Nån som har koll på FB inställningar?

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på FB inställningar?

För ett par dagar sedan klickade i en ruta på facebook via mobilen, nått om att spara mobildata.. ( Hittar inte riktigt tillbaka där jag var från datorn.. )

Vad jag funderar på , är denna funktion bara aktiv när jag surfar via mobilens webbläsare?? .. Ibland använder jag bara luren som nät källa, delar internet till min laptop eller den linux-burk.. Vilka är snabbare, då vill jag ju inte ha sämre bildupplösning ( vilket vad jag förstod att knappen handlade om, när jag glor på fb i mobilen skit ju samma )

Nån som har koll?

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

För ett par dagar sedan klickade i en ruta på facebook via mobilen, nått om att spara mobildata.. ( Hittar inte riktigt tillbaka där jag var från datorn.. )

Vad jag funderar på , är denna funktion bara aktiv när jag surfar via mobilens webbläsare?? .. Ibland använder jag bara luren som nät källa, delar internet till min laptop eller den linux-burk.. Vilka är snabbare, då vill jag ju inte ha sämre bildupplösning ( vilket vad jag förstod att knappen handlade om, när jag glor på fb i mobilen skit ju samma )

Nån som har koll?

Den inställningen finns enbart i appen på mobilen. Den påverkar inte något du gör på din dator.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Den inställningen finns enbart i appen på mobilen. Den påverkar inte något du gör på din dator.

Bra, fast det är webläsaren jag använder på mobilen för all form av surf.

/Tack

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Skrivet av vilzen:

Bra, fast det är webläsaren jag använder på mobilen för all form av surf.

/Tack

Det råkade inte vara Androids inbyggda "Databesparing" som du hamnade på?
Inställningar->Nätverk och internet->Databesparing

Sen finns det även en liknande funktion per app. Tryck och håll ned ikonen för appen du vill ställa in. Tryck på (i). Där skall det finnas påslag och override för funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggplanta:

Det råkade inte vara Androids inbyggda "Databesparing" som du hamnade på?
Inställningar->Nätverk och internet->Databesparing

Sen finns det även en liknande funktion per app. Tryck och håll ned ikonen för appen du vill ställa in. Tryck på (i). Där skall det finnas påslag och override för funktion.

Jag var inne på själva FB-sidan.. Inte inställningar i luren..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av vilzen:

Jag var inne på själva FB-sidan.. Inte inställningar i luren..

Jag har Brave som browser och när jag använder den för facebook så finns "Databesparing" under facebook.com/settings/videos på själva FB-sidan. Eller om man så vill "Inställningar->Media".
Byter jag till "Datoranpassad" visning i Braves inställningar så försvinner det valet men jag ange kvaliteten på videos.