Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Peterrrrr:

Fungerar inte längre, trots att det står 30 April till 1 Maj

Det står väl även mellan kl. 17-24?
Även på kupongerna 01/05 17:00–01/05 23:59

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hur värt tycker ni Xiaomi erbjudandet är? har idag en Samsung s24, funderar på om man ska byta till xiaomi 14T. Någon som vet de stora skillnaderna? vad har ni haft för erfarenhet med 14T?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Fungerar bara mellan 17.00 - 23.59 står det på kupongen. Kommer även upp en ruta när man trycker på den.

Jag beställde precis en Pixel 9a igår till svinbilliga pengar men nu blev jag sugen på 14t. Jag gillar ju ändå Xiaomi, men min 11T håller på att ge upp i micen.
Ska man beställa en 14t och sälja Pixeln och pekplattan? >_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Hur värt tycker ni Xiaomi erbjudandet är? har idag en Samsung s24, funderar på om man ska byta till xiaomi 14T. Någon som vet de stora skillnaderna? vad har ni haft för erfarenhet med 14T?

Den största skillnaden (utan att gå in på de mindre tekniska detaljerna) är ju att det är en kinesisk telefon med alla de möjliga säkerhetsproblem som det kan medföra. Hade själv valt Samsung S-serie eller Google Pixel.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Fungerar bara mellan 17.00 - 23.59 står det på kupongen. Kommer även upp en ruta när man trycker på den.

Jag beställde precis en Pixel 9a igår till svinbilliga pengar men nu blev jag sugen på 14t. Jag gillar ju ändå Xiaomi, men min 11T håller på att ge upp i micen.
Ska man beställa en 14t och sälja Pixeln och pekplattan? >_>

Pixel kommer vara en bättre telefon, garanterade uppdateringar och nya funktioner månatligen.
Inget fel på Xioami men att för mig att jämföra med Samsung eller Pixel så är Xioami långt efter för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Efter 17 va?

Permalänk

Var också lite sugen på Xiaomi flash salen men kom ihåg att deras Android-version är vidrig med inbyggd reklam och bloatware. Går att flasha för att få bort det men köper hellre en telefon med så ren Android som möjligt.

Permalänk
Skrivet av dennisnp:

Pixel kommer vara en bättre telefon, garanterade uppdateringar och nya funktioner månatligen.
Inget fel på Xioami men att för mig att jämföra med Samsung eller Pixel så är Xioami långt efter för mig.

Kamera-mässigt om det vill fota t.ex raw eller filma i MCRAW är Xaiomi överlägsna
Laddtid och utrustning kontra pris är Samsung/Pixel väldigt högt prissatt.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Snusfri

Har haft Xiaomi (Mi 11i) och det var det sämsta möget någonsin.
Den var snabb, men det var det enda som var bra.
Den blev stekhet, kameran var så dålig att min gamla Sony-Ericsson K750 tog bättre bilder, MIUI är horribelt dåligt med en massa bloat.

Aldrig mer Xiaomi för mig, tacka vet jag Pixel eller OnePlus.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har haft Xiaomi (Mi 11i) och det var det sämsta möget någonsin.
Den var snabb, men det var det enda som var bra.
Den blev stekhet, kameran var så dålig att min gamla Sony-Ericsson K750 tog bättre bilder, MIUI är horribelt dåligt med en massa bloat.

Aldrig mer Xiaomi för mig, tacka vet jag Pixel eller OnePlus.

Har också testat Xiaomi i tron att den skulle vara likartad som en OnePlus.
Men ack vad fel man hade.
Bra pris, där stannar det tycker jag.

UI är verkligen horribel, bloatware och oftats en del kinesiska appar.
Försökte ändå lägger en annan launcher men blev ändå problem.

Så tyvärr blir det inga Xiaomi som första hands lur hemma hos oss.
Som en extra backup lur, är den perfekt för priset tänker tex 13c.

Sugen på 15 Ultra.. men ui och bloatware tar så mycket emot så kommer aldrig bli ett köp.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Har också testat Xiaomi i tron att den skulle vara likartad som en OnePlus.
Men ack vad fel man hade.
Bra pris, där stannar det tycker jag.

UI är verkligen horribel, bloatware och oftats en del kinesiska appar.
Försökte ändå lägger en annan launcher men blev ändå problem.

Bloatwaren är inga problem att ta bort
Xiaomi Tool kan man använda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Det där med uppdateringar är något jag ofta läser som argument. Men liksom, min 11T är från 2021 och fick en uppdatering häromveckan. De lovar 5 år säkerhetsuppdateringar, och det räcker för mig. Lär köpa ny lur innan då säkert.

Skrivet av SweatyLlama:

Var också lite sugen på Xiaomi flash salen men kom ihåg att deras Android-version är vidrig med inbyggd reklam och bloatware. Går att flasha för att få bort det men köper hellre en telefon med så ren Android som möjligt.

Jag har då inte haft bloat eller reklam i några av alla de Xiaomi jag har haft. Har haft Note 4, Note 8 och nu 11T.
Det finns några Xiaomi specifika appar, men allt går att radera. Jag provade en Samsung en gång, den var så mycket värre!
Med det sagt så har jag läst att de billigare Redmi, Realme och Mi modellerna ska ha mer reklam. Antagligen för att finansiera det lägre priset eller nåt.

Jag gillar deras Hyper OS, så för mig blev det en 14T på deras flash-sale.

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Det där med uppdateringar är något jag ofta läser som argument. Men liksom, min 11T är från 2021 och fick en uppdatering häromveckan. De lovar 5 år säkerhetsuppdateringar, och det räcker för mig. Lär köpa ny lur innan då säkert.

Jag har då inte haft bloat eller reklam i några av alla de Xiaomi jag har haft. Har haft Note 4, Note 8 och nu 11T.
Det finns några Xiaomi specifika appar, men allt går att radera. Jag provade en Samsung en gång, den var så mycket värre!
Med det sagt så har jag läst att de billigare Redmi, Realme och Mi modellerna ska ha mer reklam. Antagligen för att finansiera det lägre priset eller nåt.

Jag gillar deras Hyper OS, så för mig blev det en 14T på deras flash-sale.

Har själv haft Mi 10T Pro och har 12T Pro nu.
Sedan finns det Xiaomi 13, 13T Pro, Poco F4 GT och Xioami Pad 6.
Inga har krånglat något och måste erkänna att trots deras 120W laddning så håller batterierna riktigt bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Angående tipset Pixel 9 Pro 128 GB samt 30 GB surf (24 månader) är det någon som ser att rabatten dras i kassan när man skriver in rabattkoden? För mig händer ingenting.

Permalänk
Medlem

Det står en text i sista steget angående 3 månader gratis.

Steget efter att du har valt behåll nummer eller välj nytt nummer finns det en flik där det står "visa innehåll", då kan du lägga till rabattkod (uppdatera sidan om det inte dyker upp).

Fyll i rabattkoden och klicka på kontrollera kod. Du kan behöva uppdatera sidan igen för att se rutan där det står "3 fria månader i gul text".

Permalänk
Skrivet av SweatyLlama:

Jag har haft flertalet Xiaomi och även släkt och vänner. Alla utan reklam.

Om det är någon som kör mycket bloatware är det väl Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Det står en text i sista steget angående 3 månader gratis.

Steget efter att du har valt behåll nummer eller välj nytt nummer finns det en flik där det står "visa innehåll", då kan du lägga till rabattkod (uppdatera sidan om det inte dyker upp).

Fyll i rabattkoden och klicka på kontrollera kod. Du kan behöva uppdatera sidan igen för att se rutan där det står "3 fria månader i gul text".
<Uppladdad bildlänk>

Missar jag något eller kan man inte välja 12 månaders bindningstid för att få större rabatt med de 3 fria månaderna från benify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Produkt: Pixel 9 Pro 128 GB samt 30 GB surf (24 månader)

Länk: https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/google/pixel-9-pro-128...

Kategori: Mobiltelefoner

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13151765
Pris: 24x399=9576
Minus 3 månaders abonnemangskostnad (339x3=1017 kr)
Totalpris = 8559 för abonnemang och mobil

Använd kod BENIFY8984 för att få de 3 första månaderna på abonnemanget gratis. Totalpriset för mobilen och abonnemanget är billigare än vad mobilen kostar att köpa hos alla återförsäljare.

Tack för tipset!

Behöver en ny telefon och väntat på att Nothing Phone 2a ska gå ner i pris men väljer jag detta så får jag en bättre telefon till en kostnad för nästan samma pris.

Edit: hoppas bara bluetooth fungerar bättre än på Pixel 6 och 6a...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Produkt: Pixel 9 Pro 128 GB samt 30 GB surf (24 månader)

Länk: https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/google/pixel-9-pro-128...

Kategori: Mobiltelefoner

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13151765
Pris: 24x399=9576
Minus 3 månaders abonnemangskostnad (339x3=1017 kr)
Totalpris = 8559 för abonnemang och mobil

Använd kod BENIFY8984 för att få de 3 första månaderna på abonnemanget gratis. Totalpriset för mobilen och abonnemanget är billigare än vad mobilen kostar att köpa hos alla återförsäljare.

För att maxa detta erbjudande, glöm inte att göra köpet via Refunder för 125kr cashback. 😀

Permalänk
Medlem

För info för den som såg det tidigare pristipset på Lian Li Lancool 206:
nu har dustin sänkt priset en femtiolapp

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

"Produkten är inte tillgänglig online eller i butik"

Ingen diskussion i fyndtråden 👍

Dom som fanns gick fort, lyckades få iväg en beställning beställning tidigare idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Dom som fanns gick fort, lyckades få iväg en beställning beställning tidigare idag

Ja de gick åt snabbt. Ett mycket bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Ja nästan för bra pris...missade denna och då har jag en Clara HD som inte laddar längre

Permalänk
Medlem

Försvann erbjudandet med att skicka in en gammal laptop och få 3500 kr rabatt?
Om inte har någon länk?

Skrivet av Mutation:

Produkt: HP OmniBook Ultra 14 Laptop - Ryzen AI 9 32GB RAM 1TB
Länk: https://www.hp.com/se-sv/shop/products/laptops/hp-omnibook-ul...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13942819
Pris: 11490kr

HP Store verkar ha utförsäljning av den här välspecade modellen. 32 GB RAM och 1TB Disk ihop med Ryzen AI 9 och nästan 10 000kr billigare än övriga på Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lime3003:

Försvann erbjudandet med att skicka in en gammal laptop och få 3500 kr rabatt?
Om inte har någon länk?

https://www.hp.com/se-sv/shop/opia-trade-in

Permalänk
Medlem

Yey!!
Tack så mycket Sweclockers levererar!
Har varit i kontakt med HP supporten dem hade ju ingen aning, gav mig denna länken till
HP länk

Till någon gammal kampanj.

Permalänk
Medlem

OBS till alla som går i köptankar: erbjudandet gick ut 30 april (men har man redan inhandlat datorn innan detta datum går det utmärkt att använda sig av kampanjen).

Permalänk
Medlem

Power Barkarby nyinvigningserbjudanden I morgon:

https://annonsblad.power.se/?utm_source=crm-campaign&utm_medi...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danieleet:

Inget litet annonsblad det där alltså, 101 sidor. O_O
Man får avsätta en del tid för att se om det är något aktuellt..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Behöver en ny TV, frågan är ju om något där är prisvärt. Känner inte att någon TV är inom ramen för att kallas för prisvärt där.
Pangpris för HWQ935DXE måste jag dock medge, hade slagit till på den om jag behövde en soundbar.