Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Har helt fastnat för factorio, fabriken måste växa!!!

Permalänk
Medlem

The Alters, mycket bättre än förväntat. Typ survival/sims i rymden. Inte spelat något liknande. Kan rekommenderas.

Permalänk
Medlem

StarRupture Playtest
https://store.steampowered.com/app/1631270/StarRupture/

Visa signatur

i9 9900K 5GHz OC - ASUS Z390-F - 32GB - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

Horizon zero dawn remastered.
Jag tror Horizon 3 är det enda spel jag skulle kunna hosta upp runt tusenlappen för att få lira på släppdatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuttePunsch:

Horizon zero dawn remastered.
Jag tror Horizon 3 är det enda spel jag skulle kunna hosta upp runt tusenlappen för att få lira på släppdatum.

Jag avslutade huvudstoryn för en timme sen
Det är ett mycket bra spel, det är nog bland de 10 bästa spelen jag spelat.

Men jag kommer nog ändå vänta ett par månader innan jag drar igång Horizon Forbidden West, inte för att jag inte vill spela det nu men för att undvika att tröttna på spelserien.

Permalänk
Medlem

PUBG på PC på kvällarna med boysen och Death Stranding 2 under lediga stunder på dagarna, herrejävlar så snyggt det är.

Visa signatur

Här har man då suttit hela natten spelandes Quake
Farsan vill skriva i Word, ber mig göra ett break

Permalänk
Medlem

Arma reforger, kan ha sabbat Battlefield 6 för mig.

Realismen har blivit en viktigare faktor men det är kul att starta battlefield 2042 en liten stund, för några snabba kills...

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcnil:

Titan Quest II

Skrivet av Dagwed:

Hur är det? Tyckte mycket om 1:an så är bra nyfiken, men väntar tills den släpps på "riktigt".

Undrar samma sak. Älskar 1an men ogillar early access konceptet och funderar på att vänta och köpa det på gog istället .

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Växlar mellan Battletech med Roguetech-modden, Mechwarrior 5: Mercenaries med YAML m.m. samt Mechwarrior Online... Jag har visst snöat in där i några år nu

Visa signatur

Sambon: i7 960@3.85GHz|6x4GB DDR3|RTX3060
Räcker åt mig: Ryzen 5 3600|2*16GB DDR4 @ 3200Mhz|GTX 970 Strix
Fåner:
Fairphone 5|Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4Lurar på huvudet: Shokz OpenRun

Permalänk
Medlem

PUBG, BF6 och lite CS

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Donkey kong Bananza!

Permalänk

Har ett spel som jag kommer tillbaka till och spelar med en polare. Det "bästa" spelet
Europa Universalis 4.
5e spelet är utannonserat och jag håller tummarna för release Q1/Q2 2026.

Köpte och börjat spela 40k Rogue Trader.
Känns välgjort (även om jag önskar att all kommunikation hade voice acting).

Permalänk
Medlem

Donkey Kong Bananza och snart BF6 Open Beta.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem

Clair Obscur: Expedition 33

Premissen är A+ men sen har det i princip gått utför sen jag började spela. Nu vill jag bara bli klar med skiten.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Jag kör en repris på Red dead Redemption 2, var 3 år sen jag spelade den sist. Hade glömt hur vackert det var. Kör förvisso storyn, men på halvfart, rider mer och utforskar naturen den här gången.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Supervive! Gratis på steam, haft riktigt skoj med det.

Ska testa BF6 betan här kommande helger.

Permalänk
Skrivet av teejee:

Jag avslutade huvudstoryn för en timme sen
Det är ett mycket bra spel, det är nog bland de 10 bästa spelen jag spelat.

Men jag kommer nog ändå vänta ett par månader innan jag drar igång Horizon Forbidden West, inte för att jag inte vill spela det nu men för att undvika att tröttna på spelserien.

Det är andra gången jag spelar igenom ett single player spel som jag redan kört igenom. Tyckte först det var lite svagt med en remaster, men jag blev så inne i det att jag bestämde mig för att få 100% completion - och vips så gick 70-80h av semestern, bara sådär.

Jag tänker nog göra samma med forbidden west i höst. Storyn i sig är sjukt bra, men det jag fastnade mest för var gameplay. Rätt vad det är så muckar man gräl med några random plåt-dinosaurier bara för att det är kul att skjuta pilbåge.

Spelet fick mig också att våga överge mus och tangentbord för första gången, och uppskatta att sitta i soffan med en handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Clair Obscur: Expedition 33

Premissen är A+ men sen har det i princip gått utför sen jag började spela. Nu vill jag bara bli klar med skiten.

Utför som att storyn inte tar slut? Är lite sugen på köpa detta spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valle92:

Utför som att storyn inte tar slut? Är lite sugen på köpa detta spelet

Gör det. 97 % på metacritic gillar det. Det är ju universellt hyllat. Jag har svårt att begripa detta personligen. Har problem med det mesta. Stridssystemet är kul till en början men sen när man lär sig parry så spelar allt de andra ingen roll. Det är trist för en som gillar turbaserade rpg.
Storyn är dåligt skriven tycker jag. I 80-85 % av spelet får man i princip inte reda på något annat än att något mystiskt händer. Det är lite tröttsamt att spelet ska påtala detta om och om igen. När man väl får saker förklarade så är den superflummig, full av hål och saknar imo logik.
Lägg till platta karaktärer som saknar utveckling och ett soundtrack som i princip består av piano, stråkar och en kvinnlig sångare vid namn Alice, där 95 % av all musik låter likadant.
Level design är (om än motiverat av vissa skäl) rätt dålig. Inget i omgivningarna sticker ut vilket gör att man ofta springer runt och hoppas att man är på rätt spår.
Lägg till att det i princip inte är någon gameplay mellan detta irrandet och fightingen. Jo några mini games också där kontrollerna tyvärr är lika smidiga som tidiga Resident Evil. I RE fall var det nog till sin fördel, inte för Expedition 33.

Jag gillar dock röstskådespelet, det är toppklass! Även den övergripande artworken och designen på monster/fienden är riktigt riktigt snygg. Men överlag ångrar jag att jag lade ner ca 30 tim på detta. Jag kanske ville gilla det lite för mycket.

Och på tal om spel jag spelar så är det Ghost of Tsushima nu. Klarat första akten och gillar det skarpt.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Gör det. 97 % på metacritic gillar det. Det är ju universellt hyllat. Jag har svårt att begripa detta personligen. Har problem med det mesta. Stridssystemet är kul till en början men sen när man lär sig parry så spelar allt de andra ingen roll. Det är trist för en som gillar turbaserade rpg.
Storyn är dåligt skriven tycker jag. I 80-85 % av spelet får man i princip inte reda på något annat än att något mystiskt händer. Det är lite tröttsamt att spelet ska påtala detta om och om igen. När man väl får saker förklarade så är den superflummig, full av hål och saknar imo logik.
Lägg till platta karaktärer som saknar utveckling och ett soundtrack som i princip består av piano, stråkar och en kvinnlig sångare vid namn Alice, där 95 % av all musik låter likadant.
Level design är (om än motiverat av vissa skäl) rätt dålig. Inget i omgivningarna sticker ut vilket gör att man ofta springer runt och hoppas att man är på rätt spår.
Lägg till att det i princip inte är någon gameplay mellan detta irrandet och fightingen. Jo några mini games också där kontrollerna tyvärr är lika smidiga som tidiga Resident Evil. I RE fall var det nog till sin fördel, inte för Expedition 33.

Jag gillar dock röstskådespelet, det är toppklass! Även den övergripande artworken och designen på monster/fienden är riktigt riktigt snygg. Men överlag ångrar jag att jag lade ner ca 30 tim på detta. Jag kanske ville gilla det lite för mycket.

Och på tal om spel jag spelar så är det Ghost of Tsushima nu. Klarat första akten och gillar det skarpt.

Tack för din review! Oh ghost of tsushima är så jääävla bra! Njut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valle92:

Tack för din review! Oh ghost of tsushima är så jääävla bra! Njut!

Jag tycker Clair obscur är ett av de bästa spelen jag har spelat, framförallt i vuxen ålder. Tar vi bort nostalgi möjligtvis det bästa. Men jag älskar också alla äldre Final Fantasy spel och jrpg överlag.

Permalänk
Medlem

Drog igång moddat Skyrim i fredags. Version 91 av Gates To Sovngarde funkar hyfsat bra med några buggiga ställen som Bleakfalls Barrow vad jag märkt. Ser oförskämt bra ut och har Survival mode som default, helt klart svårt! Rätt enkel installation givet att du har premium på Nexus.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Tog lite paus från slutet av Red Dead Redemption och tittade lite mer på den nysläppta remaken på Hexen+Heretic.

Började med att spela första ursprungliga episoden på Heretic och det kändes väldigt bekant - väldigt "fantasy Doom".
Får se om jag orkar lira alla original episoderna men jag kände åtminstone jag ville testa den nyskrivna episoden "Faith renewed" så drog igång den.
Känns helt OK med nya mer detaljerade banor och generellt mer motstånd än i originalet såvitt jag kan avgöra. Några nya kul monster också
(jag spelar såvitt jag vet på motsvarande ultraviolence, dvs näst högsta tillgängliga svårighetsgraden)

Utmaningen överlag var ganska balanserad, fram till jag kom till extrabanan Pocket plane (tillgänglig från level 6 om jag minns rätt) som var en helt hysterisk arenautmaning där det teleporteras in hundratals fiender. Lite väl hög upprampning av svårighetsgraden och inte en helt rättvis utmaning, men å andra sidan kan man väl kanske kosta på det på en hemlig bana
Klarade den precis (med nöd och näppe efter att fått spara några gånger "mid-combat") så har en eller två banor kvar.

Överlag skulle jag säga nya episoderna för Doom I+II höll lite högre klass och var ännu större i skala (både i mängden nytt material, storleken på banor, mängden fiender osv) men även Heretic+Hexen håller helt OK kvalitet
Vet inte om jag ska ge mig på Hexen sen dock. Lite väl rörigt spel som jag minns det, även om det ska ha tweakats en del i det här nysläppet.

Remaken i sig bygger på samma motor som Doom1+2, så tekniskt jämförbart. Jag har fått några få tillfällen där hela spelet liksom går upp i "snabbspolat" tempo ett tag, men annars har det funkat OK tekniskt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Curse of the Dead Gods som jag köpte för... 13 kr. Gillar du som jag isometriska-roguelike-dungeon crawlers är det ett givet köp.