Vinn nätagg från Seasonic

Fractal Design supporten svarar inte på mina mail

Permalänk

Fractal Design supporten svarar inte på mina mail

I detta fall en chassi-tillverkare? En del av chassit gick sönder och jag skickade ett mail till deras support for en vecka sedan men jag har ännu inte fått svar.

Är det normalt att det tar en vecka? Det har jag inte upplevt med andra tillverkare.

Rubrik redigerad per TS begäran - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

I detta fall en chassi-tillverkare? En del av chassit gick sönder och jag skickade ett mail till deras support for en vecka sedan men jag har ännu inte fått svar.

Är det normalt att det tar en vecka? Det har jag inte upplevt med andra tillverkare.

pratar vi garantiärende eller undrar du om man kan köpa reservdelen av dem?

Permalänk
Skrivet av Jagers:

pratar vi garantiärende eller undrar du om man kan köpa reservdelen av dem?

Både och kan man säga. Jag påtalade en brist med chassit och att jag är missnöjd med det. Det är alltså en liten del men ändå inget som de säljer separat.

Permalänk
Medlem

Vilken tillverkare handlar det om?

Det du skulle kunna prova med är att kontakta din återförsäljare, hänvisa till möjligt ärendenummer hos tillverkaren för att få åf speeda upp processen.
Det är även i teorin möjligt att åf har delen du behöver.

Visa signatur

Ryzen 5900X, HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16, ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1, WD Black SSD SN770 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Både och kan man säga. Jag påtalade en brist med chassit och att jag är missnöjd med det. Det är alltså en liten del men ändå inget som de säljer separat.

ok, låter inte som nått prio ärende, dem kanske har massor att göra eller nått, en vecka är väl inte super ovanligt om det inte är garantiärende och ibland även då.
skulle vänta nån vecka till iaf.

Permalänk
Medlem

Tillverkaren behöver inte svara alls om de inte utfärdat en garanti som omfattar den eventuella bristen. De kan lägga över all kundkontakt på försäljaren och/eller importören.

Försäljaren däremot, har en lagstadgad skyldighet att ta emot en reklamation, om det finns ett köprättsligt fel på varan.

Men i båda fallen måste du så klart uttrycka dig på ett sätt så att det blir otvetydigt vad du begär och att du förväntar dig ett svar. Allmänna gnällmail behöver man inte besvara, även om det antagligen är vettigt att låta kunden veta att denne blivit hörd.

Om tillverkaren har en officiell kontaktyta för konsumenter så får du nog svar förr eller senare, men det kan ju tänkas att ärendet är en smula ovanligt och att det måste göras en del intern research. Har du själv tagit sönder produkten så tror jag tyvärr inte att det finns någon skyldighet att sälja reservdelar, vad gäller datorchassin.

Permalänk
Medlem

Har du ej handlat direkt från tillverkaren så har du ingen direkt koppling till tillverkaren. Vilket gör ju att du rent krasst inte tillhör en prioriterad grupp. Sen finns det ju undantag som med allt annat, är du en streamer och blivit sponsrad så lär du ha en direktkontakt med tillverkaren, mest troligt via marknadsavdelningen.

Distributörer lär främst ha SLA gentemot tillverkaren, kanske vissa större återförsäljare når denna nivå. Det är ju distributörer och eventuella återförsäljare som är deras kund. Skulle säga att det varierar från tillverkare till tillverkare i hurdant upplägg det är. När jag jobbade i butik så hade jag direktkontakt med vissa tillverkare medan andra så fick man gå via EMEA-kontoret eller HQ som kan vara i Asien/USA.

Sen så är det ju också även så att om än man kan kontakta tillverkaren direkt som slutkonsument, så kan ju ens val i kontaktformuläret ha betydelse i vilken kö/avdelning som kommer att hantera ditt ärende. Det är ju inte ovanligt att konsumenter skapar nytt ärende för att man inte fick svar på sitt första ärende inom X tid. Vilket gör att det fylls på snabbt en backlogg i supporten som tar onödig tid att bearbeta.

Så rent generellt så skulle jag inte säga 1 vecka är lång tid för en första kontakt. Sen så händer det ju att ibland kan man få svar inom loppet av en dag medan andra gånger tar det 1-2 veckor trots det är samma tillverkare och kan röra sig om samma typ av ärende. Jag hade räknat med att upp till 2 veckor är fullt normalt, utifrån den information du tillhandahållit.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Proffsmobbare

Kontaktade du supporten via formuläret på hemsidan? Det är på så sätt du får en plats i support-kön, därefter brukar det bara ta någon dag innan du får ett svar.

https://support.fractal-design.com/support/tickets/new

Permalänk
Skrivet av IMPANI:

Har du ej handlat direkt från tillverkaren så har du ingen direkt koppling till tillverkaren. Vilket gör ju att du rent krasst inte tillhör en prioriterad grupp. Sen finns det ju undantag som med allt annat, är du en streamer och blivit sponsrad så lär du ha en direktkontakt med tillverkaren, mest troligt via marknadsavdelningen.

Distributörer lär främst ha SLA gentemot tillverkaren, kanske vissa större återförsäljare når denna nivå. Det är ju distributörer och eventuella återförsäljare som är deras kund. Skulle säga att det varierar från tillverkare till tillverkare i hurdant upplägg det är. När jag jobbade i butik så hade jag direktkontakt med vissa tillverkare medan andra så fick man gå via EMEA-kontoret eller HQ som kan vara i Asien/USA.

Sen så är det ju också även så att om än man kan kontakta tillverkaren direkt som slutkonsument, så kan ju ens val i kontaktformuläret ha betydelse i vilken kö/avdelning som kommer att hantera ditt ärende. Det är ju inte ovanligt att konsumenter skapar nytt ärende för att man inte fick svar på sitt första ärende inom X tid. Vilket gör att det fylls på snabbt en backlogg i supporten som tar onödig tid att bearbeta.

Så rent generellt så skulle jag inte säga 1 vecka är lång tid för en första kontakt. Sen så händer det ju att ibland kan man få svar inom loppet av en dag medan andra gånger tar det 1-2 veckor trots det är samma tillverkare och kan röra sig om samma typ av ärende. Jag hade räknat med att upp till 2 veckor är fullt normalt, utifrån den information du tillhandahållit.

Det gäller Amazon och jag hittar ingenstans där jag kan göra reklamation. Det är inte som svenska dator återförsäljare där jag kan skriva till Amazon direkt. Då måste jag skicka in hela chassit när det egentligen bara är I/O-delen som jag behöver byta ut.

Skrivet av Laine:

Kontaktade du supporten via formuläret på hemsidan? Det är på så sätt du får en plats i support-kön, därefter brukar det bara ta någon dag innan du får ett svar.

https://support.fractal-design.com/support/tickets/new

Direkt på hemsidan. Det har nu gått en vecka.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Det gäller Amazon och jag hittar ingenstans där jag kan göra reklamation.

Klicka på "konto och listor" och välj sedan "kontakta oss" där kan du välj den produkt det berör ock kontakta dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

FD brukar vara snabba och tokbra att ha att göra med de gånger jag kontaktat dom iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det gäller Amazon och jag hittar ingenstans där jag kan göra reklamation. Det är inte som svenska dator återförsäljare där jag kan skriva till Amazon direkt. Då måste jag skicka in hela chassit när det egentligen bara är I/O-delen som jag behöver byta ut.

Direkt på hemsidan. Det har nu gått en vecka.

Nog kan du komma i kontakt direkt med företaget så som en vanlig svensk aktör, inga problem eller svårigheter. Finns ju flera vägar in för att göra en reklamation/retur/be om hjälp. Och nej du behöver inte skicka in hela chassit per automatik. Jag skulle dock tro att Amazon inte kommer att lyfta ett finger för att undersöka om det är möjligt att skicka dig en reservdel, utan kommer snarare erbjuda en kompensation i form av att återbetala runt 15% av priset på produkten. Alternativt erbjuda en omleverans. Detta förutsätter ju att Amazon anser att produkten är undermålig och det är inte ditt fel. Deras reklamationsprocess kan ses som rätt generös för deras mål är ju att du som konsument ska känna dig nöjd fort, sen har dom ju kapital för att gå med förlust och vara mer generös i sin bedömning.

Det som skiljer Amazon från en svensk aktör, skulle jag säga är att svenska aktörer kan lägga mer manuellt arbete för att faktiskt hitta en lösning så som att försöka hitta en reservdel genom att kontakta distributör/tillverkare. Medan Amazon vill ju automatisera processer i så pass stor utsträckning som möjligt och inte lägga resurser på manuellt arbete.

En väg för att komma i kontakt med Amazon
1. Klicka på "ditt konto" uppe till höger då du är inloggad.
2. Välj "kontakta oss"
3. Välj vilken produkt det avser
4. Välj "skadad eller defekt artikel"
5. Välj "jag behöver mer hjälp"
6. Du får fram alternativ för att ringa, chatta eller skicka e-post.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Skrivet av holo:

FD brukar vara snabba och tokbra att ha att göra med de gånger jag kontaktat dom iaf.

Fortfarande inget svar från Fractal Design nu på två veckor! Tål de inte kritik? Jag skrev på inget sätt på något sätt som skulle uppfattas jobbigt något sätt att de struntar i att svara.

Skrivet av IMPANI:

Nog kan du komma i kontakt direkt med företaget så som en vanlig svensk aktör, inga problem eller svårigheter. Finns ju flera vägar in för att göra en reklamation/retur/be om hjälp. Och nej du behöver inte skicka in hela chassit per automatik. Jag skulle dock tro att Amazon inte kommer att lyfta ett finger för att undersöka om det är möjligt att skicka dig en reservdel, utan kommer snarare erbjuda en kompensation i form av att återbetala runt 15% av priset på produkten. Alternativt erbjuda en omleverans. Detta förutsätter ju att Amazon anser att produkten är undermålig och det är inte ditt fel. Deras reklamationsprocess kan ses som rätt generös för deras mål är ju att du som konsument ska känna dig nöjd fort, sen har dom ju kapital för att gå med förlust och vara mer generös i sin bedömning.

Det som skiljer Amazon från en svensk aktör, skulle jag säga är att svenska aktörer kan lägga mer manuellt arbete för att faktiskt hitta en lösning så som att försöka hitta en reservdel genom att kontakta distributör/tillverkare. Medan Amazon vill ju automatisera processer i så pass stor utsträckning som möjligt och inte lägga resurser på manuellt arbete.

En väg för att komma i kontakt med Amazon
1. Klicka på "ditt konto" uppe till höger då du är inloggad.
2. Välj "kontakta oss"
3. Välj vilken produkt det avser
4. Välj "skadad eller defekt artikel"
5. Välj "jag behöver mer hjälp"
6. Du får fram alternativ för att ringa, chatta eller skicka e-post.

Tack för den genomgående svaret! Jag får helt enkelt göra så! Jag har inget val. Men enligt dig så att kontakta Fractal Design är bortkastat? Jag har gjort det förut med andra tillverkare och de har alla svarat när jag haft något fel och då även om garantin varit kvar på dessa produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Tack för den genomgående svaret! Jag får helt enkelt göra så! Jag har inget val. Men enligt dig så att kontakta Fractal Design är bortkastat? Jag har gjort det förut med andra tillverkare och de har alla svarat när jag haft något fel och då även om garantin varit kvar på dessa produkter.

Skulle inte säga det är bortkastat, jag belyser gapet mellan konsumenters förväntan och tillverkarens verklighet. Det finns så mycket bakomliggande orsaker som gemene man inte tänker på, eller bryr sig för den delen.

Kommunikation kan ju alltid förbättras från alla parter. Tillverkare kan bli bättre att informera och kommunicera så att konsumenters förväntan är mer i den nivå som dom anser är skäligt. För att minska gapet mellan förväntan och verklighet. Sen ska man ju ha klart för sig att även om tillverkaren aktiverar en popup som blinkar där det framgår att det kan ta uppemot X veckor att få svar, så kommer det ju alltid finnas människor som börjar hetsa efter ett dygn oavsett.

Jag utgår från att deras support har KPI:er att nå, både på teambaserad och individnivå. Vilket gör ju att om bolaget skulle "jävlas tillbaka" i form av att medvetet vara seg på svara av någon anledning, så skulle ens siffror påverkas och det kan resultera i att man går miste om bonus. Är ju inget högavlönat yrke så den där lilla bonusen av att uppnå samtliga KPI:er är trevligt.

Fick du exempelvis bekräftelse att ditt ärende är mottaget så du har ett ärendenummer? Jag vet inte hur deras support fungerar numera, ifall alla ärenden som inkommer kommer få mejlat en bekräftelse med ärendenummer.

Om än det inte ska hända, så är det ju teknik och shit happens. Nog har jag varit med om att en kund säger sig att ha skapat ett ärende men finns inget spår av ett ärende har skapats av någon anledning. Felet kan ligga på bolaget eller kunden. För bolagets del så kan det ju vara så att ett error uppstått men kunden har aldrig fått indikation på att något gått fel. För kundens del så kan det bero på att man skapat ett ärende som inte är ett supportärende utan mer ett feedback, vilket gör att då hamnar det i en helt annan kö och är en envägskommunikation. För det som då görs är att bolaget bara samlar in data och aldrig besvarar den typen av "ärende".

Har du skickat in via https://www.fractal-design.com/contact-us/ eller använde du https://support.fractal-design.com/support/tickets/new ? Nu vet jag ju som sagt inte skillnaden då jag aldrig jobbat för Fractal men jag skulle tro att om du valde kontakta oss formuläret så är det en mer generellt mejl som går till kundtjänst som sen bollas vidare till support. Medan den andra länken är ju att specifikt skapa ett supportärende.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Skrivet av IMPANI:

Skulle inte säga det är bortkastat, jag belyser gapet mellan konsumenters förväntan och tillverkarens verklighet. Det finns så mycket bakomliggande orsaker som gemene man inte tänker på, eller bryr sig för den delen.

Kommunikation kan ju alltid förbättras från alla parter. Tillverkare kan bli bättre att informera och kommunicera så att konsumenters förväntan är mer i den nivå som dom anser är skäligt. För att minska gapet mellan förväntan och verklighet. Sen ska man ju ha klart för sig att även om tillverkaren aktiverar en popup som blinkar där det framgår att det kan ta uppemot X veckor att få svar, så kommer det ju alltid finnas människor som börjar hetsa efter ett dygn oavsett.

Jag utgår från att deras support har KPI:er att nå, både på teambaserad och individnivå. Vilket gör ju att om bolaget skulle "jävlas tillbaka" i form av att medvetet vara seg på svara av någon anledning, så skulle ens siffror påverkas och det kan resultera i att man går miste om bonus. Är ju inget högavlönat yrke så den där lilla bonusen av att uppnå samtliga KPI:er är trevligt.

Fick du exempelvis bekräftelse att ditt ärende är mottaget så du har ett ärendenummer? Jag vet inte hur deras support fungerar numera, ifall alla ärenden som inkommer kommer få mejlat en bekräftelse med ärendenummer.

Om än det inte ska hända, så är det ju teknik och shit happens. Nog har jag varit med om att en kund säger sig att ha skapat ett ärende men finns inget spår av ett ärende har skapats av någon anledning. Felet kan ligga på bolaget eller kunden. För bolagets del så kan det ju vara så att ett error uppstått men kunden har aldrig fått indikation på att något gått fel. För kundens del så kan det bero på att man skapat ett ärende som inte är ett supportärende utan mer ett feedback, vilket gör att då hamnar det i en helt annan kö och är en envägskommunikation. För det som då görs är att bolaget bara samlar in data och aldrig besvarar den typen av "ärende".

Har du skickat in via https://www.fractal-design.com/contact-us/ eller använde du https://support.fractal-design.com/support/tickets/new ? Nu vet jag ju som sagt inte skillnaden då jag aldrig jobbat för Fractal men jag skulle tro att om du valde kontakta oss formuläret så är det en mer generellt mejl som går till kundtjänst som sen bollas vidare till support. Medan den andra länken är ju att specifikt skapa ett supportärende.

Tack för ditt svar!

Jag har använt de kontaktuppgifterna sedan första gången jag mailade Fractal och det har nu gått en månad sedan jag skickade min första fråga. Inte heller ärendenummer jag fått. Skickade ett nytt för snart två veckor igen, inget svar eller ärendenummer där heller. Ska det verkligen vara så?

Jag kan enkelt byta ut den delen som gick sönder men det går inte att köpa separat tråkigt nog.

Jag börjar bli väldigt less! Finns det ingen officiell represant från Fractal Design på Sweclockers? Det här är inte det Fractal Design jag lärt känna under de år jag haft deras chassin.

Skrivet av holo:

FD brukar vara snabba och tokbra att ha att göra med de gånger jag kontaktat dom iaf.

Jag kommer kontakta ARN nu. Fractal Design har dröjt över en månad nu och de har ignorerat mina mail varenda gång nu. Jag har fått nog!

Permalänk

Mycket besviken på Fractal Design

I en och en halv månad har jag försökt få tag på Fractal Design via deras kundsupport, det är alltså ett formulär man fyller i. Inga telefonnummer anges så jag kan inte nå dem på det sättet.

Tre gånger skickade jag mail till dem men inga svar, inte ens ärendenummer fick jag.

Det är ett svenskt bolag som helt struntar i sina köpare. Det är inte det Fractal Design jag känner igen. Jag har aldrig behövt ta kontakt med dem förut med mina tidigare chassin så jag kan inte svara för hur deras kundsupport var då men att de helt struntar i att svara?

Ett så enkelt problem jag har men som de inte ens bemödat sig med trots att jag erbjöd mig att köpa den delen som var sönder. Jag köpte chassit från Amazon och de hänvisade automatiskt till Fractal Designs kundsupportportal.

Nu gjorde jag istället en reklamation och Fractal Design har förlorat en trogen kund.

Fractal Design jag är besviken på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

I en och en halv månad har jag försökt få tag på Fractal Design via deras kundsupport, det är alltså ett formulär man fyller i. Inga telefonnummer anges så jag kan inte nå dem på det sättet.

Tre gånger skickade jag mail till dem men inga svar, inte ens ärendenummer fick jag.

Det är ett svenskt bolag som helt struntar i sina köpare. Det är inte det Fractal Design jag känner igen. Jag har aldrig behövt ta kontakt med dem förut med mina tidigare chassin så jag kan inte svara för hur deras kundsupport var då men att de helt struntar i att svara?

Ett så enkelt problem jag har men som de inte ens bemödat sig med trots att jag erbjöd mig att köpa den delen som var sönder. Jag köpte chassit från Amazon och de hänvisade automatiskt till Fractal Designs kundsupportportal.

Nu gjorde jag istället en reklamation och Fractal Design har förlorat en trogen kund.

Fractal Design jag är besviken på er!

Gick du via "Contact us"-formuläret eller via en ticket?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Gick du via "Contact us"-formuläret eller via en ticket?

Create a ticket.

Det finns inget annat sätt att kontakt dem som privatperson.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Create a ticket.

Det finns inget annat sätt att kontakt dem som privatperson.

Och du ser ingen uppdateringen på din ticket under "My tickets"?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Och du ser ingen uppdateringen på din ticket under "My tickets"?

Det är konstigt att man behöver logga in då gick alldeles utmärkt att skapa tickets utan att behöva skapa konto. Och jag skulle definintivt fått det via e-mail men det har inte kommit något om att ett ärende skapats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Och du ser ingen uppdateringen på din ticket under "My tickets"?

Vad spelar det för roll, han har ju uppenbarligen inte fått nån återkoppling ? konstigt företag som inte har nån fungerande kundtjänst kan man tycka Pamudas

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad spelar det för roll, han har ju uppenbarligen inte fått nån återkoppling ? konstigt företag som inte har nån fungerande kundtjänst kan man tycka Pamudas

Inte en fungerande kundtjänst vet jag väl inte om jag kan hålla med om.

Kontaktade själv FD kundtjänst för några veckor sedan och efter 1 dag och 2 mail så hade jag en reservdel skickad från deras lager på väg till mig.

Så vet inte om TS bara råkat ange fel mailadress vid skapande av ticket eller om svaren som FD skickat inte levererats till TS av någon anledning, kanske har lagts i något spamfilter/reject beroende på vilken mail leverantör TS använder sig av, men har väldigt svårt att tänkta mig att TS verkligen inte fått något svar alls på 3 olika ärenden och över en och en halv månad utan att något gått snett på vägen.

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett ärende 9 maj och fick direkt ett automatsvar som informerade om att ett konto skapats. Senare samma dag fick jag svar på min fråga.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Jag har varit i kontakt med Fractals kundservice några gånger, och har ENBART goda erfarenheter! Det har gått snabbt, och dom har varit schysstare än man hade kunnat förvänta sig! Min "mistanke" ligger i att något har gått snett i ärendeskapandet och inte hos Fractal... Eventuellt om något svar från dom kan ha landat i ett SPAM-filter i mailkorgen...

Permalänk
Fractal Design

Väldigt tråkigt att höra om din upplevelse. Vi har inga obesvarade ärenden så långt tillbaka, och så fort vi får in en ticket skickas det ett automatiskt mail med bekräftelse av mottagandet (syns det inte, kolla skräpposten). Ticketsystemet vi använder vill skapa ett konto, men alla konversationer kan fortfarande gå via mail då våra svar även skickas dit.
Vi har inte fått in några rapporter om att formuläret skulle ha några problem, men om det strular fungerar även support@fractal-design.com att kontakta oss via.
// Tim

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad spelar det för roll, han har ju uppenbarligen inte fått nån återkoppling ? konstigt företag som inte har nån fungerande kundtjänst kan man tycka Pamudas

Men tagga ner, jag ställde en fråga bara då det hela låter jättemärkligt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Dinkefing: *trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Väldigt tråkigt att höra om din upplevelse. Vi har inga obesvarade ärenden så långt tillbaka, och så fort vi får in en ticket skickas det ett automatiskt mail med bekräftelse av mottagandet (syns det inte, kolla skräpposten). Ticketsystemet vi använder vill skapa ett konto, men alla konversationer kan fortfarande gå via mail då våra svar även skickas dit.
Vi har inte fått in några rapporter om att formuläret skulle ha några problem, men om det strular fungerar även support@fractal-design.com att kontakta oss via.
// Tim

Tack så mycket för ett svar! Jag trodde ni hade lämnat Swec för gott men det har ni då inte vilket är skönt att se! Något automatiskt mail med bekräftelse av mottagen supportärende har jag inte fått. Det måste isåfall vara något strul mellan den e-posttjänst jag använder, jag började nästan undra om så var fallet men trodde inte det var möjligt speciellt att det inte är ett liten e-mail tjänst direkt. Eller så har ni blockat den e-mail tjänsten då ni inte fått in något från mig. Jag använde er ticket formulär på sidan.

Vet inte om jag vill skriva e-postjänsten här men jag kan skicka det via PM.

Kan man skriva på svenska via det mailet ni angav?

Skrivet av Kopen:

Inte en fungerande kundtjänst vet jag väl inte om jag kan hålla med om.

Kontaktade själv FD kundtjänst för några veckor sedan och efter 1 dag och 2 mail så hade jag en reservdel skickad från deras lager på väg till mig.

Så vet inte om TS bara råkat ange fel mailadress vid skapande av ticket eller om svaren som FD skickat inte levererats till TS av någon anledning, kanske har lagts i något spamfilter/reject beroende på vilken mail leverantör TS använder sig av, men har väldigt svårt att tänkta mig att TS verkligen inte fått något svar alls på 3 olika ärenden och över en och en halv månad utan att något gått snett på vägen.

Nej jag använde korrekt e-mail alla tre gångerna. Jag kollar alltid extra noga innan jag skickar iväg sådant speciellt när det gäller supportärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Men tagga ner, jag ställde en fråga bara då det hela låter jättemärkligt.

Varför ska jag tagga ner ? jag svarade dig bara vänligt eller får man inte det på ett forum ?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Dinkefing:

Tack så mycket för ett svar! Jag trodde ni hade lämnat Swec för gott men det har ni då inte vilket är skönt att se! Något automatiskt mail med bekräftelse av mottagen supportärende har jag inte fått. Det måste isåfall vara något strul mellan den e-posttjänst jag använder, jag började nästan undra om så var fallet men trodde inte det var möjligt speciellt att det inte är ett liten e-mail tjänst direkt. Eller så har ni blockat den e-mail tjänsten då ni inte fått in något från mig. Jag använde er ticket formulär på sidan.

Vet inte om jag vill skriva e-postjänsten här men jag kan skicka det via PM.

Kan man skriva på svenska via det mailet ni angav?

Nej jag använde korrekt e-mail alla tre gångerna. Jag kollar alltid extra noga innan jag skickar iväg sådant speciellt när det gäller supportärenden.

Svenska går utmärkt. Du kan skicka ett PM när du kört iväg mailet så kan jag bekräfta mottagandet.