del så är bristen av diopterjustering nog ett rätt stort minus med beyond 2 då jag inte har perfekt syn. Jag är precis på gränsen till att få köra bil utan.
Skulle vara väldigt intressant att testa detta hur bra diopterrattarna funkar i praktiken! Känns nästan lite magiskt där
Men jag har dock även brytningsfel så gissar att bara diopter inte blir "good enough" iallafall.
Alla lins inserts jag testat har påverkat optiken i headseten inte bara det att du kommer längre ifrån. Värt det för skärpan alltsom oftast dock.
Har inte testat lins-inserts men låter rimligt de ger viss påverkan. Hoppas verkligen det inte är något som slår för hårt på upplevelsen!
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.