Permalänk

Power garanti

Hej!
Köpte ett par jabra elite active 8 på power för ca 7 månader sedan.
Har fungerat felfritt fram tills här om dagen.
Den vänstra började knasstra hela tiden.
Har sökt på google och följt jabras "tips' om återställning och firmware update. Men samma problem.

Så jag var precis hos Power som verkade oviliga att ta emot dom.
Hon sa att
"i såna fall skickar vi dom till en verkstad som avgör om det går på garatin. Och hittar dom inte fel så får du stå för frakt och felsökning. Går det inte på garatin så får du betala för reparation"
Jag har aldrig lämnat in något hos power för garantiärende, är der verkligen rätt?

Ps jag lämnade inte in dom.

Permalänk
Medlem

Läs på om reklamamationsrätten så du har ammunition till nästa gång: https://www.konsumentverket.se/konsumentratt-process/reklamer...

Det de har reagerat på är att du förmodligen sade att felet inte fanns från början, vilket kan indikera att det är ditt fel.

Permalänk
Medlem

Prova kontakta tillverkaren också. Kan gå bättre än via butiken.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av moyozuz539:

Hon sa att
"i såna fall skickar vi dom till en verkstad som avgör om det går på garatin. Och hittar dom inte fel så får du stå för frakt och felsökning. Går det inte på garatin så får du betala för reparation"
Jag har aldrig lämnat in något hos power för garantiärende, är der verkligen rätt?

Det låter som standardförfarande när du reklamerar en vara. De har inte tekniker på plats som felsöker och reparerar, utan det görs av en utomstående verkstad.

Bra om personalen i butiken testar lurarna tillsammans med dig, så butiken också verifierar felet.

Visa signatur
Permalänk

Tack ska ni ha. Ska kolla om jag kan kontakta jabra direkt.
@twit hon sa att dom inte testar i butik utan skickar direkt till verkstad.

Edit: verkar som man måste gå via återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid fått strulande hörlurar ivägskickade till verkstad och fått dom utbytta, sist var det via Mediamarkt och dom hamnade hos Elcare nordic som konstaterade att dom var trasiga och jag fick ett par nya. Att personalen ska stå och felsöka varenda trasig produkt dom får in och/eller ge kund en ny över disk skulle inte vara realistiskt.

Visa signatur

Phanteks enthoo pro 2 server edition - Asus ProArt B650-CREATOR - AMD Ryzen 9 9950X - Thermalright Peerless Assassin 120 - Kingston 128GB DDR5 5200MHz - Nvidia 5090 FE - Corsair RM1000x - Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB -Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - 4x WD Red WD30EFRX 64MB 3TB - Dell 27" UltraSharp U2724D IPS Black QHD 120

Permalänk

Tack alla.

Permalänk
Hedersmedlem

Ta kontakt med Jabra istället. De brukar skicka ett par nya utan knus.

Jag köpte ett par Jabra Elite 7 Active. Alla jag pratade med klagade på att jag hördes dåligt. Kontaktade Jabra och frågade om det fanns någon inställning man kunde göra och tre dagar senare kom ett par nya med posten.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!