Köp inte Corsair RME1000W 2025 - en klickande mardröm

Permalänk
Medlem

Köp inte Corsair RME1000W 2025 - en klickande mardröm

Tänkte göra en PSA för alla som funderar på att köpa detta nätagg. Gör inte det!

Många på reddit verkar ha problem med ett klickande nätagg under load, inklusive mig själv.

Håller för nuvarande att försöka göra en reklamation hos inet och ska köpa ett annat 3.1 nätaggregat. Hoppas inet inte nekar reklamationen.

Felet

Klickande

Beskrivning av felet

Det verkar som att Corsair kommer erbjuda utbytes alternativ i framtiden, när säger dom inte.

Det är dock förvånade att dom fortsätter sälja nätagget trots den uppenbara defekten.

https://www.corsair.com/us/en/explorer/diy-builder/power-supp...

https://www.reddit.com/r/Corsair/comments/1j0q0gs/known_issue...

Reproducering
Det är ett konsekvent beteende men detta uppstår bara i vissa spel beroende på förmodligen hur mycket load som dras. Det krävs även att du alt tabbar för att klickande ska uppstå.

9800x3d - 5080 - 32gb ram cl30 / 6000 MHz, RMe1000W

Warzone - Yes
Black Ops 6 Zombies - Yes
Black ops 6 MP - No
Dragon Age Veilguard - No
Dragon's Dogma 2 - No
Space Marine 2 - - Väldigt sällan - En split sekund under en loading screen klickande
Remnant II - No

Permalänk
Medlem

Definitivt en konsekvens av dålig design, huruvida det anses defekt eller inte är svårare att avgöra eftersom det inte påverkar funktionen av nätaggregatet..
Bra upplysning och önskar dig lycka till i ärendet

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Mitt RM1000x klickar också ibland. Mest när jag startar något eller alt tabbar. aldrig under spelande utan bara när nått "drar igång". Inget jag finner störande. Antar att RME modellen låter värre.

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande case på min pre-built Lenovo tower PC för ett tag sedan. Nätagget började klicka som tusan(lågmält..), oavsett load.

Laddade upp en videosnutt som fångade ljudet och två dagar senare hade jag ett nytt i handen. Väldigt bra service kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Inte för att strö salt i såret, men det är vida känt att deras e-modeller bör undvikas. Det sker tyvärr också på deras andra modeller, men inte i lika stor grad.