Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotte456:

Jo det förstår jag, men jag begriper inte varför. Eller jo, när jag tittar på Robinson
och hör deltagarna svänga sig med massvis engelska uttryck och meningar begriper jag nog
en desperation att vara "inne" och verka häftiga.

Gå förbi godtycklig skola och se hur de pratar, det är typ 30% engelska eller direktöversatta uttryck nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Hating on...

"Från botten av mitt hjärta" ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Anfäkta och anamma! Bomber och granater!

Varför i hela helsefyr finns det ingen standard för power/reset/led osv på moderkort och chassin som är vettig och enkel att använda?
Vi har standard för typ allt annat, men nej då, denna ohemult klappkassa lösning vi har nu som varit sedan hedenhös där man måste sitta med förstoringsglas och vända kablarna rätt hundra gånger måste försvinna, helst för flera år sedan.

Sjysstare prisklass av moderkort har ibland en förplugg där du först kopplar in frontpanel i, sen kopplas alla enkelt in på moderkortet. Följde med mitt aorus z490 pro ax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EXAWOLT:

"Från botten av mitt hjärta" ...

Annat dumt uttryck. Såg det i svd häromdagen, så det är inte enbart kidsen. Men personen i fråga hade svårt att "landa" ett jobb. Förstår mycket väl vad som menas, men kan vi sluta ta in engelska uttryck när det faktiskt finns svenska ord att använda...

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotte456:

Jo det förstår jag, men jag begriper inte varför. Eller jo, när jag tittar på Robinson
och hör deltagarna svänga sig med massvis engelska uttryck och meningar begriper jag nog
en desperation att vara "inne" och verka häftiga.

Jag har viss förståelse med att dokusåpa "kändisar" eller sportutövare slänger sig med svengelska.
Men när programledare inte kan få fram en mening utan att att frångå Svenskan är det rejält illa.
Slå på morgonradion på P3 och chockeras.

Permalänk
Medlem

Då har vi monterat upp billigt skit som morsan prompt ska köpa istället för att spara till något ordentligare.
Ett litet växthus...
Den genomskinliga plasten som agerar väggar och tak är ihopsydd med tygtråd och sömmarna ser ut att kunna gå sönder när som helst.
Det saknades dessutom två gallerhyllor.
En stormvind så lär det flyga till grannkommunen....

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Då har vi monterat upp billigt skit som morsan prompt ska köpa istället för att spara till något ordentligare.
Ett litet växthus...
Den genomskinliga plasten som agerar väggar och tak är ihopsydd med tygtråd och sömmarna ser ut att kunna gå sönder när som helst.
Det saknades dessutom två gallerhyllor.
En stormvind så lär det flyga till grannkommunen....

Hade för många år sedan samma problem men jag och mina syskon gav morsan ett riktigt växthus i födelsedagspresent (vi monterade det också). Efter det hade hon "för mycket tid över" eftersom hon inte behövde hjälpligt reparera sitt dittills skrangliga växthus varje vår.

Permalänk
Medlem

Gubbgnäll?
Facebook, hur svårt ska det vara att lägga sina annonser i rätt grupper?
Medlem i 10+ försäljningsgrupper och 10-20 per dag i var grupp som är fel. Tycker börjat för någon månad sedan.
Cyklar i datorgrupper, kläder i bilgrupper, kebabvagnar i cykelgrupper.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

AI chattar och dess killgissningar...
både ChatGPT och Perplexity anger källor och när man klickar på dem möts man av: 404 - Page not found

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

AI chattar och dess killgissningar...
både ChatGPT och Perplexity anger källor och när man klickar på dem möts man av: 404 - Page not found

Tror du att dessa "AI" verifierar att länkarna den baserat sakerna på finns kvar? Vad är det för tjejtyckande?
Den ger dig länkarna den har baserat sitt svar på, oavsett om de finns kvar eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Tror du att dessa "AI" verifierar att länkarna den baserat sakerna på finns kvar? Vad är det för tjejtyckande?
Den ger dig länkarna den har baserat sitt svar på, oavsett om de finns kvar eller ej.

"The links above are live and validated to ensure accuracy. Let me know if you need further clarification!"

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

När man uppmanas uppdatera mjukvara som sedan har sönder allting.
Jag är så arg just nu så att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larry David:

När man uppmanas uppdatera mjukvara som sedan har sönder allting.
Jag är så arg just nu så att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv.

Ännu bättre när nån på IT har klickat i nån ruta att forcera in uppdateringarna samma dag dom kommer av nån säkerhetsrädsla, så att skit slutar funka automagiskt och sen tar det en arbetsdag att reda ut varför.

Skrivet av Jacob:

Point taken. Börjar klippa gräs på vintern istället framöver.

Det här är ju gnälltråden! Jag skiter väl i om grannarnas gräsmattor inte är klippta
För övrigt så är områdets bästa matta den som har en elektrisk robot som är i stort sett tyst.

Värst är ju en granne som har en så gammal sketen, icke-servad klippare att både han och frugan måste ha hörselkåpor när han kör den… då kanske man borde inse att det är dags för service eller en ny klippare av respekt för grannarna, men icke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ännu bättre när nån på IT har klickat i nån ruta att forcera in uppdateringarna samma dag dom kommer av nån säkerhetsrädsla, så att skit slutar funka automagiskt och sen tar det en arbetsdag att reda ut varför.

Det här är ju gnälltråden! Jag skiter väl i om grannarnas gräsmattor inte är klippta
För övrigt så är områdets bästa matta den som har en elektrisk robot som är i stort sett tyst.

Värst är ju en granne som har en så gammal sketen, icke-servad klippare att både han och frugan måste ha hörselkåpor när han kör den… då kanske man borde inse att det är dags för service eller en ny klippare av respekt för grannarna, men icke!

Ge grannen en gräsklipparpeng...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Dessa AI-charlataner från diverse stora tech- och konsultbolag som fullkomligen översköljer näringslivet. Jag är också helt övertygad om att AI har ofantligt många användningsområden i olika avseenden. Men jag ids icke lyssna en sekund till på dessa nyfrälsta medlemmar i Belsebubs kabal.

Men jag fruktar ej. Har vi gubbar klarat av ISO-konsulter, millenniekraschprofeter, Tupperwarefruar, dammsugarförsäljare (en yrkeskategori jag ändå kan hysa viss nostalgi kring - särskilt de personer som sålde amerikanska Kirbymaskiner som närmast liknade jetmotorer), verksamhetsutvecklare, jämställdhetsintegrerare och allehanda annat påhitt ska vi nog överleva även dessa shamaners moderiktiga trolldomar.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Men jag fruktar ej. Har vi gubbar klarat av ISO-konsulter, millenniekraschprofeter, Tupperwarefruar, dammsugarförsäljare (en yrkeskategori jag ändå kan hysa viss nostalgi kring - särskilt de personer som sålde amerikanska Kirbymaskiner som närmast liknade jetmotorer), verksamhetsutvecklare, jämställdhetsintegrerare och allehanda annat påhitt ska vi nog överleva även dessa shamaners moderiktiga trolldomar.

Bit ihop något år till, sen har de gått vidare till nästa ormolja.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Dessa AI-charlataner från diverse stora tech- och konsultbolag som fullkomligen översköljer näringslivet. Jag är också helt övertygad om att AI har ofantligt många användningsområden i olika avseenden. Men jag ids icke lyssna en sekund till på dessa nyfrälsta medlemmar i Belsebubs kabal.

Hype....
Hype never changes...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Va fasen hur kan man få sådana här tekniska fel, hade inte sagt upp något o blev smått irriterad o arg när man läste mailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Va fasen hur kan man få sådana här tekniska fel, hade inte sagt upp något o blev smått irriterad o arg när man läste mailet.

Jag håller helt med:

1. Hur kan systemet generera ett dylika felmeddelande
2. Systemet hade lika gärna kunnat generera ett fel i form av Sagan om Kung Midas med de stora åsneöronen.

Det jag vill få fram är hur systemet får fram JUST DET meddelandet om avslut av abonnemang och i förlängningen hur kunde systemet "Tänka fram detta på egen hand 🤚" och varför inte vilket annat meddelande som helst...

När jag fiskade så aborren som jag fick upp, hade lockar ➿ och var permanentad. Hur då? Jo, aborren hade blivit lockad av masken...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken är Ärlig med sin: "Jag skiter i detta" -politik, Det Hurrar, Det hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag håller helt med:

1. Hur kan systemet generera ett dylika felmeddelande
2. Systemet hade lika gärna kunnat generera ett fel i form av Sagan om Kung Midas med de stora åsneöronen.

Det jag vill få fram är hur systemet får fram JUST DET meddelandet om avslut av abonnemang och i förlängningen hur kunde systemet "Tänka fram detta på egen hand 🤚" och varför inte vilket annat meddelande som helst...

När jag fiskade så aborren som jag fick upp, hade lockar ➿ och var permanentad. Hur då? Jo, aborren hade blivit lockad av masken...

Vett i katten, misslyckat försök ett integrera Ai ?🤷🏻‍♂️