Server i klädkammare

Permalänk
Medlem

Server i klädkammare

Tjenare
Jag hade lite funderingar kring att ställa min server i klädkammaren. För att sambon är inte jätte förtjust att jag har 2 datorer ståendes framme.

Min fundering då var om ventilation in till klk. Har kikat lite på en dörrventil för att sätta i botten på dörren. Även ha en i toppen? För varmluften.

Har ni några tips hur man löser det?

Permalänk
Skrivet av Dado1337:

Tjenare
Jag hade lite funderingar kring att ställa min server i klädkammaren. För att sambon är inte jätte förtjust att jag har 2 datorer ståendes framme.

Min fundering då var om ventilation in till klk. Har kikat lite på en dörrventil för att sätta i botten på dörren. Även ha en i toppen? För varmluften.

Har ni några tips hur man löser det?

Vad pratar vi om för server? Något som tuffar på med några få watt borde inte vara några problem även utan jättemycket ventilation, men ja: ska du ha en kylande effekt behöver luften cirkulera, och då behöver du två ventiler som du skriver.

Permalänk
Medlem

Hur ser klädkammaren ut, hur stor är den osv?
Kan ju vara rätt olika, från i stort sett en trång liten garderob till ett stort rum.

Hur är tempen där inne över lag, blir det väldigt varmt el är det svalt?
Finns någon ventilation alls där?
För till skillnad mot ett rum man ska sitta i så behöver du ju inte ventilation för luftkvaliteten om du ska ha en server där. Kan ju vara så att rummet i sig tar upp den extra värme som servern ger, för beroende på vilken typ av server det är så motsvarar den ju knappast heller ett rejält värmeelement.

Permalänk
Medlem

Det kan även räcka med att dörren står på glänt med någon centimeters lucka om det inte är så hög effekt. Är det högre effekter kommer du behöva antingen två ventiler eller en fläkt för att hjälpa till att cirkulera luften ut ur garderoben.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Det här fick mig att minnas The Closet BBS på 90-talet.
Killen som drev den tog det namnet eftersom han hade den i garderoben.

On topic: Blir det inte jäkligt dammigt i en klädkammare?

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem

Jag har min i min klädkammare,dock nas+ router så pratar väl om totalt 100-150W. Har dock frånluft i klädkammare samt två fläktar som cirkulerar luften i mitt 4U rack

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop