Läsplatta till bokslukande dotter

Permalänk
Medlem

Läsplatta till bokslukande dotter

Tja, tänkte kolla om någon har en läsplatta liggande som inte används. I så fall skulle den kunna komma till väldigt stor användning för galna bokätaren som bor i mitt hem. 😁

Pratar om ngn slags läsplatta alltså, tex en kobo (inte surfplattor).

Tjo

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har en nook book glowlight från 2014 liggandes, den är lite skadad i botten men fugnerar att ladda upp böcker på och läsa.

Permalänk
Medlem

Jag har en gamla kobo liggandes, använder micro USB så den har några år på nacken men ska fungera fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hikolo:

Jag har en nook book glowlight från 2014 liggandes, den är lite skadad i botten men fugnerar att ladda upp böcker på och läsa.

Hej, tack , men hur pass skadad? 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jag har en gamla kobo liggandes, använder micro USB så den har några år på nacken men ska fungera fortfarande

Hej, en Kobo vore najs - det är vad jag själv använder. Återkom gärna om vad du har. 👍🏻🥰

Permalänk
Medlem

Det är en Kobo Aura, så rätt så gamla, lite långsam som tidiga eink är men fungerar bra övrigt

Permalänk

Jag har en Amazon Kindle Paperwhite (7e generationen), modell DP75SDI. Plattan är i mycket bra skick med i princip noll skador. Skärmen är helt fri från repor eller skador. Skickar även med skyddsfodral i hårdplast och svart fuskläder till den. Skyddsfodralet är lite slitet i kanterna, men är ju bara att slänga och köpa ett nytt ifall det estetiska inte tilltalar.

Beskrivs så här när jag söker på modellen:
Kindle Paperwhite (7th Generation)
Black hardware with a black Kindle logo on the front
White hardware with a grey Kindle logo on the front
Painted Amazon logo on the back
Touchscreen - No physical button on front of device
Released June 2015
Model number: DP75SDI
Serial Number prefix G090

Permalänk

Glömde skriva att det förstås går ladda den med andra e-böcker än från Amazon. T ex från Adlibris. Jag har använt Calibre-programmet till att konvertera till rätt format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsmedberg:

Jag har en Amazon Kindle Paperwhite (7e generationen), modell DP75SDI. Plattan är i mycket bra skick med i princip noll skador. Skärmen är helt fri från repor eller skador. Skickar även med skyddsfodral i hårdplast och svart fuskläder till den. Skyddsfodralet är lite slitet i kanterna, men är ju bara att slänga och köpa ett nytt ifall det estetiska inte tilltalar.

Beskrivs så här när jag söker på modellen:
Kindle Paperwhite (7th Generation)
Black hardware with a black Kindle logo on the front
White hardware with a grey Kindle logo on the front
Painted Amazon logo on the back
Touchscreen - No physical button on front of device
Released June 2015
Model number: DP75SDI
Serial Number prefix G090

Tja, tack köpte en tidigare i tråden men väntar på att posten ska lyckas med sitt.. Återkommer om det skulle strula, tex om posten slarvar bort paketet!