GeForce RTX 3080 10GB (MSI VENTUS 3X OC)
Efter att i våras ha bytt till ett 7900XTX (primärt för att få mer VRAM) har jag nu märkt att jag inte kommer att ha någon direkt användning för kortet jag bytte ut, så därför är det bättre att det får ett nytt hem än att det ligger och samlar damm.
Köptes på Inet i slutet av 2020 för en bit under 9000kr, och kvitto finns givetvis därifrån.
Med tanke på att det köptes såpass tidigt efter release är det här kortet inte ett LHR-kort, men jag har inte kört en sekunds mining på det. Lite Folding@Home, men ytterst begränsat - något hundratal timmar, kanske. Har heller aldrig haft ork att bråka med varesig över-/underklockning eller över-/undervoltning. Kan mycket väl finnas utrymme för sådant för den intresserade.
Aldrig haft några problem med kortet (körts tillsammans med en 5900X) annat än lite tidiga drivrutinsproblem, och har heller inte märkt av något coilwhine överhuvudtaget - har förvisso primärt kört det i 1080p60, men även när jag legat nära kortets maxbelastning på ~320W så har jag inte hört något annat än fläktarna, och de är rätt diskreta även då. Har gått i ett välventilerat Fractal-chassi (med fläktfilter) i rök- och djurfritt hem, och kylflänsen är varsamt urblåst med tryckluft på burk. Kan säkert vara dags för eventuell köpare att fundera på byte av kylpasta dock, har aldrig plockat isär kortet så det är oklart i vilket skick den är i just nu.
Funkade bra när jag plockade ur det i våras (använder både ESD-matta och -armband, och PCIe-slotskydd och portskydd för de flesta utgångar på kortet medföljer), men jag har dessvärre ingen dator att montera det i för att demonstrera för tillfället - det säljes som fullt fungerande utan vare sig funktionella eller kosmetiska brister, men i befintligt skick. Kortet kommer med originalkartong och samtliga tillbehör (bl.a. anti-sag bracket, aldrig använt p.g.a. att jag hade ett PCIe-kort i vägen för dess montering).
OBS:
Skickas inte under några som helst omständigheter. Jag har inget passande ytteremballage, och jag orkar/vill inte ta några risker med fraktskador eller bedrägerier.
Inga som helst byten. Under några omständigheter överhuvudtaget.
Eventuella bud/prisförslag sker enbart i tråden, för allas skull.
Kortet finns i Göteborg, och jag kommer starkt att prioritera en smidig och trygg affär för båda inblandade parter. Det är viktigare än prislappen. Jag säljer således till vem jag vill, när jag vill. Planen är dock att lämna tråden öppen för förslag till och med måndag (11/8) kväll klockan 20:00 tisdag (12/8) kväll klockan 20:00. Lite mer tid än bara en knapp dag känns kanske vettigt. ^^ Satte mest tiden för att jag själv inte skulle glömma av det eller lägga in kortet i garderoben igen. Bättre att det får ett nytt hem nu när jag fått tummen ur och lagt upp annons på det.