Steam Deck - Steam-baserad handhållen "konsol"

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig så nu är den beställd och inväntar leverans:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Kunde inte hålla mig så nu är den beställd och inväntar leverans:)

Vilken version köpte du, 512 eller 1tb? Jag villhöver också en NU men kan inte bestämma mig för vilken variant. Har läst så himla varierat om skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Vilken version köpte du, 512 eller 1tb? Jag villhöver också en NU men kan inte bestämma mig för vilken variant. Har läst så himla varierat om skärmen.

Jag tror nog att det beror mycket på hur/var man använder den. Jag har en LCD 64GB, men jag störde mig ofta på reflektioner i skärmen. Jag köpte sedan en 1TB OLED (refurbished) och tycker skärmen är mycket bättre ur det hänseendet. Nu har jag aldrig provat att använda en 512 GB OLED med blank skärm, men den ska väl ge den bästa bilden sett till hur "OLED-snygg" bilden blir. Personligen hade jag inte bytt till en blank skärm igen.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Jag köpte 512 varianten och är grymt nöjd både med skärmen och själva SD i övrigt, otroligt grym maskin och ser fram emot att utnyttja den mer under semester:)

Permalänk
Medlem

Härligt, tack för svar! Blev en 512 för mig nu också. Är så sjukt pepp, har så mycket i backlog och ser fram emot att emulera lite SNES klassiker

Permalänk

Beställde en 512 GB OLED i söndags. Håller tummarna för att den är framme innan helgen. 🙏

Permalänk
Medlem

Ska man bara köra stora AAA kanske 1TB är trevligt men annars klarar man sig bra på 512GB. Man behöver inte ha alla spel installerade samtidigt ändå. Själv kör jag nästan bara enklare Indie och äventyr på min så går inte åt mycket space direkt.

Permalänk
Medlem

Har spenderat några dagar med min 512 OLED nu, fyfan vilken trevlig maskin. Har installerat Emudeck och älskar verkligen interfacet har dock mest spenderat speltid på Hades 2, varm rekommendation!

Permalänk
Medlem

Riktigt nära att trycka köp på en oled 512GB 😄 Skulle vara väldigt trevligt med en handhållen Linux maskin med oled som även verkar vara ergonomisk. Har tröttnat mer o mer på stora AAA spel och mer sugen på enklare indies.

Hur ofta kommer de ut som refurbished?

Visa signatur

Ryzen 5600X || 3060 TI || 16GB RAM || 1440p

Permalänk
Medlem

Hur ser marknadsläget ut nu? Det var ju ett tag sen Steam deck lanserades, är det köp-läge, vänta-läge, eller det-är-knepiga-tider-gud-vet-vad-som-är-det-kloka-valet-läge?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Skulle säga att om man hittar en bra begagnad deal eller refurb av valve är det köp-läge. Annars vet i tusan om jag inte hade väntat. Har egentligen inte belägg för när nästa släpps men det känns som att det inte är allt för länge till.

Permalänk
Medlem

Den nuvarande har ju varit ute ett tag nu, och inte blivit billigare, snarare tvärtom… det borde komma en ersättare, men det bör vara minst ett år bort

Så tiden just nu är lite ingenmansland

Det finns dock steam os till både Legion Go och Rog Ally som båda har lite vassare specs

Dock ska det sägas att jag är sjukt nöjd med min, så att köpa en steam deck kan fortfarande vara värt det