Vinn nätagg från Seasonic

Tele2 "uppdaterar" priset på mitt extra datakort från 0kr/mån till 49kr/mån

Permalänk
Medlem

Tele2 "uppdaterar" priset på mitt extra datakort från 0kr/mån till 49kr/mån

Och de kan högaktningsfullt dra åt helvete. Jag stannade kvar när de "uppdaterade" priset på mitt mobilabonnemang med 49kr/mån, men nu är det dags att byta leverantör. Det fullkomligt osar sliskig blond telefonförsäljare om hela Tele2 (de är ju just inte dåliga på att använda sig av telemarketing heller). Att säga att man "uppdaterar" priset istället för att höja det är lika toxic som UX där nej-knappen (på typ en subscribe-popup) är ut-gråad och heter "Maybe later".

En av huvudanledningarna till att jag tecknade mitt nuvarande abonnemang hos Tele2 från början (och köpte en router där kortet gick att använda) var att det ingick ett gratis datakort, och att vi då kunde ha den routern på landet, och nu är de "schyssta" som bara höjer till 49kr/mån istället för nya ordinarie pris 99kr/mån. Pajasar.

Så, till frågan: Vad har ni för mobilabonnemang? Jag vill ha en leverantör med familjeabonnemang (2 brukare på samma) och som kör raka rör och allmänt inte är en rövhatt. Vad har ni för tips?

Permalänk
Medlem

Jag gick själv från Tele2 till Halebop för ca två månader sedan. Inte billigaste alternativet men funktion, pris och täckning gjorde dem till det enkla valet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghus:

<Uppladdad bildlänk>

Och de kan högaktningsfullt dra åt helvete. Jag stannade kvar när de "uppdaterade" priset på mitt mobilabonnemang med 49kr/mån, men nu är det dags att byta leverantör. Det fullkomligt osar sliskig blond telefonförsäljare om hela Tele2 (de är ju just inte dåliga på att använda sig av telemarketing heller). Att säga att man "uppdaterar" priset istället för att höja det är lika toxic som UX där nej-knappen (på typ en subscribe-popup) är ut-gråad och heter "Maybe later".

En av huvudanledningarna till att jag tecknade mitt nuvarande abonnemang hos Tele2 från början (och köpte en router där kortet gick att använda) var att det ingick ett gratis datakort, och att vi då kunde ha den routern på landet, och nu är de "schyssta" som bara höjer till 49kr/mån istället för nya ordinarie pris 99kr/mån. Pajasar.

Så, till frågan: Vad har ni för mobilabonnemang? Jag vill ha en leverantör med familjeabonnemang (2 brukare på samma) och som kör raka rör och allmänt inte är en rövhatt. Vad har ni för tips?

Telenor. Jag kommer byta så snart bindningstiden är slut, Tele2 måste smyg höja priserna då dom troligtvis förlorar kunder åt höger och vänster så som dom håller på.

Permalänk
Medlem

Aha! Vart fick du denna info ? Det är verkligen enda anledningen till att jag fortfarande har Tele2!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Aha! Vart fick du denna info ? Det är verkligen enda anledningen till att jag fortfarande har Tele2!

Kom på ett mail som låg under ”kampanjer”-fliken på gmail

Permalänk
Medlem

Tele2 säljare ringde mig idag för att "uppgradera mig".

Jag har Comviq mobilabonnemang och sa att jag inte vill byta till Tele2, varpå säljaren upprepar att "det är en uppgradering, inget byte. Vi är ju samma organisation". Jag upprepar: ja men det är ett byte från Comviq till Tele2 och att jag inte är intresserad av att byta.

Han svarar då "tack för mig" och lägger på utan att säga hejdå på ett vettigt sätt.

Tele2 uppgraderade också automatiskt mitt bredband i år, under pågående bindningstid, när de bestämde sig för att slopa sina gamla avtal och ändrar dem till bas/plus/premium.

Jag får iofs högre bandbredd både ner och upp för 30kr mer per månad (och lägre fortsättnings-/ordinarie pris), men jag tycker att det är lite sneeky att göra det på bundna avtal innan de köper ut.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Har ett liknande problem med Tele2. Bytte mobilabonnemang från Telenor 3 GB för 229:-/mån till Tele2 5 GB för 179:-/mån.
Därefter har de höjt i flera omgångar till senaste 249:-/mån och nyligen fick jag mejl om att de ska höja till 10 GB för 299:-/mån.
Tele2 5 GB finns inte längre och jag förbrukar inte ens 3 GB på en månad.

Jag har också Tele2 Play Streaming där de har lagt till Disney+ med REKLAM (hatar reklam) och höjt abonnemanget med 59:-/mån, utan att jag bett om det.
Vidare har de lagt till Max med REKLAM utan mitt medgivande. Enda sättet att bli av med reklamen är att betala ytterligare 49:-/mån för Disney+ och 99:-/mån för Max.

Nu har de skickat ett nytt mejl om att de kommer att "UPPDATERA" Viaplay Film & Serier till Viaplay Film & Serier med REKLAM!
Och SkyShowtime "JUSTERAS" till SkyShowtime med REKLAM!

Kommer att se efter andra alternativ efter det här så det får vara nog nu!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghus:

<Uppladdad bildlänk>

Well välkommen till världen vi lever i, du kan lika bra stanna kvar då du kommer riskera att uppleva exakt samma oavsätt operatör.

Kanske att någon liten obskyr leverantör inte gör detta men då kommer det garanterat komma med andra konsekvenser.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghus:

<Uppladdad bildlänk>

Tror inte de andra stora operatörerna är någon skillnad. De höljer priset också lite då o då. Jag har då aldrig fått telemarketing från Tele2. Jag har dock ställt in under Mitt Tele2 att jag inte vill få telefonförsäljning eller vad man nu säger via telefon.

Skrivet av Bosse78:

Jag fick det på mail tidigare idag. Jag har 5 datakort och fick följande mail

Jag sa upp 3 av 5 datakort

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tele2 har nya franska huvudägare som vill maximera avkastningen mer än vad Kinnevik orkade bry sig om.

Permalänk
Medlem

Har kört Hallon sen jag blev trött på de stora operatörerna där man måste ringa in i en gigantisk telefonkö till en avdelning som inte finns om man någon gång vill säga upp abbonnemanget.
Har inte upplevt några problem alls och går att säga upp med ett klick på mina sidor eller ett mail.
Under de typ 10 år jag har haft dom har dom höjt priset med 10kr men ökat surfen från 2GB till 5GB per månad och man kan dessutom spara obrukad surf upp till 100GB.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM