Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparv1s:

Någon som hört något än från Retrospelbutiken?

Fick ifrån Spelbutiken (som jag tror har samma ägare som Retrospelbutiken) att de håller på att packa min Switch.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sparv1s:

Någon som hört något än från Retrospelbutiken?

” Hejsan,
Vi skickar så tidigt vi bara kan och har tillstånd att göra det för Nintendo.
I detta fallet innebär det att vi skickar konsollerna på onsdagen med DHL.

DHL kan vara framme på 1 arbetsdagar så förhoppningen är att detta kan bli en smärtfri release dock kan vi inte riktigt lova att den kommer komma fram på releasedagen.

Mvh Retrospelbutiken.”

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk

Fick precis mail med ” Your Nintendo order is on its way!” inklusive spårningslänk för 2 av 3 ordrar hos Nintendo Irland.

Joy-con 2
Joy-con 2 charging grip

Tyvärr inget mail för den viktigaste beställningen: switch 2 + mario cart

https://imgur.com/a/8Uwbr13

Finns hopp om datumet!

Permalänk
Medlem

Psykopat man är

Sitter och refreshar gmail för att se om retrospelbutiken skickat något, och sitter och refreshar webhallen för att se om dom skickat något

När jag VET att dom inte kommer skicka förrens imorgon.

Varför är man som man är?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Psykopat man är

Sitter och refreshar gmail för att se om retrospelbutiken skickat något, och sitter och refreshar webhallen för att se om dom skickat något

När jag VET att dom inte kommer skicka förrens imorgon.

sitter och gör samma sak, fast Nintendo.de här.

Fick dock av frugan att min väska från Nintendo.de har blivit skickad (hon beställde den separat). Så ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

För vi all är snuskigt taggade inför denna release. Inte varje dag en ny konsol släpps. Du är inte ensam ska du veta hahah 😆

Sen kanske det kan gå liiiite för långt:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Spelbutiken/Retrospelsbutiken.

Tror de säljer Gråimport. Alltså inte från Bergsala utan från Tyskland tex.

För de priserna de tar för sakerna blir på tok för dålig marginal, om man ser vad Bergsala tar betalt när de säljer till ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

om man ser vad Bergsala tar betalt när de säljer till ÅF.

Har du en lista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Spelbutiken/Retrospelsbutiken.

Tror de säljer Gråimport. Alltså inte från Bergsala utan från Tyskland tex.

För de priserna de tar för sakerna blir på tok för dålig marginal, om man ser vad Bergsala tar betalt när de säljer till ÅF.

Varför tror du det? Det är flera andra sajter som hade lägre priser i början, men 1 dygn efter förhandköps-släppet höjde alla till nuvarande riktpris. Hade själv en beställning från Retrospelbutiken för 6300kr (MK-bundeln), sedermera höjt till 6899 för de insåg att de kunde ta mer betalt och ändå ligga långt under Webhallen/Inet.

Jämför man Switch 1 OLED med Nintendo.de jämfört med svenska priser så ligger priset i Sverige på ca 300-500kr dyrare, inte 2000kr dyrare som i Switch 2 fallet.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Tror de ljuger eller inte vet bättre. Majoriteten i denna tråd verkar ha köpt från Nintendo Tyskland och ingen har fått konsolen skickad än, men de ärnredo att skickas.

Jag har fått mail från Nintendo att min order från nintendo.de har skickats med en spårningslänk. Ordern är konsolen bundlad med MKW, 4 pro kontroller och ett extra set med joycons.

Men eftersom tråden inte har exploderat med dessa inlägg så kanske skeppningen eller mailen skickas ut i beställningsorder? Själv beställde jag 8e April så jag var nog en av de som fick beställa först.

Edit: jag glömde det viktigaste, enligt spårningslänken så är förväntat leveransdatum på torsdag.

Överst på sidan står det så här: ” Estimated date of delivery 05.06.2025”.

Men under står det: ”(Expected) Delivered tors 05.06.2025, 23:59”. (där tiden är lite underlig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Jag har fått mail från Nintendo att min order från nintendo.de har skickats med en spårningslänk. Ordern är konsolen bundlad med MKW, 4 pro kontroller och ett extra set med joycons.

Men eftersom tråden inte har exploderat med dessa inlägg så kanske skeppningen eller mailen skickas ut i beställningsorder? Själv beställde jag 8e April så jag var nog en av de som fick beställa först.

Kul! Då bör de väl explodera snart 😆

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

komplett har reserverat samtliga av mina varor, så antar att ikväll skiftas den till behandlas eller tidigt imorgon

Permalänk
Medlem

Fortfarande knäpptyst från franska amazon…

Permalänk
Medlem

Det vore bra om Switch 2 också kunde fungera som en TV-box (lite som en Nvidia Shield) och kunna köra Android TV inkl. appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Det vore bra om Switch 2 också kunde fungera som en TV-box (lite som en Nvidia Shield) och kunna köra Android TV inkl. appar.

Ja vi får hoppas på lite mera "appar" i Switch 2.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som beställt från spanska Nintendo store?

Permalänk
Medlem

Nu är det andra gången som Nintendo inte kan dra pengarna från mitt kort. De vill att man ska kontrollera inställningarna. Varför står det inget kortnummer under "pre-order payment method"? Har ni samma vy som jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Nu är det andra gången som Nintendo inte kan dra pengarna från mitt kort. De vill att man ska kontrollera inställningarna. Varför står det inget kortnummer under "pre-order payment method"? Har ni samma vy som jag?

<Uppladdad bildlänk>

Gå in på manage payment ovanför korten där på bilden och kolla om mastercard kortet är calt som default för pre-orders.

Edit, nvm, ser likadant ut för mig.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Edit: jag glömde det viktigaste, enligt spårningslänken så är förväntat leveransdatum på torsdag.

Överst på sidan står det så här: ” Estimated date of delivery 05.06.2025”.

Men under står det: ”(Expected) Delivered tors 05.06.2025, 23:59”. (där tiden är lite underlig)

Har du en spårningsknapp på ordersidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Gå in på manage payment ovanför korten där på bilden och kolla om mastercard kortet är calt som default för pre-orders.

Edit, nvm, ser likadant ut för mig.

Japp, det är satt som default. Jag tester att annat kort nu, så får jag hålla tummarna.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

<Uppladdad bildlänk>

Har du kontaktat din bank? Jag hade strul med Nordea och behövde ringa dom för att kunna ta bort blockeringen.
Övervägande att lägga in ett annat kort först men risken är ju det blir samma problem med det nya kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Har du en spårningsknapp på ordersidan?

Det har jag. Efter status står det ”versandt” och på knappen bredvid ”sendung verfolgen” som leder till en spårningssida på tracking.arvato-scm.net.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Du får använda den inbyggda (dolda) webbläsaren och byta DNS:
https://www.switchbru.com/dns/

Borde fungera även på Switch 2

Edit:
Tyvärr rätt begränsad för just streamingtjänster, men lite kul att det funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har du en lista?

Nej, fått berättat för mig bara. Därför jag reagerar på Retrospelsbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Varför tror du det? Det är flera andra sajter som hade lägre priser i början, men 1 dygn efter förhandköps-släppet höjde alla till nuvarande riktpris. Hade själv en beställning från Retrospelbutiken för 6300kr (MK-bundeln), sedermera höjt till 6899 för de insåg att de kunde ta mer betalt och ändå ligga långt under Webhallen/Inet.

Jämför man Switch 1 OLED med Nintendo.de jämfört med svenska priser så ligger priset i Sverige på ca 300-500kr dyrare, inte 2000kr dyrare som i Switch 2 fallet.

Det jag menar är att Retrospelsbutiken säljer den för 6249 kr nu. Det som är orimligt om de köper direkt från Bergsala.

Samma med Joy-Cons pris på 939

Permalänk
Medlem

Nu fick jag en ny orderbekräftelse från retrospelbutiken med en pdf där det står "Leveransdatum 2025-06-03"!

Så dom kanske skickar idag till och med.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Det jag menar är att Retrospelsbutiken säljer den för 6249 kr nu. Det som är orimligt om de köper direkt från Bergsala.

Samma med Joy-Cons pris på 939

Skulle tro att de andra återförsäljarna har höjt priset.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Retro och Spelbutiken är ett dansk företag.
De privatimporterar väl det mesta över sundet och struntar i att lägga på kemikalieskatt och annat.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

Nu fick jag en ny orderbekräftelse från retrospelbutiken med en pdf där det står "Leveransdatum 2025-06-03"!

Så dom kanske skickar idag till och med.

Samma här! 🤩

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fått meddelande från tyska nintendo att mina 2 GC kontroller är på väg, standard shipping 3-4 dagar.
Inget från franska amazon ännu, där switch 2 är beställd. (står iof arriving 11 june på ordern)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+