Youtube firar 20 år med nya funktioner

Permalänk
Medlem

Möjligheten att sortera kanaler i mappar/tags får dom gärna återintroducera.

Permalänk

Jag hade bara velat att man kunde välja bort shorts helt. Jag klickar bort dem och de skriver att de ska visa mindre men lik förbaskat dyker de upp överst igen.

Sen tycker jag det blandas lite dåligt och/eller saknas en funktion för att titta på nästa osedda av samma eller nästa osedda i notifieringarna eller kön. Tar jag nästa så kommer det nästan alltid av samma kanal. Lite drygt om man som jag slötittar på alla jag prenumererar på i oordning.

Ett problem är också att en länk tar bort möjligheten att gå bakåt. Bakåt borde vara förra videon oavsett hur jag startar en video

Permalänk
Medlem

Enbart 3 videos i bredd är ett fullständigt hjärndött tilltag. Låt för i helvete användaren själv enkelt välja vilken densitet som önskas, har de inte en enda vettig UX-människa på bygget (eller är det någon översittarchef som behöver skjutas in i solen med kanon)?

Skrivet av JBerger:

Förmodligen, men kan väl hoppas att det "spiller över" till appletv med, med lite tur.

Jo tack, YouTube på AppleTV är verkligen en orgie i frustration, blir förbannad minst en gång per session. 🤬

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem

Hoppas bara skräpet slutar lagga på min tab S8+..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Fyrdubblad hastighet och ny design av TV-appen väntar Premium-användare.

Läs hela artikeln här

har ni gått i ide på redaktionen ?

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Hoppas bara skräpet slutar lagga på min tab S8+..

Beror nog mer på Samsung, upplever att deras hårdvara degraderar rätt hårt prestanda mässigt över relativt kort tid. One Ui med all deras integration i S brandade appar lär inte hjälpa heller.

Permalänk
Medlem

Jag har inte direkt nån favoritvideo men en och annan musikvideo har det blivit så slänger in en bra låt och en video med mycket humor.

Permalänk
Medlem

Den enda funktionen jag vill ha är möjligheten att stänga av YouTube Shorts.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag saknar funktionen [på iOS] att kunna dra höger/vänster i videon för att scrolla i tidslinjen. Den fanns fram tills för ~6-12mån sen? Det kanske går att ställa in någonstans?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Håller med till 100%, finns en extension till chrome som tar bort shorts har jag för mig, men tyvärr kvar på TV, telefon mm. Precis som du säger, bästa hade varit att kunna disabla det på sin profil.

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag fick damp och löste det med OpenAI.

1. Browser Plugin: Tampermonkey
2. New script:
3: Klistra in följande:

// ==UserScript== // @name YouTube 5 Grid Fix // @namespace http://tampermonkey.net/ // @version 1.0 // @description Tvinga YouTube att visa 5 kolumner i grid-layout // @match https://www.youtube.com/* // @grant none // ==/UserScript== (function () { 'use strict'; const overrideGrid = () => { const grid = document.querySelector('ytd-rich-grid-renderer'); if (grid) { grid.style.setProperty('--ytd-rich-grid-items-per-row', '5'); } }; const waitForGrid = () => { const observer = new MutationObserver(() => { overrideGrid(); }); observer.observe(document.body, { childList: true, subtree: true, }); overrideGrid(); // Kör direkt också }; // Lyssna på navigering inom SPA window.addEventListener('yt-navigate-finish', () => { waitForGrid(); }); // Kör direkt vid första laddning waitForGrid(); })();

4. Spara och njut

Jag klickar alltid bort short-rekommendationerna och då blir det bra. Annars lär det bli en rad med få thumbnails först.

Tackar, funkar fint om man ändrar till '6' också i firefox ;D

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

"Se alla inlägg" under en video eller "se mina inlägg". Nähä, inte det? 2025 och kommentarsfunktionen är sämre än ett forum från 2005.

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplevt att Android-appen sätter igång autoplay efter ett tag och vid konto-byten, fastän man stängt av det?

Håller på att bli vansinnig på skiten.

Permalänk
Medlem

Ja själv har jag 10x hastighet med ReVanced om man för någon konstig anledning vill ha det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

UI:t för shorts avskyr jag, de borde hanteras som vilka vanliga videos som helst (och det gör de ju också om man byter ut shorts till watch i url:en, men det är ju inte direkt smidigt).

Annars är de ju som vilka korta videos som helst, bara vända åt fel håll, men det går ju att leva med.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Ja själv har jag 10x hastighet med ReVanced om man för någon konstig anledning vill ha det

2x kör jag med väldigt ofta (håller ned space eller vänster musknapp), och vissa personer pratar så otroligt långsamt (Coreteks exempelvis) att 4x ska bli mycket trevligt när det kommer.

10x för kontinuerlig snabbspolning utan ljud skulle inte vara dumt, det är inte sällan videos som går igenom något segdraget ointressant segment där jag bara är ute efter att hitta var det tar slut och något intressantare kommer, men jag vill inte hoppa stegvis bland annat pga buffring.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem

Som några andra också har varit inne på så ogillar jag starkt de stora thumbnailsen som dom ändrat till nyligen och jag skulle vilja ha en möjlighet att välja bort Shorts helt (men det håller jag på att tittar på en extern lösning just nu).

Favoritvideo vet jag inte riktigt, men det är ju en som är mer aktuell än någonsin, som tar upp "problemet" på ett kul sätt.

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Jag klickar alltid bort short-rekommendationerna och då blir det bra. Annars lär det bli en rad med få thumbnails först.

Jag använder denna https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/untrap-for-you... för att gömma shorts.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI