Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Skrev du in totala antalet för både P och E cores eller bara P-cores?

Totala antalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Efter allt strul med secure boot, MBR konvertering till GPT, CSM och UEFI drivrutiner så tappade jag sugen totalt.
Fick igång det på min burk men inte sonens.
Blir garanterat inget köp trots att jag inte ens har hunnit provspelat alls pga allt strul.
Battlefield R.I.P.

GPT-partitionerad disk med CSM avstängt har varit det moderna sättet att boota Windows de senaste 15 åren eller så. Det är också krav för Windows 11. Visst, man kan sitta kvar på Windows 10 LTSC några år till, men Nvidia slutar stödja Windows 10 redan October 2026. Linux är givetvis också ett alternativ, men även där är UEFI-boot numera prioriterat i bland annat Fedora.

Oavsett så är detta något som fler kommande spel kommer kräva, utöver de som redan gör det.

Om du skapar en separat tråd för problemen med sonens dator så kan vi nog försöka hjälpa till.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Spelet växer på mig. Tyckte banorna var lite röriga till en början men efter hand som man lär sig dem så går det bättre. Men vem har designat menyerna, en massa klickande i onödan känns det som. Får nog bli att köpa en ny dator, min gamla burk med 7700k och 1080 blir det bara 60-80 fps på låga inställningar.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Spelet växer på mig. Tyckte banorna var lite röriga till en början men efter hand som man lär sig dem så går det bättre. Men vem har designat menyerna, en massa klickande i onödan känns det som. Får nog bli att köpa en ny dator, min gamla burk med 7700k och 1080 blir det bara 60-80 fps på låga inställningar.

Ja det växer här med. Var väldigt tveksam till en början men nu har jag riktigt kul. Kör mest king of the hill och röjer runt. Nästan lika kul som när man lirade Battlefield 2

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

något bättre än 2042, klart sämre än bf v

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

något bättre än 2042, klart sämre än bf v

instämmer

men fordonen, jag hoppas det kommer fler modeller av tanks/flygplan osv osv?
sen ogillar jag att man bara sugs in i fordonen och ut.. utan att det blir en entry/exit scen

Permalänk
Skrivet av blunden:

GPT-partitionerad disk med CSM avstängt har varit det moderna sättet att boota Windows de senaste 15 åren eller så. Det är också krav för Windows 11. Visst, man kan sitta kvar på Windows 10 LTSC några år till, men Nvidia slutar stödja Windows 10 redan October 2026. Linux är givetvis också ett alternativ, men även där är UEFI-boot numera prioriterat i bland annat Fedora.

Oavsett så är detta något som fler kommande spel kommer kräva, utöver de som redan gör det.

Om du skapar en separat tråd för problemen med sonens dator så kan vi nog försöka hjälpa till.

GTP var en miss som gjordes när sonen bytte ut sin systemdisk. UEFI har aldrig fungerat så därav alltid kört CSM på den burken.
Annars har den burken alltid klagat på att det saknas UEFI drivrutiner för grafikkortet sedan den byggdes för snart 7 år sedan och grafikkort har uppgraderats 3 gånger och alltid samma visa med UEFI trots BIOS uppdateringar.
Nu har jag sett att ASUS släppte en BIOS uppdatering så sent som i slutet på förra året till den brädan så jag kanske får tid nästa helg att uppdatera och hoppas att det löser problemet.

Poängen med mitt ursprungliga inlägg är att jag börjar bli less på att bli påtvingad en massa nya funktioner som tar tid eller pengar att lösa för att få det att fungera och i min ålder så har jag inte tid att hålla på i samma omfattning med datorer som när jag var 20-40. Så se detta mer som "gubbgnäll" som jag ville få ur mitt system.
Linux kör jag på en burk så jag vet. Tanken är att helt skippa Windows och Nvidia.

Tack för omtanken. Skapar en separat tråd om det inte löser sig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Nu när betan närmar sig sitt slut (för denna helgen, servrar uppe till 10? på morgonen idag) så måste jag erkänna att jag är riktigt besviken.. Allt hype runt BF6 och så visar det sig att det är en Delta Force/ Black Ops 6 klon med lite bättre grafik. Hade jag velat spela CoD så hade jag spelat CoD, och jag spelar redan Delta Force och till skillnad från BF6 så kostar det inte 800kr att spela det i framtiden. Nä, fy fan jag hade hoppats att det här var comebacken som EA behövde men nä, det bådar inte gott för EA om de ska fortsätta göra samma som konkurrenterna och göra hjärndöda spel. Detta känns som ett 2042 2.0.

Rent prestandamässigt så är det en ren katastrof, EA har på något vänster fått för sig att betan på någorlunda sätt går att spela på Intel Arc B580, men det kvittar om det står 100 FPS eller 60 FPS, det känns som 30 och man får verkligen tvinga sig själv att fortsätta spela även om ögonen tröttnar efter 5 minuter.

Blir det inte några större förändringar på priset så blir det nog att vänta på att spelet ligger ute på EA play om sisådär 3 år eller något. Finns bättre och fler spel man får för under 800kr, konsolpriserna på PC-spel kan de ta tillbaka.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Spelet är roligt, men det är inte Battlefield utan snarare en Call of Duty kopia. Tempot är högt och verkar främst riktat mot en yngre publik, kanske runt 14 år. Tyvärr tror jag att vi aldrig får tillbaka den unika känslan från BF1942 eller BF2, med deras mer taktiska och långsamma krigsföring. Hell Let Loose är kanske det närmaste man kan komma idag.

Håller helt med. Vad jag märkte också är att gun play liknar exakt 2042. Nästan ingen vapenrekyl eller den känslan av "tung" som man önskar i en FPS spel. Vapen ljuddesignen var inte något speciellt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Väldigt ojämn nivå men det är att förvänta.
Hade 210-13 i kd efter mina tre första matcher på förmiddagen i torsdags, alla på Kairo.
Provade senare på kvällen och hade inte en suck 😝

Så är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Anti-Cheat systemet är installerat & körs för alla med spelet, men det är inte aktivt. Det är inte påslaget, det samlar bara information. Anti-cheat delen är inte påslagen.

Så jag vill tro att dessa som fuskar kommer få en jävla känga på sitt EA/Steam konto under betan eller före release.

Det verkar vara aktivt. 330.000 försök att fuska har tydligen stoppats.

https://forums.ea.com/discussions/battlefield-6-beta-feedback...

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

GTP var en miss som gjordes när sonen bytte ut sin systemdisk. UEFI har aldrig fungerat så därav alltid kört CSM på den burken.
Annars har den burken alltid klagat på att det saknas UEFI drivrutiner för grafikkortet sedan den byggdes för snart 7 år sedan och grafikkort har uppgraderats 3 gånger och alltid samma visa med UEFI trots BIOS uppdateringar.
Nu har jag sett att ASUS släppte en BIOS uppdatering så sent som i slutet på förra året till den brädan så jag kanske får tid nästa helg att uppdatera och hoppas att det löser problemet.

Poängen med mitt ursprungliga inlägg är att jag börjar bli less på att bli påtvingad en massa nya funktioner som tar tid eller pengar att lösa för att få det att fungera och i min ålder så har jag inte tid att hålla på i samma omfattning med datorer som när jag var 20-40. Så se detta mer som "gubbgnäll" som jag ville få ur mitt system.
Linux kör jag på en burk så jag vet. Tanken är att helt skippa Windows och Nvidia.

Tack för omtanken. Skapar en separat tråd om det inte löser sig.

För att kunna boota i UEFI-läge krävs att grafikkortet har stöd för UEFI GOP i sin firmware. Med något enstaka undantag (AMD släppte ett kort för ett antal år sedan, tror det var RX580, där detta saknades initialt) så har detta funnits på praktiskt taget alla grafikkort sedan många år tillbaka. Annars kan det finnas en uppdaterad VBIOS man kan flasha.

Vad är det för grafikkort det rör sig om?

Ja, jag förstår att man kan irriteras över att behöva krångla. Just dessa inställningar är dock som jag nämnde på inget sätt unika för detta spel, så förmodligen är det värt att försöka få ordning på det.

Om du skapar en separat tråd får du gärna säga till så att jag inte missar den.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Hjemrdeil:

Nu när betan närmar sig sitt slut (för denna helgen, servrar uppe till 10? på morgonen idag) så måste jag erkänna att jag är riktigt besviken.. Allt hype runt BF6 och så visar det sig att det är en Delta Force/ Black Ops 6 klon med lite bättre grafik. Hade jag velat spela CoD så hade jag spelat CoD, och jag spelar redan Delta Force och till skillnad från BF6 så kostar det inte 800kr att spela det i framtiden. Nä, fy fan jag hade hoppats att det här var comebacken som EA behövde men nä, det bådar inte gott för EA om de ska fortsätta göra samma som konkurrenterna och göra hjärndöda spel. Detta känns som ett 2042 2.0.

Rent prestandamässigt så är det en ren katastrof, EA har på något vänster fått för sig att betan på någorlunda sätt går att spela på Intel Arc B580, men det kvittar om det står 100 FPS eller 60 FPS, det känns som 30 och man får verkligen tvinga sig själv att fortsätta spela även om ögonen tröttnar efter 5 minuter.

Blir det inte några större förändringar på priset så blir det nog att vänta på att spelet ligger ute på EA play om sisådär 3 år eller något. Finns bättre och fler spel man får för under 800kr, konsolpriserna på PC-spel kan de ta tillbaka.

Jag håller med. Har själv spelat en hel del Modern Warfare 2019 och detta känns som en ren kopia från det spelet i alla fall de mindre modes man har testat. Sjukt besviken och jag var inte den enda bland mina vänner som spelar dagligen. Vi alla tyckte att spelet var mer COD än BF. Första BF som jag inte kommer att köpa, synd hoppades på mer. Sen verkar det finnas någon form av SBMM i de mindre modes då alla har samma KD mer eller mindre. Har också sett att en del spelare har 140-150 i ping vilket ännu mer förstärker detta. Kan dock nämn att den sista dagen har det funnits färre spelare med 150 ping, men det är väldigt sweatty kan jag säga varje runda. Tråkigt, nu fick vi en COD kopia så vi får se när den nya COD kommer ut hur många som är kvar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt imponerad över Betan och tycker verkligen dom har lyckats med detta! Tycker inte alls det känns som Cod eller Delta force utan mer som ett modernt BF3.
Det överträffade iallafall mina förväntningar och det blev till och med ett förköp av spelet 😁

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320
GPU: MSI GeForce GTX 760 2GB
Moderkort: Gigabyte 970A-DS3P
RAM: Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz 8GB

Permalänk
Medlem

Ni som säger att det känns som cod. Ni får gärna förklara er i det. För jag kan inte förstå vad ni menar med det. Personligen tycker jag att det känns som Battlefield. Det är fortfarande en beta och dom har lite att jobba på såklart.

Vapen har redan arbetats på med rekyl osv.
Banorna i betan är dom mindre som kommer med fulla spelet. Och går man tillbaka i äldre titlar, så är mindre banor inget konstigt. bf3 hade till och med ett helt dlc runt mindre banor och det va ett av dom mest uppskattade dlc dom släppt.
Inget teamwork? Kör man cq med låsta vapen så har det iaf varit teamwork i 90% av mina matcher.

Kanske något snabb sprint, men inte överdrivet tycker jag. movement överlag är bra, typ vad bfv hade. Men långt ifrån cods "omni movement".

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag är faktiskt imponerad över Betan och tycker verkligen dom har lyckats med detta! Tycker inte alls det känns som Cod eller Delta force utan mer som ett modernt BF3.
Det överträffade iallafall mina förväntningar och det blev till och med ett förköp av spelet 😁

Ja, jag håller med. Har visserligen inte lirat senaste Delta Force, men COD har man ju spelat olika moderna varianter av och de känns fortfarande markant annorlunda än detta.

Däremot är blir ju Domination och liknande game modes i BF6 intensiva på ett lite liknande sätt eftersom de tar bort nyttan med att invänta revives. Game modes som Conquest samt anfallarna i Breakthrough gynnar ju fortfarande detta dock, samt i Conquest även taktik och squad/team play. Dessa modes brukar ju vara de populäraste, så att det finns andra mer hektiska lägen som mer lämpas för att snabbt levla upp ett nytt vapen gör mig inte så mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur har ni upplevt det med att dö runt hörn? Tycker det händer mer ofta än sällan. Visst om det är pga en tank som bombar en och man dör av blast radius så ja såklart, men nu är det mer att man korsar en öppen gata och blir skjuten till döds när man redan är bakom väggen på andra sidan gatan.

Permalänk
Medlem

Fick in 33,4 timmar i early release-betan, och nu är jag sjukt taggad på släppet i oktober (känns dock som en evighet bort!). Jag minns bara BF3 lite vagt, men BF6 ger verkligen samma känsla fast i en modern tappning – vilket är riktigt nice.

Conquest är inget för mig, det slutar alltid med att man blir dödad av nån sniper eller råkar stöta på en tank. Däremot blev jag faktiskt förvånad över att jag inte dog en enda gång av flyg eller helikopter. Breakthrough är mycket roligare, och Domination var perfekt när man ville ha snabb och konstant action.

Har hört att kommande helgens beta kör exakt samma build, så jag räknar inte med några balansjusteringar eller bugfixar till torsdag. Men det funkade ändå ganska bra att spela, så jag får väl bara stå ut med den där överdrivet starka shotgunen och några småstöriga buggar.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Hur har ni upplevt det med att dö runt hörn? Tycker det händer mer ofta än sällan. Visst om det är pga en tank som bombar en och man dör av blast radius så ja såklart, men nu är det mer att man korsar en öppen gata och blir skjuten till döds när man redan är bakom väggen på andra sidan gatan.

Det har varit ett problem som har uppdagas och de är informerade om det. Har själv råkat ut för det och väldigt många som har råkat ut för det att man dör när man redan är bakom skydd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Det är nog en hel del desync pga trycket. Går även att aktivera så man ser spelares ping i boarden i dina settings, ibland var det rätt hög ping i lobbyn så det kan ju göra att det känns som man är bakom hörnet osv.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Laddar ner - Done
Installerar - Done
Bootar upp - Måste aktivera secure boot (Trodde jag hade det redan)
Bootar upp igen - Anticheat är knas,installera om det, gör det.
Bootar upp igen - Spelfilerna är trasiga , ladda ner igen..... nej tack

Får nog vänta lite med att lira haha
Lite synd, såg fram emot o få prova. men det kommer väl.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Laddar ner - Done
Installerar - Done
Bootar upp - Måste aktivera secure boot (Trodde jag hade det redan)
Bootar upp igen - Anticheat är knas,installera om det, gör det.
Bootar upp igen - Spelfilerna är trasiga , ladda ner igen..... nej tack

Får nog vänta lite med att lira haha
Lite synd, såg fram emot o få prova. men det kommer väl.

Torsdag - Söndag denna vecka kan du lira igen

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Torsdag - Söndag denna vecka kan du lira igen

Ah nice, då blire å lösa den biten pronto tack

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Mitt spel kraschar ofta när spelet laddar in kartor. Endast en krasch vid uppstart av spelet.

Det blir en hård krasch där windows inte ens hinner logga något fel. Enda informationen i loggboken är att datorn stängdes av plötsligt. Tillförlitlighetsvisaren ger ingen inforation.

Jag spelar på:
win 11 med alla kritiska uppdateringar.
5900x
7900xtx
Spelet är installerat på en nvme ssd.
Alla drivrutiner uppdaterade.
jag ligger några versioner bakom i bios. Men tror inte det bör påverka.

någon som haft liknande problem med liknande kofiguration hårdvara?

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt bestämma mig huruvida jag tyckte det var kul, eller om det bara att man är väldigt sugen på ett nytt Battlefield. Utsvulten till och med. 6an känns väldigt kaotisk och snabb. Köttkvarn goes BRRRR. Kanske har Battlefield varit så länge, men man blivit lite äldre och reaktionerna inte sitter i längre. Å andra sidan, det senaste jag körde var BF1 och det kan jag nog svära på är mycket slöare i takten. Testar igen i kommande helg!

Visa signatur

GeForce 3 > 9800 Pro > X800 > 7800 GTX > 8800 GT > 4870 CF > 6870 CF > 280X > 390 > Vega 56 > 6700 XT

Permalänk
Medlem

Stora kartor kommer, det ser man fram emot
Får hoppas det kommer något gamemode som t.ex Large Conquest med endast de större kartorna.

Men det blir ett köp den 10 oktober, det var väldigt roligt att lira ihop med vännerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Lyckades klämma in 34.8 timmars spelande första helgen. Tycker spelet känns riktigt bra! Rejäl skillnad i betan jämfört med BF Labs när det var i alpha som jag också fick chansen att delta i. Personligen gillar jag när det är ganska mycket kaos och saker som exploderar överallt. Tycker det känns som att man verkligen är nedsänkt i spelet. Uppenbarligen är det en del saker som behöver fixas, men mycket av det har de redan sagt att de jobbar på.

Överlag väldigt positivt inställd! För mig känns det som en ordentlig uppdatering av BF3 och BF4 vilket är precis vad jag ville ha från en FPS just nu. Ljusår bättre än 2042!

Det enda som kunde frustrera mig var nog time to death där det upplevs som att man blir i princip one-shottad av full-atuo vapen, dö bakom hörn/väggar/skydd och att shotgun är alldeles för stark. Förutom shotgun tycker jag vapnen är välbalanserade. SMG känns kompetent på t.ex Liberation Peak, men fortfarande att AR eller LMG är klart bättre på längre avstånd.

Ser fram emot en till helg med fler banor!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

instämmer

men fordonen, jag hoppas det kommer fler modeller av tanks/flygplan osv osv?
sen ogillar jag att man bara sugs in i fordonen och ut.. utan att det blir en entry/exit scen

Det borde det göra, såg ju ett JAS under revealeventet, så borde komma fler fordon

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Tyvärr så tror jag inte vi får se någon uppdaterad version av betan nästa helg. Men det vore trevligt ifall dom kunde uppdatera den. Så vi får se hur alla vapen känns efter deras nya rekyl osv. För någon som gillar att flyga helikopter, så skulle jag även att dom såg till att man bara kunde ha en launcher åt gången, då kanske man ser mindre folk med anti-air launcher. Den skulle dom även få "nerfa" lite, den har väldigt lång "lock range" och alldeles för mycket ammo. Den borde ha absolut max 3st, med tanke på att det oftast bara behövs en träff för att sänka ett flyg/heli. Eller så får dom dra ner damage på den. Kan ju förstå varför man får 5st rpg skott dock, för den kittlar ju en tank bara.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Tyvärr så tror jag inte vi får se någon uppdaterad version av betan nästa helg. Men det vore trevligt ifall dom kunde uppdatera den. Så vi får se hur alla vapen känns efter deras nya rekyl osv. För någon som gillar att flyga helikopter, så skulle jag även att dom såg till att man bara kunde ha en launcher åt gången, då kanske man ser mindre folk med anti-air launcher. Den skulle dom även få "nerfa" lite, den har väldigt lång "lock range" och alldeles för mycket ammo. Den borde ha absolut max 3st, med tanke på att det oftast bara behövs en träff för att sänka ett flyg/heli. Eller så får dom dra ner damage på den. Kan ju förstå varför man får 5st rpg skott dock, för den kittlar ju en tank bara.

Håller med om att man bara borde få RPG eller Anti-Air och t.ex en minor eller någon gadget som passar bra som engineer.

Visa signatur