Permalänk
Medlem

Roligt kval!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Kvalet var bra.
Jag är vanligtvis väldigt negativ till "racet", åka på led deluxe.. jag är tveksam på att det extra stoppet kommer göra underverk jag är ändå lite nyfiken nu, hur ska Ferrari fucka upp detta? Kommer Norris klara sig utan att göra nåt dumt misstag?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Ja det är nästan omöjligt regissera bra race på Monaco. Regnskvättar och pitmadness är det man främst kan hoppas på. Bortrest så blir att se sammandrag när man kommer hem men det är nästan omöjligt föreställa sig annat än lando som segrare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Minnet är bra men kort... Men varför tittar jag ens på detta jippo? Är ju löjligt att ens köra här med dagens bilar. Tur att det finns hockey att switcha över till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Minnet är bra men kort... Men varför tittar jag ens på detta jippo? Är ju löjligt att ens köra här med dagens bilar. Tur att det finns hockey att switcha över till

Ja de behöver verkligen fundera på vad de ska hitta på med Monaco.

Permalänk
Medlem

Jag sa det någon som är imponerad. Satt på livetimingen och hoppades rb hittat ett loophole för antal depåstopp lol.

Gjorde leclerk något försök divebomba norris?

Kliade mig i nacken lite varför piastri hela tiden saknade fart skada på bilen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Russell provade något nytt (gick sådär)

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Russell provade något nytt (gick sådär)

Tycker det han gjorde är klockrent, fler borde göra så!! Om alla gör så nästa år så kanske någon som bestämmer kan få upp ögonen för att detta är inte en bra bana för F1 race

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag sa det någon som är imponerad. Satt på livetimingen och hoppades rb hittat ett loophole för antal depåstopp lol.

Gjorde leclerk något försök divebomba norris?

Kliade mig i nacken lite varför piastri hela tiden saknade fart skada på bilen?

Dom gjorde ju ett försök, allt som behövdes var ju en rödflagg på slutet.

Däremot gjorde ju Lawson och Hadjar det riktigt bra rent taktiskt. Snyggt!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Dom gjorde ju ett försök, allt som behövdes var ju en rödflagg på slutet.

Däremot gjorde ju Lawson och Hadjar det riktigt bra rent taktiskt. Snyggt!

Vad var russells strategi? Trippla stopp?

fastest lap betalar sig ju inte

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad var russells strategi? Trippla stopp?

fastest lap betalar sig ju inte

IMO märkligt att dom nöjde sig med en drive thru när han t.o.m. medgav på radion att han hellre tog straffet än följde reglerna.

Permalänk
Medlem

Kollat lite på Formel 2 och Beganovich är inte riktigt bra nog.
Alldeles för "safe" söndagstur körning.
Den andra "Svensken" Arvid Lindblad ser bättre ut.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Kollat lite på Formel 2 och Beganovich är inte riktigt bra nog.
Alldeles för "safe" söndagstur körning.
Den andra "Svensken" Arvid Lindblad ser bättre ut.

Då har du inte kollat i år tycker inte Dino kör "safe" i Imola så gick han för luckar så fort han såg dom dock så fungerade de inte mot Browning pågrund av dom dåligt utförda reglerna men tyckte ändå att det var vågat att gick för det. Det var väldigt nära att han lyckades.

Nu i Monaco så har han inte känt sig bekväm med bilen överhuvudtaget sånt som händer med alla förare då och då. Så strategin dom gick för huvedracet var pitta tidigt och pusha så hård som möjligt för en undercut vilket är väldigt svårt när man inte känner sig bekväm med bilen slutade ju sådär dock så delades det knappt ut några poäng för det racet så han förlora inte så mycket på det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Guenther Steiner kommer till Stockholm i september om någon är intresserad
https://www.eventim.se/event/guenther-steiner-unfiltered-live...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Då har du inte kollat i år tycker inte Dino kör "safe" i Imola så gick han för luckar så fort han såg dom dock så fungerade de inte mot Browning pågrund av dom dåligt utförda reglerna men tyckte ändå att det var vågat att gick för det. Det var väldigt nära att han lyckades.

Nu i Monaco så har han inte känt sig bekväm med bilen överhuvudtaget sånt som händer med alla förare då och då. Så strategin dom gick för huvedracet var pitta tidigt och pusha så hård som möjligt för en undercut vilket är väldigt svårt när man inte känner sig bekväm med bilen slutade ju sådär dock så delades det knappt ut några poäng för det racet så han förlora inte så mycket på det.

Ja han kör inte Safe, han tar ju chansen när han får den. Men Monaco var inget för honom. Den låsningen han fick i Feature Race när det var 7 minuter kvar av rejset, när han ändå körde upp sig på goda poäng... Eller ja tack vare kraschen i första kurvan på första varvet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Ja han kör inte Safe, han tar ju chansen när han får den. Men Monaco var inget för honom. Den låsningen han fick i Feature Race när det var 7 minuter kvar av rejset, när han ändå körde upp sig på goda poäng... Eller ja tack vare kraschen i första kurvan på första varvet...

Det var bakre fjäderingen som gick av som gjorde så att sluttade i murren det ända sättet för Dino att ta poäng var om körde kval varv resten av racet för kunna göra en undercut i en bil som hade inte kände sig bekväm med under hela helgen ingen bra kombination runt Monaco slutade ju som man kunde ha förväntad sig. Sen förlora han inte så mycket poäng heller på det han kunde maxa ha tagit 3-4p så kunde ha varit en betydligt större förlust han hade ganska tur ändå.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det var bakre fjäderingen som gick av som gjorde så att sluttade i murren det ända sättet för Dino att ta poäng var om körde kval varv resten av racet för kunna göra en undercut i en bil som hade inte kände sig bekväm med under hela helgen ingen bra kombination runt Monaco slutade ju som man kunde ha förväntad sig. Sen förlora han inte så mycket poäng heller på det han kunde maxa ha tagit 3-4p så kunde ha varit en betydligt större förlust han hade ganska tur ändå.

Jaha oj, det missade jag. Riktigt surt, ska hans otur fortsätta då...

Permalänk
Medlem

Magnus Carlsen angående F1 https://www.youtube.com/shorts/BQcmjHlfQ9I

100 % med honom. Följer typ schack och F1 med liknande intensitet. Väldigt långa transportsträckor i bägge sporterna

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

100 % med honom. Följer typ schack och F1 med liknande intensitet. Väldigt långa transportsträckor i bägge sporterna

Om man vill ha den icke klippta versionen som är lite mer nyanserad
https://youtu.be/EAArR8QokRE?si=UM3txHeYrQlObPEx

Permalänk
Medlem

Säger exakt samma sak i bägge klippen? Vart är nyanseringen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ser alltid på kval och lopp när jag springer, har lyxen av å ha ett träningsrum med tv framför löparbandet så har blitt standard nu när de är f1 helg.
Kan bli lite farligt när de är förar vinkeln.. lätt å hänga med i svängarna hehe.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Säger exakt samma sak i bägge klippen? Vart är nyanseringen

För det första får man vad han svarar på för fråga och sen inleder han med "I personally" och vidareutvecklar att schack har en del att lära för att skapa intresse i en ganska seg sport att kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

För det första får man vad han svarar på för fråga och sen inleder han med "I personally" och vidareutvecklar att schack har en del att lära för att skapa intresse i en ganska seg sport att kolla på.

Det får man i första klippet också. När någon uttrycker en åsikt så behövs aldrig imo, imho eller imdho eller personally läggas till det är ju givet. Men lite onödigt med de tillagda ljuden.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Stroll missar dagens race p.g.a smärta i hand och handled.

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-aston-mar...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Stroll missar dagens race p.g.a smärta i hand och handled.

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-aston-mar...

Trist han är ju den enda i teamet som tar poäng även om han inte presterat lika bra efter olyckan 2023

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Årets hjärnsläpp går till Verstappen Det såg verkligen ut som en hämnd.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Årets hjärnsläpp går till Verstappen Det såg verkligen ut som en hämnd.

Jag blev förbannad själv på horners självsabotage så förstår reptilhjärnan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har alltid hållt på Redbull och Max för den vinnarskallen han är men vad i helvete vad det där!! Det där är inte F1 och det där kan mycket väl bli en Bann på. Vet faktiskt inte om jag vill bära Redbulls färger mer efter det där. Fyfan säger jag!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag blev förbannad själv på horners självsabotage så förstår reptilhjärnan

Jo förstår frustrationen, han borde kört på Horner istället🤣

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Verstappen dagens tratt, fulkörningen lös igenom och Hamilton lyckas inte ens hålla sauber bakom sig.