Håller Mullvad på och hoppar mellan platser såhär för er också?

Permalänk
Medlem

Håller Mullvad på och hoppar mellan platser såhär för er också?

Jag har inte använt Mullvad på ett tag, är det här en ny funktion i appen att den hoppar mellan en massa platser innan den slutligen ansluter? Och ofta ansluter den inte alls, utan fortsätter bara hoppa runt. Jag har använt Mullvad i flera år och tidigare har den alltid anslutit till den första platsen den försöker med.

https://streamable.com/ccle7v

Visa signatur

STATIONÄRA: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2x8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem

inte märkt av det, men jag väljer ofta en stad eller specifikt vpn att koppla upp mot. nåt jag har märkt av under senaste året är hur ofta mullvad ips blivit flaggade på massa hemsidor och måste kontrolleras hela tiden. framför allt svenska. kör danska nu. börjar bli jobbigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Jag har inte använt Mullvad på ett tag, är det här en ny funktion i appen att den hoppar mellan en massa platser innan den slutligen ansluter? Och ofta ansluter den inte alls, utan fortsätter bara hoppa runt. Jag har använt Mullvad i flera år och tidigare har den alltid anslutit till den första platsen den försöker med.

https://streamable.com/ccle7v

https://www.youtube.com/shorts/v2Rg2m-oNuY

Det där har jag inte märkt.. Kanske skall installera om appen och se om det hjälper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Det där har jag inte märkt.. Kanske skall installera om appen och se om det hjälper?

Redan gjort

Visa signatur

STATIONÄRA: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2x8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem

DAITA och Multihopp är funktioner som har lagts till i senare versioner.

Du har aktiverat Multihopp (kan noteras ovanför "Växla Plats" i din video), men det ska givetvis inte bete sig så där när det fungerar som det är tänkt.

- Förstår appen att du inte vill använda Multihopp när du försöker inaktivera funktionen?
- När du installerade om appen, tog du bort den tidigare versionen först, eller försökte du bara skriva över den med den nya?

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dussin:

DAITA och Multihopp är funktioner som har lagts till i senare versioner.

Du har aktiverat Multihopp (kan noteras ovanför "Växla Plats" i din video), men det ska givetvis inte bete sig så där när det fungerar som det är tänkt.

- Förstår appen att du inte vill använda Multihopp när du försöker inaktivera funktionen?
- När du installerade om appen, tog du bort den tidigare versionen först, eller försökte du bara skriva över den med den nya?

Den beter sig likadant oavsett om Multihopp är på eller av. Jag brukar inte ha Multihopp aktiverat och det var inaktiverat första gången jag märkte att appen betedde sig såhär.

Jag tog bort den tidigare versionen först med hjälp av Revo Uninstaller för att få bort alla rester.

EDIT: Jag blev plötsligt osäker på om jag startade om datorn efter förra avinstallationen, så jag avinstallerade igen och startade om datorn och efter den nya installationen ser det ut som vanligt igen.

Visa signatur