Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Kommer köpa Switch 2 "till dottern".
Vete tusan om man behöver köpa på releasedagen dock

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Konsolgrävare

HD Rumble 2

“Also, you can’t tell just by looking at it, but HD Rumble 2 for Switch 2 has been changed to allow for a wider variety of vibrations. The HD Rumble in the Joy-Con controllers for Switch was able to create different sensations of touch, but because of the size of Joy-Con itself, we weren’t able to make the vibration as strong as in the controllers for Nintendo GameCube. However, the HD Rumble 2 that’s installed this time not only provides stronger vibration, but also feels more realistic and has quicker response times. The hardware features of Switch 2, including Joy-Con 2, are introduced in Nintendo Switch 2 Welcome Tour so we hope that everyone will try them out.” - Nintendo Switch 2 producer Kouichi Kawamoto

Kommer finnas i nya Nintendo Switch 2 Pro Controller och dom nya Joy-Con 2 Controllers!

https://www.nintendo.com/us/whatsnew/ask-the-developer-vol-16...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | Steam Deck | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Alla Nintendo Switch 2 Edition spelen som har annonserats ut hittills kommer med Switch 1 kassett och Nintendo Switch 2 Edition DLC kod. Vi vet inte vad DLC koden kostar på E-Shopen ännu, men som du skriver så kanske det blir billigare att köpa Switch 1 spelen och sedan köpa DLC koden för att spara några kronor.

Så det innebär
Förmodligen att det är en engångskod så spelet kommer inte gå att sälja vidare som en switch 2 utgåva.. Isf kommer jag köpa switch 1 versionerna och uppgradera dom digitalt. Tack.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Någon med lyckad beställning hos Retrospelbutiken med bekräftelse äntligen via e-post nu? Har ej fått det sedan igår förmiddag.

Mvh,
WKF.

Skrivet av Waliant:

Jag har inte fått heller, men fått ordernr via chatten. Det skulle komma vad det lider sa dom.

Jag fick aldrig något mail, kontaktade också chatten och dom bad om ursäkt att dom missade skicka bekräftelsen manuellt till mig men bekräftade att min order var godkänd i systemet.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Jag fick aldrig något mail, kontaktade också chatten och dom bad om ursäkt att dom missade skicka bekräftelsen manuellt till mig men bekräftade att min order var godkänd i systemet.

Aha!

Jag har mejlat dem nu med det random_bytes-genererade ordernumret. Det är ju förhoppningsvis deras eller Spanienbeställningen jag hoppas på att få "i god tid".

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk

Fick igenom en förbokning av konsol + mario kart hos webhallen men vet fortfarande inte om jag tycker att det är värt 7500kr.. Finns det någon chans att dom kommer sänka priserna lite? Just nu är det ju fullbokat överallt så varför ska ÅF sänka?

Försökte mig på en invite från amazon.de men får se om den kommer.

Permalänk
Medlem

Fick ett e-mail precis ifrån Retroplay att jag inte kommer få ett ex. i första sändningen (kan tänka mig att deras tilldelning är minimal). Jag får hoppas på den andra ställena jag förbokat på helt enkelt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Fick igenom en förbokning av konsol + mario kart hos webhallen men vet fortfarande inte om jag tycker att det är värt 7500kr.. Finns det någon chans att dom kommer sänka priserna lite? Just nu är det ju fullbokat överallt så varför ska ÅF sänka?

Försökte mig på en invite från amazon.de men får se om den kommer.

Har också en bokning på webhallen och dom måste sänka 1000kr innan släpp för att jag ska behålla den bokningen. Jag hoppas fler tänker likadant.

Permalänk
Konsolgrävare

Var det några fler svenska butiker som hade dom första priserna som Retrospelbutiken hade?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | Steam Deck | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Beställde precis Mario cart bundlen på amazon.de efter att jag fick min invite idag (anmälde request invite igår)
547EUR blev ungefär 5998kr inkl. frakt, sparade ca 100kr på att välja EUR istället för SEK efter tips från andra här i tråden :).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fragolite:

Beställde precis Mario cart bundlen på amazon.de efter att jag fick min invite idag (anmälde request invite igår)
547EUR blev ungefär 5998kr inkl. frakt, sparade ca 100kr på att välja EUR istället för SEK efter tips från andra här i tråden :).

Ungefär när bad du om en invite? Var sen på bollen så undrar lite om jag har någon chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Ungefär när bad du om en invite? Var sen på bollen så undrar lite om jag har någon chans

Under gårdagen, skrev han ju.

Permalänk
Medlem

Jag la en request på amazon.de igår 17:24 och fick invite idag 17:42. Köpte Mario kart bundle. Blev 547 euro som någon skrev ovan.

Vilka spel och tillbehör behöver jag köpa till familjen? Vi är 2 vuxna och 2 barn. Antar att vi behöver ett extra par joy cons? Vilka spel? Var ska man köpa spel och tillbehör med dessa priser? Inte ägt Nintendo sedan Game Boy Advance så tacksam för tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Jag la en request på amazon.de igår 17:24 och fick invite idag 17:42. Köpte Mario kart bundle. Blev 547 euro som någon skrev ovan.

Vilka spel och tillbehör behöver jag köpa till familjen? Vi är 2 vuxna och 2 barn. Antar att vi behöver ett extra par joy cons? Vilka spel? Var ska man köpa spel och tillbehör med dessa priser? Inte ägt Nintendo sedan Game Boy Advance så tacksam för tips.

Fick min invite från Amazon.de precis också för Mario Kart World bundlen. Är man garanterad en Switch 2 vid release nu är frågan samt hur säkert det är att köpa från tyska Amazon. Blev den totala kostnaden för dig (inkl. frakt) 547Euro?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Fick min invite från Amazon.de precis också för Mario Kart World bundlen. Är man garanterad en Switch 2 vid release nu är frågan samt hur säkert det är att köpa från tyska Amazon. Blev den totala kostnaden för dig (inkl. frakt) 547Euro?

<Uppladdad bildlänk>

Jag får min 10 juni enligt bekräftelsen. 547 euro är total kostnad med frakt.

Permalänk
Medlem

Varför vill man köpa från Tyskland när manualer, kartong och dylikt kommer ha tysk text?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Jag får min 10 juni enligt bekräftelsen. 547 euro är total kostnad med frakt.

Hur säkert är det att köpa från tyska Amazon, har aldrig gjort det förut?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Lika säkert som svenska Amazon? Har köpt elektronik hos Amazon förut. Det enda som lär vara osäkert är leveranstiden innan de fått in switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe-:

Varför vill man köpa från Tyskland när manualer, kartong och dylikt kommer ha tysk text?

Hur många bryr sig om språk på kartongen och i manualen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Sålänge du köper direkt från Amazon själva och inte någon tredjepartssäljare är det säkert. Deras garanti och kundtjänsthantering hade jag sagt är bättre än de flesta svenska företag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: NVIDIA GeForce RTX 5080 Founders Edition RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hades:

Under gårdagen, skrev han ju.

Ett dygn har rätt många timmar... Tror de knappast använder DATE() snarare DATETIME()...

Skrivet av Sw1ftly:

Intressant. Jag lade en 16:38 och har inte fått någon än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Ett dygn har rätt många timmar... Tror de knappast använder DATE() snarare DATETIME()...

Intressant. Jag lade en 16:38 och har inte fått någon än.

Jag begärde en igår och fick efter 2 timmar. En vän lade också igår och har inte fått ännu. Ganska random

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe-:

Jämför man med vanliga Switch så är finns det bara 1 skillnad med konsolerna i Europa och det är adaptern för ström som man får med. Annars så har alla samma språk på box och manualer som inkluderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Hur många bryr sig om språk på kartongen och i manualen?

Jag gör det och dagen man vill sälja vidare så tror jag folk föredrar SWE/ENG text men vad vet jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pancern:

Jämför man med vanliga Switch så är finns det bara 1 skillnad med konsolerna i Europa och det är adaptern för ström som man får med. Annars så har alla samma språk på box och manualer som inkluderas.

Dum fråga men om jag köper från tyska Amazon behöver jag då köpa till en svensk strömadapter från något annat ställe? Och vidare kommer något skilja sig mot om jag köper den i en affär i Sverige?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pancern:

Ok det visste jag inte

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tozzeman:

Jag begärde en igår och fick efter 2 timmar. En vän lade också igår och har inte fått ännu. Ganska random

Tack, då är det inte bara jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Dum fråga men om jag köper från tyska Amazon behöver jag då köpa till en svensk strömadapter från något annat ställe? Och vidare kommer något skilja sig mot om jag köper den i en affär i Sverige?

Nä, Tyskland har samma uttag som vi. Frankrike och Spanien med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Nä, Tyskland har samma uttag som vi. Frankrike och Spanien med

Så inget skiljer sig alltså från om jag köper den varesig från tyska Amazon eller i en svensk butik?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Så inget skiljer sig alltså från om jag köper den varesig från tyska Amazon eller i en svensk butik?

Manualer och lite annan text på kartong, samt du får gå via tyska Amazon för garanti.