Moddare gör genomskinlig Game Boy

Permalänk
Melding Plague

Moddare gör genomskinlig Game Boy

Natalie the Nerd nöjde sig inte med höljet utan tog fram ett genomskinligt kretskort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Har alltid gillat när konsoller har skal man kan se igenom. Det var en speciell tid när elektronik hade sånt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Tänkte först "men det såldes väl en genomskinlig som standard?" och läste sen "även kretskortet".

Med tanke på den lilla "förbättringen" det ger jämfört med originalets genomskinliga så skulle jag personligen lagt krutet på något annat...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Brukar inte Nintendo se rött på såna här saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Jo, de är helt knäppa. Får hoppas de inte får nys om den där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Det här kommer de inte bry sig om.
Då hade de jagat alla som gör FPGA-maskiner så som Analogue Vilket Nintendo inte gjort.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Sjukt snyggt! Har alltid gillat när konsoller har skal man kan se igenom. Den var en speciell tid när elektronik hade sånt

Det var en fantastisk tid N64, GameBoy Color, Xbox Crystal och Ice Blue Halo 2, kom inte PS1 och PS2 med genomskinliga versioner?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat tänka mig en modern GameBoy/3DS 2025. Switchen är lite för stor i bärbart läge tycker jag.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Det var en fantastisk tid N64, GameBoy Color, Xbox Crystal och Ice Blue Halo 2, kom inte PS1 och PS2 med genomskinliga versioner?

PS2 fanns i blått "Ocean Blue", sen fanns det en prototyp i vitt. Finns en "clear" också men jag tror det bara var en tredjeparts version som gjordes som en "fängelse-modell" i USA.
Brorsan hade en ljusblå N64, tycker den är frän. Orange är vanligast bland e-ciggaretter dock är det väldigt sällan man ser idag.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.35v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

We value transparancy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Kommer inte ihåg om det fanns officiellt, men jag har en Pocketstation som Sony släppte i Japan i transparent (lånad bild):

Permalänk
Medlem

Genomskinlig skärm också bara så blir det riktigt Nintrndoretro.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Haha, next level prison electronics

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Sjukt snyggt! Har alltid gillat när konsoller har skal man kan se igenom. Det var en speciell tid när elektronik hade sånt

Bara köpa och byta. Hade genomskinlig orange på min Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

PS2 fanns i blått "Ocean Blue", sen fanns det en prototyp i vitt. Finns en "clear" också men jag tror det bara var en tredjeparts version som gjordes som en "fängelse-modell" i USA.
Brorsan hade en ljusblå N64, tycker den är frän. Orange är vanligast bland e-ciggaretter dock är det väldigt sällan man ser idag.

PS4 var den senaste med genomskinligt från Playstation iaf. Dock endast för den där väldigt begränsade utgåvan på 12300.

Och, även om det var med en rejält tintad ruta så var faktiskt lanseringsmodellen av PS3 transparent.

Poängen med har kanske gått lite förlorad med tiden då det är färre visuellt intressanta saker i maskiner ju nyare de är. Som dessutom oftast är skyddade av plåt under plasten.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har dessa genomskinliga