Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Power Valbo har öppningserbjudanden.
http://power.se/valbo-nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Trendnet TEG-S380 (8-portars 2.5GbE Switch)
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08XWKF55C
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/167-3200284277/Switchar/Trendne...
Pris: 938kr

Funderar på att skaffa ny switch till kopplingsskåpet i min nya bostadsrätt, är det här lite overkill för det ändamålet? Sker i princip ingen delning över nätverket hemma utan det handlar nästan uteslutande om att koppla upp fler uttag och enheter.

Är det rimligare att satsa på någon gigabit-switch för ~300:- eller är det värt att slå till på en sån här?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av LANberg:

Oooh, det var ett riktigt bra tips! Tack så mycket!
Jag hann knipa en som kommer att bli backupdisk i min stationära dator.

Grattis.

Jag skulle köpa 5st men fick 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Grattis.

Jag skulle köpa 5st men fick 0

Det hade inte funkat ändå – det var max. två per person som gällde och det fanns nio kvar när jag köpte min.
Det verkar ha varit en utförsäljning av en tidigare modell och den har nu blivit ersatt av en annan modell till ordinarie pris.

Visa signatur

Tar en paus från Swec och har gått in i ett passivt lyssningsläge med enstaka, oregelbundna besök här.
Ha det gôtt allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Edit: Slutsåld.

Produkt: Toshiba N300 NAS 16TB
Länk: https://www.inet.se/produkt/4305810/toshiba-n300-nas-16tb
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5398640
Pris: 1990

Men vafan ... Först missade jag SSD:n från Kioxia och nu det här. Två sådana hade ju suttit fint till NAS:en minst sagt. Kör Inet någon slags tyst lagerrensning? Har ni produkterna på bevakning eller hur hittar ni erbjudandena?

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

någon som har länk till inets kampanj drop?

Visa signatur

▰ RX 9070 XT Sapphire Pulse ▰ Ryzen 7 9800X3D
▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2
▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

någon som har länk till inets kampanj drop?

https://www.inet.se/kampanj/9933/em-ess-i

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av schmad0:

Produkt: 5080 FE
Länk: https://marketplace.nvidia.com/sv-se/consumer/graphics-cards/
Kategori: Grafikkort
Prisjakt:
Pris: 12.890 kr

Fick bli en sådan. Tack för tipset!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av schmad0:

Produkt: 5080 FE
Länk: https://marketplace.nvidia.com/sv-se/consumer/graphics-cards/
Prisjakt:
Pris: 12.890 kr

Är det verkligen ett "fynd" när priset är msrp? 5080'n har ju legat där ett tag då alla vill ha 90'n.

Fixade citatlänk
Visa signatur

2008: I5 - 550w corsair - 2x2g corsair x-treme - Asus P7P55D LE - Xfx 5850 - w7 64.

2023: I5 -13600k - 1000w rme- 2x16gb ddr5 5200mhz - X670E-A - 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmen16:

Är det verkligen ett "fynd" när priset är msrp? 5080'n har ju legat där ett tag då alla vill ha 90'n.

Jag hade varit tacksam om någon delade med sig av att FE finns att köpa till msrp.
Delar igen så fort priset sjunker till 5000 kr. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av schmad0:

Jag hade varit tacksam om någon delade med sig av att FE finns att köpa till msrp.

Självkkart ska vi sprida information. Det jag ifrågasatte var om det är ett fynd🙂
Nu har vi ju high chaparall på Dagens fynd tråd med länkar till boombox (föga datarelaterat) eller rabatter på hela 3% (9800x3d), vilket "fynd"?

Verkar vara dagsform på moderator som avgör.

Visa signatur

2008: I5 - 550w corsair - 2x2g corsair x-treme - Asus P7P55D LE - Xfx 5850 - w7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schmad0:

Mycket uppskattat! Bställde direkt, letat länge efter MSRP.

Permalänk
Medlem

"Skulle rekommendera denna istället:
https://www.amazon.se/dp/B0DKXBKLCY
Fick fel på första beställningen men sedan kom den. Smått dyrare men bättre power delivery för kinatillverkade telefoner och mycket mindre throttling. Den är vad jag kan se även mindre. Känns rejält sturdy I handen! Kommer även med en 1m 100w C-C sladd (kanske INIU gör också men kunde inte se något om det).

Har man mecenat kan man även få den 100kr billigare."

Hur får man 100 kr rabatt om man har mecenat ?

EDIT: Jag hittade. 50 kr om man redan är Amazon-kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmen16:

Kort i lager till inte uppblåst msrp (och dessutom den lite ovanliga FE) verkar ovanligt nog att folk uppskattar det som fynd relativt de faktiska priserna på motsvarande kort.
Grejen är väl inte om det är under msrp eller inte. Snarare om det billigt jämfört med vad som faktiskt går att få tag på?

Skrivet av Palmen16:

eller rabatter på hela 3% (9800x3d), vilket "fynd"?

Jag får det avrundat till 4% (och det är mot ett pris som bara funnits några veckor på trayversionen - och som inte uppmärksammats här på Swec såvitt jag vet)
Jag tänkte mest att flera kanske missat att trayversionen gått ner i pris jämfört med boxversionen så man kan spara några hundralappar mot den, så var värt att nämna som tips... men kan hålla med den är gränsfall

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ypzon:

Produkt: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5070 Ti 16GB - OC Edition - grafikkort - GeForce RTX 5070 Ti - 16 GB - vit
Länk: https://www.buyersclub.se/produkt/asus-asus-tuf-gaming-geforc...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14365107
Pris: 6 059 kr (5759 medlem)

Vet inte om detta är korrekt, känns för bra för att va sant och säljaren vet jag inte om den är pålitlig.

Går ej att beställa, ej i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Finns även en viss kontrovers kring buyersclub då dom har ett ej avgiftsfritt medlemskap som man accepterar vid köp av produkter därifrån.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Leyer:

Jag som trodde jag skulle få göra bästa grafikkortsdealen iår

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Jag hann lägga en beställning och har fått bekräftelse, tog det på faktura och klickade ur alla medlemskap och allt, handlar helt som gäst, nu lockar de med mail om gratis medlemskap i efterhand som jag inte tänker ta.
Får se om det blir en avbruten order eller kommer ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ypzon:

Jag hann lägga en beställning och har fått bekräftelse, tog det på faktura och klickade ur alla medlemskap och allt, handlar helt som gäst, nu lockar de med mail om gratis medlemskap i efterhand som jag inte tänker ta.
Får se om det blir en avbruten order eller kommer ett kort.

Observera att EAN är ett ASUS TUF 9060 XT, mer specifikt detta kort.

Var på vippen att beställa själv när det fanns två i lager men chansen att man faktiskt får ett 5070 för det priset lär vara minimalt, plus allt krångel det verkar vara med Buyersclub på köpet.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Produkt: ASUS TUF RTX 5070 Ti Gaming OC -B-Grade-Fyndvara
Länk: https://www.komplett.se/product/1322611/demovaror/datorutrust...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14365107
Pris: 9423kr

Om man är medlem hos komplett och får 10% på fyndvaror.

2st kvar i skrivandets stund

Hur får du 10%? Jag är medlem men händer inget i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Observera att EAN är ett ASUS TUF 9060 XT, mer specifikt detta kort.

Var på vippen att beställa själv när det fanns två i lager men chansen att man faktiskt får ett 5070 för det priset lär vara minimalt, plus allt krångel det verkar vara med Buyersclub på köpet.

Jag hoppas inte de skickar det kortet och tror att jag kommer vara nöjd har fina kvitton och bilder på vad som sålts så om det är ett misstag så får de ju hellre avbryta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

@Entash

Jag bara aktiverade mig för komplett club och står under förmåner att det är fri frakt på allt och 10% på fyndvaror.

Men jag har även lagt in min personliga Benify kod i min profil hos komplett om det gör något?

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag har raderat några tips i fyndtipstråden. Att en produkt finns i lager (5080 FE) utgör i sig inget fynd om inte priset samtidigt är sänkt, vilket det inte är i detta fall. Särskilt inte då vi har en dedikerad tråd för RTX 5080/5090 lagerstatus.
Demovaror och liknande till nära ordinariepris där det rabatterade köpet är snävt villkorat (medlem i kundklubb, uppnått ett visst antal poäng, bara giltigt i 12 månader efter att poängantalet uppnåtts) utgör inte heller någon vettig grund för fyndtips.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Har du 6000 klubb poäng? Man måste ha fått dessa poäng de senaste 12 månaderna och varit med i klubben när man t.ex. handlade. Jag var sugen på Astral kortet för <15k innan men då skulle jag varit medlem sedan förra året någon gång när jag handlade sist.

Föredrar starkt Inets och Webhallens variant av medlemsförmåner där allt man handlat och gjort hos dem under hela ens kontos livstid räknas men handlar man väldigt ofta så är Kompletts klubb rätt bra. De brukar ha bra priser på demo ex t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@Entash

Jag bara aktiverade mig för komplett club och står under förmåner att det är fri frakt på allt och 10% på fyndvaror.

Men jag har även lagt in min personliga Benify kod i min profil hos komplett om det gör något?

Intressant! Jag har Benify kod och testade aktivera klubben men jag fick ingen rabatt. Du hade inga poäng där av någon annan anledning som du fick krediterat på något sätt?

Permalänk
Medlem

Det är bara att ge Inet en eloge!
Kl. 12.22 i dag låg min Toshiba NAS-HD tillsammans med en pingvinstång i ett paketskåp ett par hundra meter hemifrån.
Snyggt jobbat!

Visa signatur

Tar en paus från Swec och har gått in i ett passivt lyssningsläge med enstaka, oregelbundna besök här.
Ha det gôtt allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmen16:

Var enormt glad för tipset.

För mig är 5090 allt för dyr, och för mig är det mellan 6-12 papp som är budget för ett nytt grafikkort. Innan så var det 5070 FE som jag hade till en annan maskin, men blev enormt glad för ett 5080 FE till MSRP.

Då detta är ett riktigt bra pris för 5080 och som endast tar två slots, så är det mer än ett fynd för mig. Var enormt glad och tacksam för att få tipset här i fyndtråden (annars så hade jag missat det)!

Tack till tipsaren! DU har gjort mig en stor tjänst!👍👍👍

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Intressant! Jag har Benify kod och testade aktivera klubben men jag fick ingen rabatt. Du hade inga poäng där av någon annan anledning som du fick krediterat på något sätt?

@SweDragon

Under förmåner står det 10% på demo produkter.
Har köpt lite olika demo produkter och fått 10% på de så det är någon rabatt som ligger kvar.

Edit: man måste nog ha handlat och samlat poäng eller hur det fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Funderar på att skaffa ny switch till kopplingsskåpet i min nya bostadsrätt, är det här lite overkill för det ändamålet? Sker i princip ingen delning över nätverket hemma utan det handlar nästan uteslutande om att koppla upp fler uttag och enheter.

Är det rimligare att satsa på någon gigabit-switch för ~300:- eller är det värt att slå till på en sån här?

Det är väl inget fel på den. Men den kommer ju inte göra nått snabbare eller bättre om du inte skickar saker lokalt.

Ev om du har flera datorer med steam så kan du spara halva tiden när spel delas lokalt. Om du nu faktiskt har 2,5Gbit nätverkskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Var enormt glad för tipset.

För mig är 5090 allt för dyr, och för mig är det mellan 6-12 papp som är budget för ett nytt grafikkort. Innan så var det 5070 FE som jag hade till en annan maskin, men blev enormt glad för ett 5080 FE till MSRP.

Då detta är ett riktigt bra pris för 5080 och som endast tar två slots, så är det mer än ett fynd för mig. Var enormt glad och tacksam för att få tipset här i fyndtråden (annars så hade jag missat det)!

Tack till tipsaren! DU har gjort mig en stor tjänst!👍👍👍

Yes men det finns ju en dedikerad tråd för 5080/5090 https://www.sweclockers.com/forum/trad/1732908-rtx-5080-5090-... på forumet så om du verkligen var intresserad hade du väl hittat dit...

Återigen, frågan är inte om det är ett bra tips eller bra information som sprids, det jag menar är vad kvalificerar ett fynd? Att varan exisiterar till riktpris?

Visa signatur