Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Håller med. Bara kört 3 vändor, vet inte vad som inte känns rätt, jag har väl blivit för gammal.

En sak jag fortfarande stör mig enormt på är att alla, verkligen alla, jag lyckas spelar med bara åker runt runt mellan baserna som någon zerg. Det är aldrig nån som försöker försvara.

Detta skapar det tråkiga kaoset att en bas man precis tog, förloras 22 sekunder senare när alla bara zergar mot nästa.

Det skapar även frustrationen att man aldrig kan hålla ”ryggen fri” eftersom fienderna kan spawnas åt alla håll.

Jag glllar mer att jobba systematiskt, hålla alla baser från HQ och framåt och expandera… pusha motståndaren bakåt..

En bra liknelse är väl typ att det känns som man spelar en Deathmatch eller en team deathmatch snarare än att man ska ta över baser.

Ett bra exempel på dettta är att jag, som inte spelat en shooter sen första året av förra BF, under mina 3 matcher lyckas lägga mig i topp. Det borde vara orimligt, men jag gjorde det genom att få mest poäng av av ta baser, mitt i ett kaos där ”alla” bara verkar fokusera på att få flest kills.

Jag håller med dig helt och hållet! Använd strategier och en commander som har något koll iallfall vad som händer
Det är väll på samma vis som spelare som spelar som Medics och som aldrig revivar, hänt mig flera gånger då jag sakta dog bort medans en medic satt ett par meter från mig utan att göra nått hahaha.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Håller med. Bara kört 3 vändor, vet inte vad som inte känns rätt, jag har väl blivit för gammal.

En sak jag fortfarande stör mig enormt på är att alla, verkligen alla, jag lyckas spelar med bara åker runt runt mellan baserna som någon zerg. Det är aldrig nån som försöker försvara.

Detta skapar det tråkiga kaoset att en bas man precis tog, förloras 22 sekunder senare när alla bara zergar mot nästa.

Det skapar även frustrationen att man aldrig kan hålla ”ryggen fri” eftersom fienderna kan spawnas åt alla håll.

Jag glllar mer att jobba systematiskt, hålla alla baser från HQ och framåt och expandera… pusha motståndaren bakåt..

En bra liknelse är väl typ att det känns som man spelar en Deathmatch eller en team deathmatch snarare än att man ska ta över baser.

Ett bra exempel på dettta är att jag, som inte spelat en shooter sen första året av förra BF, under mina 3 matcher lyckas lägga mig i topp. Det borde vara orimligt, men jag gjorde det genom att få mest poäng av av ta baser, mitt i ett kaos där ”alla” bara verkar fokusera på att få flest kills.

Håller med. Känns rörigt och finns inte de öppna ytorna där man kunde arbeta sig framåt.

Folk springer omkring överallt. Nån står och bevakar en gång men tröttnar efter 15 sekunder och springer vidare för att få kills. Självklart kommer nån fiende därifrån då. Många är bara så fragkåta. Men spelet belönar inte att man håller defensiva positioner tillräckligt.

När jag körde BF3 och BF4 så körde vi ifs kompisar i squads och snackade med varrandra. Det blir en helt annan grej.

Grafiken ser ju typ ut att vara samma som BF4. Känner tyvärr inget speciellt sug för detta spel.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Håller med. Känns rörigt och finns inte de öppna ytorna där man kunde arbeta sig framåt.

Folk springer omkring överallt. Nån står och bevakar en gång men tröttnar efter 15 sekunder och springer vidare för att få kills. Självklart kommer nån fiende därifrån då. Många är bara så fragkåta. Men spelet belönar inte att man håller defensiva positioner tillräckligt.

När jag körde BF3 och BF4 så körde vi ifs kompisar i squads och snackade med varrandra. Det blir en helt annan grej.

Grafiken ser ju typ ut att vara samma som BF4. Känner tyvärr inget speciellt sug för detta spel.

Det är för att kartorna är så små. Varför ska man stå o försvara när det tar ungefär 20 sekunder att springa till ett annat objektiv?

90% av klagomålen är COD känslan spelet har just nu. 80% av detta löser dom med RÄTT kartor, eller att sänka NUVARANDE kartor till 15v15 eller 20v20 så där inte är en spelare runt varenda jävla hörna.

Men kartornas storlek märks även i jetplanet, man hinner knappt vända innan man är ovanför slagfältet igen lol. Dogfights är också helt keff.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Ja lycka till att försvara en bas i Conquest på egen hand. Ingen annan hjälper, och när en fiende väl dyker upp efter 5 minuter av vad som känns som AFKande så dyker 5+ zergande fiender upp samtidigt som bara roterar runt mellan olika baser.

I den öppna betan är det ingen som helst team play eller strategi. Svårt att avgöra hur roligt spelet skulle vara om folk spelade mer strategiskt, men förmodligen roligare än att hjärndött springa runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det är för att kartorna är så små. Varför ska man stå o försvara när det tar ungefär 20 sekunder att springa till ett annat objektiv?

90% av klagomålen är COD känslan spelet har just nu. 80% av detta löser dom med RÄTT kartor, eller att sänka NUVARANDE kartor till 15v15 eller 20v20 så där inte är en spelare runt varenda jävla hörna.

Men kartornas storlek märks även i jetplanet, man hinner knappt vända innan man är ovanför slagfältet igen lol. Dogfights är också helt keff.

Jag klagade iof inte, det var mer en reflektion på hur det spelas just nu
Jag är supernöjd med spelet

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Fan vad svårt att se fienderna. Rörigt och plottrigt. Synen kanske inte är på topp längre och en viss färgblindhet hjälper inte. Tycker känslan vid strider saknas. Inget satisfying gunplay liksom, dessutom dör man svinsnabbt

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Som 35 årig gubbe så har jag nu spelat runt 11h under helgen och blivit rank 20 med alla challanges klara.

Jag fullkomligt älskar det, kan dock också förstå folk som tycker det är hetsigt, tror det blir bättre på de större kartorna.

Här är bästa gamet hittills, spelade Assault med M433

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Finns en FPS fix som verkar fungera för många..

Skapa en "User.cfg" - som ligger direkt i \Steam\steamapps\common\Glacier Events
Ändra så värdera stämmer med vad du har för CPU, min är baserad på 7800X3D

Thread.ProcessorCount 8
Thread.MaxProcessorCount 8
Thread.MinFreeProcessorCount 0
Thread.JobThreadPriority 0
GstRender.Thread.MaxProcessorCount 16

Gjorde ett snabbt test i shooting range bara:

Före:

Efter:

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=Sl2LZ6XpUK0&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=4HelHBi6-hI

EDIT: Körde två rundor domination på samma karta med samma inställningar.
Utan user.cfg:

Med user.cfg:

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Nu lessnade jag.

Ärligt talat, om jag hade velat spela COD, så hade jag spelat COD.

Gameplay i BF6 är precis som COD alltid har varit & senast jag spelade COD var för typ 15 år sedan. Kokainpumpad duracellkanin.

Kartorna i Conquest har en "större" karta - Resten är bara lite förstorade infantry kartor men som är för små för 32v32 spelare som gör att det går i 280km/h hela tiden.

Den enda stora kartan just nu är på gränsen acceptabel, men även den är alldeles för linjär. Om någon annan är uppmärksam så samlas alla Recons på exakt samma ställe, för det är där typ bästa placeringarna är & kartgränsen inte går längre ut eller så är det berg så man inte kommer längre.

Säger inte så mycket om gunplay. Detta kräver en hel del balansering & kort sagt är Shotgun det bästa vapnet i spelet & spelas som sniper då den kan skjuta på 150m avstånd. Men som sagt, bara en balanseringsfråga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Fan vad svårt att se fienderna. Rörigt och plottrigt. Synen kanske inte är på topp längre och en viss färgblindhet hjälper inte. Tycker känslan vid strider saknas. Inget satisfying gunplay liksom, dessutom dör man svinsnabbt

Låter som du börjar bli gammal

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Spelet är roligt, men det är inte Battlefield utan snarare en Call of Duty kopia. Tempot är högt och verkar främst riktat mot en yngre publik, kanske runt 14 år. Tyvärr tror jag att vi aldrig får tillbaka den unika känslan från BF1942 eller BF2, med deras mer taktiska och långsamma krigsföring. Hell Let Loose är kanske det närmaste man kan komma idag.

Mycket sånt styrs ju av storleken på kartorna. Detta är väldigt likt de tidigare BF-spelen innan 2042, och de gillade jag också. Visst, det skiljer en del från 1942 och BF2, men det är på många sätt likt BF3 och BF4.

Tycker personligen att känslan skiljer ganska så mycket från COD. Spelar man med och mot folk som faktiskt spelar för uppdragen så är det väldigt stor skillnad skulle jag säga. Games modes som Domination blir dock väldigt snabba eftersom man där inte förlorar något på att respawna istället. De är nog mer liknande, men föredrar normalt Conquest eller möjligen Rush/Breakthrough. De sistnämnda är främst som variation.

Skrivet av Toss3:

Ifall någon annan råkar stöta på detta problem:
https://i.imgur.com/SJt2Qsk.png

Verkar ha löst det genom att följa instruktionerna i denna video: https://youtu.be/z-ggq_S3sDQ?si=anln__RP4bC3gB8e&t=157

Rätt många på reddit som löst det genom att slå av "rebar" helt i BIOS, men ovan verkar också fungera. 👍

Intressant. Är det något som främst drabbar 5000-serien tro? Har inte haft en enda krasch med mitt nyligen införskaffade 4090 med den senaste drivrutinen.

Skrivet av BasseBaba:

Jag upplevde att folk som man mötte i Locked Weapon Conquest möjligen spelade lite mer taktiskt än i lägena med öppna vapen. Har dock inga tydliga belägg för detta, bara en känsla. Kan möjligen vara värt att testa.

Sedan hjälper det mycket att spela tillsammans med kompisar i en squad där alla vet hur Battlefield är tänkt att spelas. Om man spelar med okända och råkar vara squad leader så kan det också ofta funka att lägga ordrar och själv utföra dessa. De i squaden börjar ofta, men inte alltid, att spawna på dig och hjälpa till.

Sedan tror jag visserligen att detta är ett större problem nu när det är gratis och enkelt för vem som helst att testa. Det återstår dock att se.

Skrivet av Herr Kantarell:

Att spela tillsammans med folk man känner och kommunicera med varandra blir givetvis mycket bättre. Det är definitivt det bästa sättet att spela spelet på om man kan.

Grafiken är definitivt bättre än BF4, vilket du märker om du faktiskt startar upp det igen. Däremot är grafiken rätt så lik BF1 och 2042. Finns en del förbättringar, men det är inget gigantiskt hopp på något sätt, det håller jag med om. Det gör ju dock att prestandan är riktigt bra, vilket är nog så viktigt i ett spel som detta.

Skrivet av krEJZi:

Skapa en "User.cfg" - som ligger direkt i \Steam\steamapps\common\Glacier Events

Thread.ProcessorCount 8

<Uppladdad bildlänk>
Före:
<Uppladdad bildlänk>
Efter:
<Uppladdad bildlänk>

Källa:

Intressant. Spelet presterar visserligen väldigt bra redan, men om det leder till ännu jämnare lägsta FPS (och kanske lägre temperaturer) så är det ju bara positivt. Ska definitivt testa den där.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Spelet upplever jag vara helt okej, hoppas det är mer finpolerat till release så systemresurserna används bättre. Känns som mer strategi än run and gun.

Permalänk
Medlem

som många andra sagt.. detta är bara en COD kopia i BF tema :/.. synd.. Värre är när man kör conquest och folk bara springer runt i en cirkel isället för att defenda en inkommande zerg rush.. och folk som inte ressar... stolpskott hela bunten :(. Tror dom inte vet att man inte förlorar tickets om man ressar. Helt sjukt att när jag som medic ressar 80 pers på 1 game själv...

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Sagt det tidigare, säger det igen. Jag gillar det verkligen. Dom har lite småsaker att jobba på såklart. Men det är ju vad en beta är till för.

Vi vet att dom redan jobbat på rekylen och sånt.

Dom behöver trimma netcoden lite. för ttk känns bra, men ttd kan kännas konstig ibland. Har även känts som man dött runt hörn några gånger. Ingen katastrof dock.

Ser att folk "klagar" på dåligt lagarbete. Vet inte om det är för att jag uteslutet spelar i locked weapon spellistan, men för det mesta så har det varit bra lagarbete inom squad/lag. För jag misstänker att det är mest veteraner där.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Sagt det tidigare, säger det igen. Jag gillar det verkligen. Dom har lite småsaker att jobba på såklart. Men det är ju vad en beta är till för.

Vi vet att dom redan jobbat på rekylen och sånt.

Dom behöver trimma netcoden lite. för ttk känns bra, men ttd kan kännas konstig ibland. Har även känts som man dött runt hörn några gånger. Ingen katastrof dock.

Ser att folk "klagar" på dåligt lagarbete. Vet inte om det är för att jag uteslutet spelar i locked weapon spellistan, men för det mesta så har det varit bra lagarbete inom squad/lag. För jag misstänker att det är mest veteraner där.

Lagspelsproblemet grundar sig i att betan är anlagd med COD stil maps, för att antagligen locka COD spelare. Lagspel i gemene CODmatch existerar inte utan just nu är det bara gun'N'run.

Tycker samtliga bör installera BF3/4 & känna sig tillbaka på hur BF var/bör vara. Gjorde själv det för en timme sedan bara för att kika lite på kartorna. Vissa kartor låser upp storleken eftersom man tar sig vidare & vissa är enorma direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Thread.ProcessorCount 8

<Uppladdad bildlänk>
Före:
<Uppladdad bildlänk>
Efter:
<Uppladdad bildlänk>

Källa:

Utan user.cfg:
<Uppladdad bildlänk>
Med user.cfg:
<Uppladdad bildlänk>

antar att du kör typ 1440p medium eller 1080p high/ultra? för du borde få över 350fps i shooting range i 1080p low typ.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Hoppas Nvidia kommer med en drivare med BF6 som profil snart. Tror det är en del att gå på. GPU skjuter fort upp i 100% vilket ger en hel del dålig frametime. DLSS Balanced är en skaplig balans och GPU slår inte i taket hela tiden. 4K på högre inställningar. Den översta hade jag glömt att låsa fps till 232. Cpu drar 50w mer än i de flesta spel. Men i princip helt jämn belastning på alla 32 trådar.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Hoppas Nvidia kommer med en drivare med BF6 som profil snart. Tror det är en del att gå på. GPU skjuter fort upp i 100% vilket ger en hel del dålig frametime. DLSS Balanced är en skaplig balans och GPU slår inte i taket hela tiden. 4K på högre inställningar. Den översta hade jag glömt att låsa fps till 232. Cpu drar 50w mer än i de flesta spel. Men i princip helt jämn belastning på alla 32 trådar.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Har du verkligen fps problem med din rigg?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Blir lite förvånad över alla som drar paralleller till CoD. Visst om man kollar på 1942 så är det stor skillnad men typ Metro i Bf3 var ju om än ännu värre än vad dessa banor är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Blir lite förvånad över alla som drar paralleller till CoD. Visst om man kollar på 1942 så är det stor skillnad men typ Metro i Bf3 var ju om än ännu värre än vad dessa banor är.

Håller helt med. Banorna i betan känns som typiska "Metro-maps", designade för att innehålla en massa chokepoints och vara allmänt kaotiska. Om än inte lika extremt som Metro. Och det trycker såklart upp tempot något och ökar antalet sammanstötar med motståndarlaget, men det är inte alls samma tempo som Cod.

Jag undrar hur många som klagar på detta som faktiskt har spelat Cod, och inte bara sett videos/ Streams av Cod innan.

Permalänk

Efter allt strul med secure boot, MBR konvertering till GPT, CSM och UEFI drivrutiner så tappade jag sugen totalt.
Fick igång det på min burk men inte sonens.
Blir garanterat inget köp trots att jag inte ens har hunnit provspelat alls pga allt strul.
Battlefield R.I.P.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Efter allt strul med secure boot, MBR konvertering till GPT, CSM och UEFI drivrutiner så tappade jag sugen totalt.
Blir garanterat inget köp trots att jag inte ens har hunnit provspelat alls pga allt strul.
Battlefield R.I.P.

Detta kommer det bli mer av framöver, så bara att lösa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Efter 13tim så tycker jag betan är ganska rolig.
Problemet just nu är mapsen som jag tycker är för små.
Tycker tanks på så här små mappar inte riktigt passar (Bortsett från större bergs mapen)

Så hoppas nu till nästa beta att de lägger in någon map som är större.

Gör det inte det blir det nog att vänta med att köpa det för min del.

Saknar ett bra Battlefield som man kan lira lite då och då

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Enligt "säkra" källor på nätet, så är det 4st banor som har land/flygfordon, 1 bana som har alla fordon (båtar också?), 2st som har land fordon (dom vi har i betan nu) och 2st banor som är utan fordon.

Och tyvärr för dom som tycker banorna är små i betan, så blir det inte bättre nästa helg. För då kommer Empire State och det är en av banorna som är infantry only, sägs att det är en grym bana dock.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Battlefield R.I.P.

Ja trist för dom som inte har möjlighet att aktivera det.
Även CoD får samma krav i 7:an. Valorant har det redan så blir nog svårt att undvika om det blir standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Har du verkligen fps problem med din rigg?

Nej, annat än några konstiga spikar i frametime som jag inte kan klura ut av. Däremot provar jag få en laptop med 5500h/3060/16gb ram att funka, och då kan man lära sig en del med main maskinen.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Jag gick efter denna video då jag inte heller kom in i spelet i början och detta löste mitt problem
https://www.youtube.com/watch?v=ojUTsS_6v1M

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Thread.ProcessorCount 8

<Uppladdad bildlänk>
Före:
<Uppladdad bildlänk>
Efter:
<Uppladdad bildlänk>

Källa:

Utan user.cfg:
<Uppladdad bildlänk>
Med user.cfg:
<Uppladdad bildlänk>

Nice, tack för tipset.
Gick från 65% average CPU -> 55% istället på en 12600k.
1% low average gick från 60 -> 81

Permalänk
Medlem

Spelat sen 1942 och förstår inte gnället om tempot i spelet.

Visst 1942, vietnam etc de var ett bra mycket lägre tempo.

Men sen BF3 och framåt har alla BF titlar varit jäkligt intense med action non stop.

Jag tror den största orsaken till detta vilket är väldigt tydligt om man tänker efter lite. Det är nämligen så att alla här kör ett helt nytt spel på helt nya kartor. Man behöver tid att lära sig, sätta sig in i det och bli bekväm.

Jag kände likadant första timmarna men efter spelat par dagar nu börjar jag få lite koll på kartorna och vart folk kommer ifrån.

Men det som saknas på nuvarande banor är lite de här större öppna banorna med flaggor mitt ute i ingenstans som man kunde ta själv med en humvee.

Men de kommer ju i de stora kartorna!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sublett:

Nice, tack för tipset.
Gick från 65% average CPU -> 55% istället på en 12600k.
1% low average gick från 60 -> 81

Skrev du in totala antalet för både P och E cores eller bara P-cores?