Permalänk
Medlem

Någon som vet när öppna betan öppnar?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

var till och med uppe på 120k
men det gick ganska snabbt.

Är väl ok så länge man inte får infinite loading efter matcher.
Hade det flera gånger igår och kan tänka mig jag att jag kommer störa mig på det om det händer idag och jag får vänta 2-5min pga kö. Blir ju ganska mkt förlorad tid enligt mig om det händer 10 gånger.
Men kanske är fixat idag?

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Kört en stund nu för första gången.

Ca "180k" i kö, tog ca 60-90 sekunder sedan kom jag in i ett game.

Roligt, imponerande och ser en stor potential!

Förresten...någon som vet varför vissa spelare skakar som asplöv när dom springer runt eller står nära en vägg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Någon som vet när öppna betan öppnar?

redan öppen

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har väl inte kört i mer än en timme men kan direkt säga att detta känns mer som ett "battlefield" - det vill säga inte kliniskt rena städer som i 2042 utan raserade hus, utstickande armeringsjärn och lerigt. Som det ska vara i konflikter. De har fått till den känslan mycket bra.

Genom att ha mindre kartor kan man fokusera mer på att göra varje kvadratmeter mer intressant.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag har väl inte kört i mer än en timme men kan direkt säga att detta känns mer som ett "battlefield" - det vill säga inte kliniskt rena städer som i 2042 utan raserade hus, utstickande armeringsjärn och lerigt. Som det ska vara i konflikter. De har fått till den känslan mycket bra.

Genom att ha mindre kartor kan man fokusera mer på att göra varje kvadratmeter mer intressant.

Genom att ha mindre kartor blir det också mer Cocaininfused-ADHD gameplay av det hela, ala COD.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gurkburk92:

Genom att ha mindre kartor blir det också mer Cocaininfused-ADHD gameplay av det hela, ala COD.

Jo, så är det.
Men jag nämnde BF 2042 i mitt inlägg då kartorna i detta spel var massiva. Önskvärt ur ett "battlefieldigt" perspektiv? Ja. Utfallet? Mindre bra. Resultatet blev att du fick springa långt på ganska intetsägande ytor för att ta dig till varje objektiv och riskerade så klart att bli dödad längs vägen då skydden längs vägen var minimala. Detta var en av flera brister i 2042 som utvecklarna senare också försökte åtgärda genom mer välbalanserade kartor. Därtill så är, vad jag förstått, de kartor vi nu spelar på de mindre varianterna.

I övrigt: Gillar att de fått till att du kan se åt vilket håll föraren riktar tornet i t ex stridsvagnarna så ni tittar år samma håll. Denna självklarhet hade de "glömt" i 2042 också...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har hunnit lira typ 10 timmar och hade mitt bästa game nyss.
Rank 12 just nu.

Så här snabbt så känner jag att:
- Shotguns, op som fan. Vissa kör de nästan som sniper.
- DMR - rent skräp, 3 skott för döda någon om det inte är huvudet vilket inte är 1 shot av det jag prövat.
- AR, känns bra men blir ganska laser ju fler attachments man låser upp.
- Sniper, det ända vapnet man kan spela och det känns väl så där, 1 skott i huvudet och 2 på allt annat men samtidigt förståeligt. Väljer du shotgun kan du göra den till en short range sniper som folk gör upp till 150 meter (1 shot 1 kill).
- Pistoler, helt ok. Man får spela runt det och inte rusa.. det går inte.

- Hitbox, Registry av skott. Ibland träffar allt, burstar man och trycker av i segment kan det kännas bra. Andra gånger så går 10 kulor igenom spelaren och du dör på 0.001 sekund. Spray and pray är helt ok vid kortare distanser men ju längre från målet ju mer burstar jag.

Kartor - Helt ok, lite små kanske och kanske lite tight med massor av möjligheter så istället för rusa för man röra sig mer strategiskt och tänka sig för. Själv rusar man ofta pag spel som the finals/apex/cod osv. En bra läxa är att hålla lugnet, vänta lite, kolla mer hörn osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Är du ny till Battlefield spelen?

Förut var det ett sätt att reparera sitt flygplan/helikopter. Du landade & fyllde på ammo/reparera.

Utöver det som också skrivits, om kartan är typ kring en stad så kan det vara extremt inlevelsefullt i ett full on krigsspel att där finns en flygplats.

Nej jag har spelat sedan BF1942 släpptes och huvudbasen med landningsbana är bara en dödzon och totalt onödig.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Är väl ok så länge man inte får infinite loading efter matcher.
Hade det flera gånger igår och kan tänka mig jag att jag kommer störa mig på det om det händer idag och jag får vänta 2-5min pga kö. Blir ju ganska mkt förlorad tid enligt mig om det händer 10 gånger.
Men kanske är fixat idag?

ja det får vi hoppas att det är. har inte fått det själv. 160k före just nu men det verkar gå ganska fort ändå ner..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Nej jag har spelat sedan BF1942 släpptes och huvudbasen med landningsbana är bara en dödzon och totalt onödig.

Det känns också litte märkligt att det skulle finnas två användbara flygfält i närheten av varje konfliktzon 🙂

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Men det ska finnas större kartor till launch också läste jag. Så man kan nog välja hur intensivt man vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Men det ska finnas större kartor till launch också läste jag. Så man kan nog välja hur intensivt man vill ha det.

Stämmer, ska finnas en variation av både mindre och större banor...kommer nog bli riktigt bra!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar att alla stats nollas vid skarp release?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En dum fråga vad betyder de olika siffrorna?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Har hunnit lira typ 10 timmar och hade mitt bästa game nyss.
Rank 12 just nu.

Så här snabbt så känner jag att:
- Shotguns, op som fan. Vissa kör de nästan som sniper.
- DMR - rent skräp, 3 skott för döda någon om det inte är huvudet vilket inte är 1 shot av det jag prövat.
- AR, känns bra men blir ganska laser ju fler attachments man låser upp.
- Sniper, det ända vapnet man kan spela och det känns väl så där, 1 skott i huvudet och 2 på allt annat men samtidigt förståeligt. Väljer du shotgun kan du göra den till en short range sniper som folk gör upp till 150 meter (1 shot 1 kill).
- Pistoler, helt ok. Man får spela runt det och inte rusa.. det går inte.

- Hitbox, Registry av skott. Ibland träffar allt, burstar man och trycker av i segment kan det kännas bra. Andra gånger så går 10 kulor igenom spelaren och du dör på 0.001 sekund. Spray and pray är helt ok vid kortare distanser men ju längre från målet ju mer burstar jag.

Kartor - Helt ok, lite små kanske och kanske lite tight med massor av möjligheter så istället för rusa för man röra sig mer strategiskt och tänka sig för. Själv rusar man ofta pag spel som the finals/apex/cod osv. En bra läxa är att hålla lugnet, vänta lite, kolla mer hörn osv.<Uppladdad bildlänk>

Det mesta runt vapenbalans och skadan individuella vapen gör kan man tog ta för givet kommer att ändras, det är trots allt bland de lättare sakerna att ändra. Värre är det då med nätkod.

Permalänk
Medlem

Gillar spelet på det stora hela. Vet ej om det är lagg eller fusk (redan?) men många gånger där jag börjar skjuta en fiende, träffar 5-6 gånger, och sen "brrrp" och så är man död. Visar sig att man blivit träffad 4 gånger, och personen du pangat på har förlorat knappt halva livet. Trots att man var den som sköt först, och hade pangat någon sekund oavbrutet. Känns sådär.
Också skrämmande många matcher där top 3 i varje lag har extremt många kills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag antar att alla stats nollas vid skarp release?

Vissa saker ex rank, men de badges och annat du spelat dig till skickas över.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

<Uppladdad bildlänk>

Det är CPU FPS du ska kolla efter. Dagens tips är att du skapar en user.cfg fil i din install folder för betan med detta i:

perfoverlay.drawfps 1
perfoverlay.drawgpu 0
perfoverlay.drawpixelthroughput 0
perfoverlay.drawsim 0
perfoverlay.fpsdisplayformat 3
perfoverlay.fpsdisplayoffsetx 0
perfoverlay.fpsdisplayoffsety 0
perfoverlay.fpsdisplayscale 2

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem

Spelade alla Battlefield med ett gäng kompisar. Allt dog ut efter BF 2042.
Ikväll spelade vi Betan.... Fy fan känslan är tillbaka! Så jäkla roligt vi hade Mycket pepp!

Permalänk
Medlem

Japp varit riktigt roligt! Lirat med några från forumet - Vi brukar sitta på Geeks Discorden. Riktigt najs är det. För att vara en beta flyter mycket på i rätt riktning. De lär få till en hel del till oktober.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Hade en (K/D/A) 50-1-48 match tidigare idag. Känns inte som att det är den gamla "Battlefield" spelarbasen man möter i många matcher.

Väldigt ojämn nivå men det är att förvänta.
Hade 210-13 i kd efter mina tre första matcher på förmiddagen i torsdags, alla på Kairo.
Provade senare på kvällen och hade inte en suck 😝

Permalänk
Medlem

Spelet är roligt, men det är inte Battlefield utan snarare en Call of Duty kopia. Tempot är högt och verkar främst riktat mot en yngre publik, kanske runt 14 år. Tyvärr tror jag att vi aldrig får tillbaka den unika känslan från BF1942 eller BF2, med deras mer taktiska och långsamma krigsföring. Hell Let Loose är kanske det närmaste man kan komma idag.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Ifall någon annan råkar stöta på detta problem:

Verkar ha löst det genom att följa instruktionerna i denna video: https://youtu.be/z-ggq_S3sDQ?si=anln__RP4bC3gB8e&t=157

Rätt många på reddit som löst det genom att slå av "rebar" helt i BIOS, men ovan verkar också fungera. 👍

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Spelet är roligt, men det är inte Battlefield utan snarare en Call of Duty kopia. Tempot är högt och verkar främst riktat mot en yngre publik, kanske runt 14 år. Tyvärr tror jag att vi aldrig får tillbaka den unika känslan från BF1942 eller BF2, med deras mer taktiska och långsamma krigsföring. Hell Let Loose är kanske det närmaste man kan komma idag.

Håller med. Bara kört 3 vändor, vet inte vad som inte känns rätt, jag har väl blivit för gammal.

En sak jag fortfarande stör mig enormt på är att alla, verkligen alla, jag lyckas spelar med bara åker runt runt mellan baserna som någon zerg. Det är aldrig nån som försöker försvara.

Detta skapar det tråkiga kaoset att en bas man precis tog, förloras 22 sekunder senare när alla bara zergar mot nästa.

Det skapar även frustrationen att man aldrig kan hålla ”ryggen fri” eftersom fienderna kan spawnas åt alla håll.

Jag glllar mer att jobba systematiskt, hålla alla baser från HQ och framåt och expandera… pusha motståndaren bakåt..

En bra liknelse är väl typ att det känns som man spelar en Deathmatch eller en team deathmatch snarare än att man ska ta över baser.

Ett bra exempel på dettta är att jag, som inte spelat en shooter sen första året av förra BF, under mina 3 matcher lyckas lägga mig i topp. Det borde vara orimligt, men jag gjorde det genom att få mest poäng av av ta baser, mitt i ett kaos där ”alla” bara verkar fokusera på att få flest kills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

<Uppladdad bildlänk>

Du kan använda Nvidia overlay för att se fps, du måste dock starta det innan du startar spelet.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Också skrämmande många matcher där top 3 i varje lag har extremt många kills.

Körde en match igår där en i motståndarlaget hade 33-0 i KD.... yeah right

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Körde en match igår där en i motståndarlaget hade 33-0 i KD.... yeah right

Vad är konstigt med det? Sitt i en tank där folk reparerar åt dig så plockar du ju lätt massor av kills tills du blir sprängd fixade 3000-repair challenge i en match som engineer, han som satt i tanken låg på 45 kills i slutet utan att ha dött en enda gång 😅

70-23-16 är mitt rekord hittills. Körde Breakthrough med SMG (som har extremt låg time-to-kill jämfört med AR).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellis:

Det känns också litte märkligt att det skulle finnas två användbara flygfält i närheten av varje konfliktzon 🙂

Två? Det fanns på kartor & den som höll objektivet höll flygplatsen & flygfordon.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Håller med. Bara kört 3 vändor, vet inte vad som inte känns rätt, jag har väl blivit för gammal.

En sak jag fortfarande stör mig enormt på är att alla, verkligen alla, jag lyckas spelar med bara åker runt runt mellan baserna som någon zerg. Det är aldrig nån som försöker försvara.

Detta skapar det tråkiga kaoset att en bas man precis tog, förloras 22 sekunder senare när alla bara zergar mot nästa.

Det skapar även frustrationen att man aldrig kan hålla ”ryggen fri” eftersom fienderna kan spawnas åt alla håll.

Jag glllar mer att jobba systematiskt, hålla alla baser från HQ och framåt och expandera… pusha motståndaren bakåt..

En bra liknelse är väl typ att det känns som man spelar en Deathmatch eller en team deathmatch snarare än att man ska ta över baser.

Ett bra exempel på dettta är att jag, som inte spelat en shooter sen första året av förra BF, under mina 3 matcher lyckas lägga mig i topp. Det borde vara orimligt, men jag gjorde det genom att få mest poäng av av ta baser, mitt i ett kaos där ”alla” bara verkar fokusera på att få flest kills.

Håller verkligen med, kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B