Permalänk
Medlem

Fick strax under 13k tillbaka.

Permalänk
Medlem

Japp, kom idag.

Rakt in på börsen

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Japp, kom idag.

Rakt in på börsen

betalade in ca 15 000kr extra i skatt, fick 2400 kr tillbaka av det

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag ör rätt säker på att jag gjorde reseavdrag på deklarationen men fick inte pengar för det. Tittar jag på deklarationen på den punkten är den ej ifylld. Jag fick skattepengar idag men gjorde i efterhand reseavdrag. Går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Hur stor summa? Jag kör 10 mil om dagen 235 dagar om året vilket gjorde atr jag kunde dra av nästan 60k och fick totalt tillbaka 15 + 4k idag

32K!

Permalänk
Medlem

Men kan ci svara på en fråga jag ställde? Går det göra i efterhand? Ska set vara så jävla svårt att svara pånen fråga istället för att börja ifrågasätta massa skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tikataka:

Hej,

Jag ör rätt säker på att jag gjorde reseavdrag på deklarationen men fick inte pengar för det. Tittar jag på deklarationen på den punkten är den ej ifylld. Jag fick skattepengar idag men gjorde i efterhand reseavdrag. Går det?

Ja det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Kommer du verkligen upp i brytpunkten? Var väl 38 i år för att få nått kolla upp det 👍

Är det inte 11 000 kr som är brytpunkten för reseavdrag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Då ligger du i fel skattetabell, hör av dig till ditt lönekontor och få det korrigerat.

Det är inte säkert. T ex så kan det vara sparande på ISK som gör att man får restskatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Ja det går

Kan jag göra det i efterhand på deklarationen eller måste jag ta andra vägar?

Permalänk
Medlem

Skall pröjsa detta år. Inget lördagsgodis.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Pengarna kom i förrgår, 10k respektive 8k till mig och frun. Landar i semesterkassan tills vi är hemma från familjens Europa-resa - får vara extra buffert för oförutsedda saker.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]