Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Tack! Vet exakt att de är så och jag håller på att ta tag i det. De har bara varit så himla mörkt ett tag nu och ingen energi. Inte kunnat äta m.m men de kommer förhoppningsvis sakta men säkert. Tack för att du läste och att jag fick skriva av mig. ❤️

Du behöver inte tacka för att du får skriva eller att vi läser; du behöver inte be om ursäkt för din existens. Det låter väldigt tufft. Jag säger som de andra - gör det som funkar, och lova inte bort för mycket av dig själv till andra. När det är volatilt tycket jag att det funkar bäst att inte ta på sig stora åtaganden. Kanske kommer du till insikten att varken förhållandet eller huset är rätt. Lova vara ärlig mot dig själv.

.
Permalänk
Medlem

🤗

Skrivet av JakeHimself:

Jag känner mig lite uppgiven för att alla kvinnor jag är intresserad av inte är intresserade tillbaka, medan de personer som är intresserade av mig inte intresserar mig. Dessutom har jag haft kontakt med en tjej rätt länge via ett forum på nätet, och vi har skrivit ganska mycket sen december. Av någon anledning vill hon hålla sig anonym med anledning av dåliga erfarenheter, men när jag visste att hon var iväg ställde jag in min Hinge på platsen på prov och såg henne. Inte så att jag skulle säga något om det eller att jag varken tänker eller vill göra något med det (creep, hallå), men det gjorde mig lite uppgiven att hon verkar dejta och träffa andra relativt obrytt medan vår kontakt inte känns värd det.

Dessutom är jag orolig att hon såg mig och blev besviken, även om hon sett bilder på mig, eller creeped out eftersom hon inte svarar på 2 dagar nu. Jag får såklart skylla mig själv, men ja.

Jag vet inte hur hinge fungerar (unhinged som man säger på engelska ) men om: "Hon såg att Du såg" så KANSKE (ag kan inget om hinge som sagt) det var droppen för henne.

Jag brukar låta saker ha sin gång eftersom jag tycker att det är mycket trevligare med naturliga möten.

Skrivet av Lankfisher:

Jag mår skit för att jag varit nervös för varje ny sak sedan jag va 5år och kan minnas.

Jag mår skit för att jag inte tog tag i det förän ja va 30år men sedan har det inte heller hjälpt fullt ut utan det ligger kvar i mig och kan äta upp mig vissa dagar av nervositet och att jag ställer skyhöga krav på mig själv och alla runt om mig.

Jag mår skit för att jag sa upp mig från mitt gamla jobb och fick sparken på mitt nya efter en vecka pga att jag sa upp mig på förra jobbet då dom högsta cheferna på båda jobben känner varandra vilket ja inte visste.

Jag mår skit för att min bror tog livet av sig 2020 och att jag inte kunde göra något åt det.

Jag mår skit för att min mamma gick bort 20 Maj när hon äntligen börjat må bättre och att ingen gjorde obduktion så vi får aldrig veta orsaken.

Jag mår skit för att jag vågar inte börja jobba igen.

Jag mår skit för att min fästmö är svin snygg och snäll och hennes son är väldigt snäll men båda har ADHD och är så slarviga och sonen är så skitig och mekar med bilar och tar inget ansvar och att min OCD blir så påverkad detta och gör att ja tappar kärleken och är konstant irriterad på hennes son.

Mår skit för att jag ville/gick med på att köpa hus och flytta ihop och nu när man är pank och inte har ett jobb så stressar det sönder mig.
Försöker sälja allt ja har och städa här hemma och försöka klara av min fästmös och hennes barns ADHD.
Man tänker sig inte för när man känner att man träffat sin själsvän/kärlek och tror att allt ska bli bra men sen kryper alla små skit saker på och jag vet att jag själv är bajs dålig ibland på att städa men får min städmani när ja mår skit.

Mår skit för att jag legat inne på psyket och det har kostat mig pengar. Vet inte någon väg ut då ja inte trivs hemma och har ingen annan stans att ta vägen och inte pengarna heller att bara kunna lämna skeppet och låta fästmön betala för huset och jag för en lägenhet. Och inte hjälper det med att prata med psykolog. Önskar att ja kunde må som ja gjorde 2022. De va mitt bästa år när ja tränade som fan och hade bra rutiner. Kämpar för att komma dit igen men det är en stor backe att gå när det ligger högar med tvätt och skräp hemma som ja måste fixa och söka jobb och gå till psykolog och vara sjukskriven och inte ha några pengar...

Så ingen som vill köpa ett Fractal Terra Jade. Behöver pengarna.

Tack för att ja fick skriva av mig.

Kram till alla där ute som mår skit. Man är inte ensam men nog fan känns de så.

Har Du funderat på att sälja villan (du köpte väl den själv = ensamrätt)?

Frun/flickvännen kan väl ta ADHD medicin (+ någon stabiliserande dito, de brukar kombinera t.e.x. Ritalin med någon antidepressiv dito som tydligen ska hjälpa, men jag är ingen expert på området)?

Söka vikariat? Tillfälliga jobb?

Skrivet av CH4:

Har ingen livsglädje längre, Trött på allt, trött på konstant oro, trött på trots att man är ingenjör, ändå har man inte råd och unna sig något, trött på att äta, på vardags karusellen. Trött på mig själv, att jag inte ens känner igen personen i spegeln. Trött på ensamheten inom mig, att man inte har några vänner/kompisar eller någon nära som man kan vända sig till.
Mina barn är det som håller mig kvar vid liv, Men önskan att inte vakna upp igen på morgonen, är det enda jag tänker på varje natt jag lägger mig.
Har verkligen ingen och dela något med, glad att jag hittade detta forum.

Jag känner samma och ska omskola mig/"vidareutbilda" mig då jag är trött på min situation (jag tycker att det är tråkigt att sitta och göra översättningar), så jag funderar på att läsa 📚 till Sjuksköterska.

Skrivet av Hondaxl:

Synd att man blir jävligt avtrubbad av det dock,har själv ätit det i 3 år för några år sedan.Fast det är väl bättre en att gå runt och må dåligt dock,sen blir det rätt jobbigt med sex om man nu inte vill hålla på i 30 min

Hålla på i 30 minuter? Så det är maximalt med tid för samlaget? Det låter lite ja...

Skrivet av JockeSw:

Känner igen mig rejält.

Själv har jag endast negativa erfarenheter av sjukvården och dess mediciner. För mig hjälpte det för stunden, de tar udden av lidandet. Men det ligger och väntar på den dagen du ska sluta med medicinen och då slår det till än värre. Biverkningarna är dessutom inte att leka med, potensproblem, självmordstankar (värre), problem med magen, synen, darrningar och till slut abstinens, toppen va?!

Så visst finns det mediciner men det löser inte grundproblemet utan är snarare en tillfällig lindring. Samma att prata med en psykolog eller kurator, det kan kännas bättre en stund men jag kommer alltid tillbaka till mörkret igen.

Det är min erfarenhet av svensk sjukvård och psykiatri, lindring inte bot.

Svensk psykiatri verkar vara rätt strikta i vad som de facto hjälper dig som person. Man har hört historier om personer som säger: "Detta fungerar för mig" men sjukvården vägrar (väldigt lite) att ta det i beaktande. Privat vård kanske fungerar? Där är de mer drivande i att behålla sina klienter (kundservice) så de brukar vara mer öppna för ett samtal hur vården kan fortsätta framåt.

Skrivet av GSXswe:

Så trött på att jobba, har hela livet hatat att behöva jobba för att få pengar för att ha råd till att leva. Vissa tider har det varit lättare och vissa svårare så klart, men överlag har jag alltid hatat att behöva jobba.

Har ändå haft tur och lyckats jobba upp mig med åren och tjänar idag bra samt har bra förmåner jämfört med många andra, MEN gillar fortfarande inte att jobba och mår inte bra av det. All motivation är just nu helt borta och det är svårt att orka ta in allt nytt hela tiden, tycker att allt eftersom åren gått så har frustrationen över att behöva jobba blivit värre och värre.

Skäms att känna så med tanke på hur bra jobb jag egentligen har, vet att många har det mycket värre då jag själv haft en hel del risiga jobb tidigare. Försöker motivera mig själv med att om jag har tur så är det bara 11-12år kvar tills jag eventuellt kan gå i tidig pension, men oron finns där att man kommer ändra pensions regler och att jag måste jobba tills jag dör, då vet jag inte vad jag kommer ta mig till...

Önskar så innerligt att man var smartare när man var ung och börjat lägga undan lite pengar varje månad för att spara till en tidig pension. Försöker att spara allt jag kan just nu för att kunna gå så tidigt jag bara kan men det är lite sent påbörjat tyvärr, har även rensat bort alla onödiga lån/utgifter så gott det går senaste åren. Kan bara skylla på mig själv och mitt ha begär av tekniska prylar samt min omogenhet i sparande tidigare, samt att man sitter med bolån som måste betalas bort vilket bromsar sparandet en del.

Hade varit lättare om man tyckt om att jobba som vissa av kollegorna, livet skulle varit så mycket enklare då...

Skrivet av octopec:

Jag lider med dig, och känner igen mig själv. Bra jobb, tjänar bra, flexibelt, mycket semester. Ändå dör jag inombords.

Jag tog mod till mig och pratade med min chef om att jobba 90%, och det gick bra. Känns så enormt skönt. Kanske du kan försöka komma ner till 80-90% till att börja med? Börja vrida rätt balansen mellan jobb och liv.

Grabbar utan någon som helst ironi varför inte gå ihop och starta ett eget bolag så att ni får jobba med det ni verkligen vill?

Sälja rockets till Ukraina verkar vara lönsamt. Skämt å sido... ^^

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem

Jag blir gladare och gladare över min hårda uppväxt som gjort mig väldigt tålig tror jag, inte mycket som får mig ur gängorna och det är dessutom väldigt temporärt när det händer.

Jag är uppväxt med våld, droger, sprit. Mina föräldrar är grunden till denna jobbiga uppväxt. Senare fått veta att det faktiskt var rätt extremt(även bland de som varit med om liknade blir häpna eller börjar gråta när jag berättar)och ibland var det jävligt tufft på alla tänkbara sätt. Tex att hålla i sin lille bror som försökte springa och hjälpa morsan när farsan bokstavligen bankade skiten ur henne. Gick man fram fick man själv åka på allt stryk OCH morsan det lärde man sig snabbt att det inte var en bra ide.
När farsan misshandlade min bror och jag enbart kunde ligga och lyssna skär i hjärtat än idag när jag tänker på det men mer av hat. Sitter och flinar när jag tänker tillbaka på när en pundare "räddade" mig från farsan när han var på mig och pundaren distraherade honom att han glömde mig.
Mobbing såklart eftersom ens föräldrar kom påtända till skolan och började slåss med lärarna, alla kläder man hade var gamla och slitna och luktade ofta haschrök.
"krig" med vapen mellan mina föräldrar och olika langare, överdoser och all "nojja" de fick av dom är också något att tänka på. Att gå på äggskal och alltid vara rädd/orolig är något man inte saknar.
Otaliga besök till socialen eftersom man kom med bulor, blåmärken och liknade. Han(mest farsan slog oss) missade ibland sina egna regler om att slå en där det inte syns för att han var för full eller påtänd. Såklart blev vi i lurade att vi skulle neka till allt och om vi tyckte det var illa nu så skulle en foster familj med socialen bli 1000 tals gånger värre på precis alla sätt.
När man blev äldre fick man göra saker man nog inte kan tala om här men kan säga att jag är väldigt glad att jag inte har en syster...för hennes skull. Vi barn var ju tvungna att bidra till familjekassan(drogkassan) såklart.

Jag och min lillebror lever idag och har det väldigt bra både med jobb ekonomi och partner. Min bror har barn som tror vi ljuger när vi berättar väldigt milda saker, dom är inte så gamla än(13,15år)så de får höra mer sen.
Alla andra är döda men den jag saknar mest är min storebror...tufft att bara skriva om honom även om det gått 15 år sedan han dog. Han tog hand om oss när föräldrarna var ute och söp/knarkade och skyddade oss så gott han kunde, till slut klarade han inte av att bo kvar och föll dessvärre själv för drogerna men han var en god person in i det sista och gjorde allt för att sluta så han kunde vara med oss. Tyvärr klarade inte hans hjärta av all stress av att sluta.

Men idag mår jag bra och har ett "tråkigt" och rätt innehållslöst liv, ingen stress eller jäkt och inte mycket oplanerat som händer...precis som jag vill ha det. Jag kan bara ligga en dag och njuta av att vara...bara ligga i soffan, inge behöver hända eller ske. Folk jäktar och jagar "minikickar", vilket ibland påminner mig om mina föräldrar...

Där jag är nu mår jag ganska bra faktiskt, tror jag har det värsta bakom mig.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av octopec:

Jag lider med dig, och känner igen mig själv. Bra jobb, tjänar bra, flexibelt, mycket semester. Ändå dör jag inombords.

Jag tog mod till mig och pratade med min chef om att jobba 90%, och det gick bra. Känns så enormt skönt. Kanske du kan försöka komma ner till 80-90% till att börja med? Börja vrida rätt balansen mellan jobb och liv.

Ja, det är lite så det känns... Att gå ner i tid kanske kan vara en lösning, men som det ser ut just nu är det inte möjligt pga annat i livet som kräver att pengarna fortsätter att rulla in som dom gör nu.

Men om nått år så kanske det kan vara läge, ska börja räkna och fundera lite, tackar för tipset.

Visa signatur

GameMachine: Lian Li O11 Dynamic EVO XL | ASUS ROG Crosshair X870E Hero | AMD Ryzen 9 9800X3D | Asus ROG Ryujin III | 64GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC | M.2 NVMe's: 2TB (OS) + 4TB + 4TB | Lian Li EDGE Platinum 1300W

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Samma här mannen.

Det stör mig inte bara att jobbet tar så mycket av ens vakna tid. Det gör en även att resterande tid som återstår behövs för att återhämta sig. Då finns andra som har mycket värre än mig ändå... Precis som du tänker.

Jag misstänker att vi är en del som känner samma sak, men livet ser ut som det gör så man får fortsätta att kämpa vidare och försöka se ljuset i tunneln närma sig (pensionen...).

Visa signatur

GameMachine: Lian Li O11 Dynamic EVO XL | ASUS ROG Crosshair X870E Hero | AMD Ryzen 9 9800X3D | Asus ROG Ryujin III | 64GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC | M.2 NVMe's: 2TB (OS) + 4TB + 4TB | Lian Li EDGE Platinum 1300W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GSXswe:

Jag misstänker att vi är en del som känner samma sak, men livet ser ut som det gör så man får fortsätta att kämpa vidare och försöka se ljuset i tunneln närma sig (pensionen...).

Det sjuka är ju att man kanske inte ens lever eller är frisk ända till pensionen om man ska ta den när samhället tycker det. Har FIRE-sparat i del år nu men känns ändå långt bort för det är ju inte lite pengar man behöver för att klara sig någorlunda. Är också sjukt less på att jobba oavsett vilket jobb det gäller. Att spara för att kunna ta tidigare pension är det enda som driver en känns det som.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Har ingen livsglädje längre, Trött på allt, trött på konstant oro, trött på trots att man är ingenjör, ändå har man inte råd och unna sig något, trött på att äta, på vardags karusellen. Trött på mig själv, att jag inte ens känner igen personen i spegeln. Trött på ensamheten inom mig, att man inte har några vänner/kompisar eller någon nära som man kan vända sig till.
Mina barn är det som håller mig kvar vid liv, Men önskan att inte vakna upp igen på morgonen, är det enda jag tänker på varje natt jag lägger mig.
Har verkligen ingen och dela något med, glad att jag hittade detta forum.

Kan tipsa dig om att ansöka om en "kontaktperson". Då får du iaf någon utomstående "vän" att prata med om vädret, något som hände på jobbet eller vad du nu vill. Någon att göra saker ihop som kanske inte passar att göra med dina barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Det sjuka är ju att man kanske inte ens lever eller är frisk ända till pensionen om man ska ta den när samhället tycker det. Har FIRE-sparat i del år nu men känns ändå långt bort för det är ju inte lite pengar man behöver för att klara sig någorlunda. Är också sjukt less på att jobba oavsett vilket jobb det gäller. Att spara för att kunna ta tidigare pension är det enda som driver en känns det som.

Jag vet, den tanken skrämmer mig också att man kanske aldrig får möjlighet att få ut sin pension, eller att om man når dit så är man så sliten och sjuk så man inte kan njuta av det.
FIRE är nog vägen man ska försöka gå samt att kapa alla onödiga utgifter. Jag är för sen på bollen för att ha en chans med att kunna gå tidigt, kanske kan kapa av 2år på sin höjd om jag har tur och inget knasigt händer under resans gång. Måste beta av bolån först, sen kan man börja räkna lite mer på saker och dit är det många år kvar tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

less på att jobba oavsett vilket jobb det gäller.

Detta var min baneman redan när jag stod inför gymnasievalet.

Det finns inget som är kul nog att hålla på med 8-12 h per dygn i långa loppet. Det knäcker mig.

Jag har någon abstrakt plan i bakhuvudet att lära mig att leva på så lite resurser som möjligt. Måste staka ut det bättre och hitta hur lite jag kan klara mig på för att sen kunna omvandla det i hur mycket tid som återstår tills jag är där så jag kan se en lite glimma ljus i slutet av tunneln

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Detta var min baneman redan när jag stod inför gymnasievalet.

Det finns inget som är kul nog att hålla på med 8-12 h per dygn i långa loppet. Det knäcker mig.

Jag har någon abstrakt plan i bakhuvudet att lära mig att leva på så lite resurser som möjligt. Måste staka ut det bättre och hitta hur lite jag kan klara mig på för att sen kunna omvandla det i hur mycket tid som återstår tills jag är där så jag kan se en lite glimma ljus i slutet av tunneln

Ja, det är nog det bästa sättet, att lära sig leva på mindre och sedan spara så man kan och gå tidigt... Men räkna noga innan du tar steget så man inte gör några misstag och behöver gå tillbaka till att jobba senare. Kolla in "FIRE på svenska" på YouTube, kanske kan ge lite planer för dig att gå vidare med.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Jag vet inte hur hinge fungerar (unhinged som man säger på engelska ) men om: "Hon såg att Du såg" så KANSKE (ag kan inget om hinge som sagt) det var droppen för henne.

Jag brukar låta saker ha sin gång eftersom jag tycker att det är mycket trevligare med naturliga möten.

Frun/flickvännen kan väl ta ADHD medicin (+ någon stabiliserande dito, de brukar kombinera t.e.x. Ritalin med någon antidepressiv dito som tydligen ska hjälpa, men jag är ingen expert på området)?

Jag känner samma och ska omskola mig/"vidareutbilda" mig då jag är trött på min situation (jag tycker att det är tråkigt att sitta och göra översättningar), så jag funderar på att läsa 📚 till Sjuksköterska.

Hålla på i 30 minuter? Så det är maximalt med tid för samlaget? Det låter lite ja...

Svensk psykiatri verkar vara rätt strikta i vad som de facto hjälper dig som person. Man har hört historier om personer som säger: "Detta fungerar för mig" men sjukvården vägrar (väldigt lite) att ta det i beaktande. Privat vård kanske fungerar? Där är de mer drivande i att behålla sina klienter (kundservice) så de brukar vara mer öppna för ett samtal hur vården kan fortsätta framåt.

Grabbar utan någon som helst ironi varför inte gå ihop och starta ett eget bolag så att ni får jobba med det ni verkligen vill?

Tror du missuppfattat poängen med en tråd där man kan skriva av sig; personer vill oftast inte ha konkreta lösningar på sina problem, utan bekräftas i sina känslor. Med det sagt behöver man inte låtsas eller ljuga, men man kan visa lite empati och undvika att basunera ut egna förslag, eller i sämsta fall åtminstone linda in saker och ting.

Jag kan för övrigt säga att jag är expert på området sjukvård, både som läkare och patient, och jag tycker att det finns en stor brist på finkänslighet i de här svaren. Jag förstår att du kommer från rätt sida, och skriver i ren välmening, men att säga saker som "ja men det är ju bara att börja med medicin" eller att "30 minuter samlag låter kort" är taktlöst. För mig låter det som bristande medmänsklighet och förståelse till vissa situationers komplexa natur, utöver att påverkan på sexuell lust är en besvärlig, och ej övergående, biverkan. Det är såklart omedvetet, men ändock gott om salt du strör i såren med ett sådant påpekande.

Beträffande mig själv så kan inte vederbörande se att jag sett något, men hon kan mycket möjligt ha snubblat över min profil och reagerat. Om det var "droppen" så var det inte rätt, men vi skrevs titt som tätt och det var hon som tog kontakt med mig på annat sätt efter att hon inte kunde komma in på sitt vanliga konto. Däremot var det innan den här händelsen! Återstår att se, men jag har dåliga dager och såg omnämnandet på startsidan så jag tänkte att jag lika gärna kan skriva för någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Ett genomsnittlig samlag varar ju i 5,4 minuter så ja 30 minuter är ganska lång tid

Permalänk
Medlem

Avlivade våran hund idag efter 14 år, det känns uppgivet och tomt här hemma nu.

Permalänk
Skrivet av GSXswe:

Så trött på att jobba, har hela livet hatat att behöva jobba för att få pengar för att ha råd till att leva. Vissa tider har det varit lättare och vissa svårare så klart, men överlag har jag alltid hatat att behöva jobba.

Har ändå haft tur och lyckats jobba upp mig med åren och tjänar idag bra samt har bra förmåner jämfört med många andra, MEN gillar fortfarande inte att jobba och mår inte bra av det. All motivation är just nu helt borta och det är svårt att orka ta in allt nytt hela tiden, tycker att allt eftersom åren gått så har frustrationen över att behöva jobba blivit värre och värre.

Skäms att känna så med tanke på hur bra jobb jag egentligen har, vet att många har det mycket värre då jag själv haft en hel del risiga jobb tidigare. Försöker motivera mig själv med att om jag har tur så är det bara 11-12år kvar tills jag eventuellt kan gå i tidig pension, men oron finns där att man kommer ändra pensions regler och att jag måste jobba tills jag dör, då vet jag inte vad jag kommer ta mig till...

Önskar så innerligt att man var smartare när man var ung och börjat lägga undan lite pengar varje månad för att spara till en tidig pension. Försöker att spara allt jag kan just nu för att kunna gå så tidigt jag bara kan men det är lite sent påbörjat tyvärr, har även rensat bort alla onödiga lån/utgifter så gott det går senaste åren. Kan bara skylla på mig själv och mitt ha begär av tekniska prylar samt min omogenhet i sparande tidigare, samt att man sitter med bolån som måste betalas bort vilket bromsar sparandet en del.

Hade varit lättare om man tyckt om att jobba som vissa av kollegorna, livet skulle varit så mycket enklare då...

Kanske ska byta jobb eller arbetstid. Själv jobbar man bara 6 timmar per dag och det är perfekt, visst tjänar man lite mindre, men jag orkar ta random nattpass utan problem och får vissa månader en högre lön än om jag skulle jobbat heltid. Jag förstår mig inte på alla som jobbar 8-10 timmar per dag och är helt slut när dom kommer hem. För mig är det viktigt att träna och det hinns med.

Sedan vet jag inte om du är som nästan alla andra på swec, jobbar framför en skärm hela dagarna, för att orka göra det över tid måste det vara sjukt tillfredsställande eller tillhöra autism spectrum. Vi är gjorda för att integrera med människor även på arbetstid.

Vet ene programmerare som tjäna sinnessjuka pengar men en dag sa han bara upp sig och utbildade sig till ambulansförare, han sa att han behövde göra något vettigt som hjälper folk.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yemoja1:

Fy fan vet känslan och jag beklagar! Kan inte säga att saknaden blir bättre med tiden, det som blir bättre är att man tänker tillbaka med kärlek istället för med sorg!

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag blir gladare och gladare över min hårda uppväxt som gjort mig väldigt tålig tror jag, inte mycket som får mig ur gängorna och det är dessutom väldigt temporärt när det händer.

Jag är uppväxt med våld, droger, sprit. Mina föräldrar är grunden till denna jobbiga uppväxt. Senare fått veta att det faktiskt var rätt extremt(även bland de som varit med om liknade blir häpna eller börjar gråta när jag berättar)och ibland var det jävligt tufft på alla tänkbara sätt. Tex att hålla i sin lille bror som försökte springa och hjälpa morsan när farsan bokstavligen bankade skiten ur henne. Gick man fram fick man själv åka på allt stryk OCH morsan det lärde man sig snabbt att det inte var en bra ide.
När farsan misshandlade min bror och jag enbart kunde ligga och lyssna skär i hjärtat än idag när jag tänker på det men mer av hat. Sitter och flinar när jag tänker tillbaka på när en pundare "räddade" mig från farsan när han var på mig och pundaren distraherade honom att han glömde mig.
Mobbing såklart eftersom ens föräldrar kom påtända till skolan och började slåss med lärarna, alla kläder man hade var gamla och slitna och luktade ofta haschrök.
"krig" med vapen mellan mina föräldrar och olika langare, överdoser och all "nojja" de fick av dom är också något att tänka på. Att gå på äggskal och alltid vara rädd/orolig är något man inte saknar.
Otaliga besök till socialen eftersom man kom med bulor, blåmärken och liknade. Han(mest farsan slog oss) missade ibland sina egna regler om att slå en där det inte syns för att han var för full eller påtänd. Såklart blev vi i lurade att vi skulle neka till allt och om vi tyckte det var illa nu så skulle en foster familj med socialen bli 1000 tals gånger värre på precis alla sätt.
När man blev äldre fick man göra saker man nog inte kan tala om här men kan säga att jag är väldigt glad att jag inte har en syster...för hennes skull. Vi barn var ju tvungna att bidra till familjekassan(drogkassan) såklart.

Jag och min lillebror lever idag och har det väldigt bra både med jobb ekonomi och partner. Min bror har barn som tror vi ljuger när vi berättar väldigt milda saker, dom är inte så gamla än(13,15år)så de får höra mer sen.
Alla andra är döda men den jag saknar mest är min storebror...tufft att bara skriva om honom även om det gått 15 år sedan han dog. Han tog hand om oss när föräldrarna var ute och söp/knarkade och skyddade oss så gott han kunde, till slut klarade han inte av att bo kvar och föll dessvärre själv för drogerna men han var en god person in i det sista och gjorde allt för att sluta så han kunde vara med oss. Tyvärr klarade inte hans hjärta av all stress av att sluta.

Men idag mår jag bra och har ett "tråkigt" och rätt innehållslöst liv, ingen stress eller jäkt och inte mycket oplanerat som händer...precis som jag vill ha det. Jag kan bara ligga en dag och njuta av att vara...bara ligga i soffan, inge behöver hända eller ske. Folk jäktar och jagar "minikickar", vilket ibland påminner mig om mina föräldrar...

Där jag är nu mår jag ganska bra faktiskt, tror jag har det värsta bakom mig.

Usch tråkigt att höra, skönt att höra att det går bra för dig och din bror. Inte alla som haft den uppväxten som det går bra för...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yemoja1:

Lider med dig, har förlorat familjen hund när jag var liten, och har nu egen hund.

Kan inte tänka mig den sorgen att förlora min hund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Usch tråkigt att höra, skönt att höra att det går bra för dig och din bror. Inte alla som haft den uppväxten som det går bra för...

Ja min farfar sa det nog bäst innan han gick bort: "jag skulle inte bli förvånad om jag hittade er på plattan med en spruta i armen"
Han var glad över att vi inte blev likadana som mina föräldrar, då det är tydligen lätt hänt, tror det beror på att min bror och jag skiljker det bara 3 år mellan så vi hade alltid varandra.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av GSXswe:

Som någon som gått in i väggen en gång; 'dw, en dag går skit'n över'.
Tills dess, ta dig råd med en terapeut imo, since it's actually not a (rat)race, but a marathon. From an HD POV kinda experience, gamefeel wise.

Vissa verkar älska att jobba, myes. They might not love their home turf, or whatever their actual deal is, men pengar är ju Så smidigt ibland doe..
^^

författat av en arbetslös sate, it-ledes sedan jag bytte från 'fysiskt till mentalt ansträngande'.
y'got this bruv/sis.

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

Är så trött på att gå och älta över det förgångna.
Jag blir så trött av det eviga tjatandet om jag inte skulle ta tag i mina studier igen. Om jag inte skall skaffa mig ett boende i min hemstad. "Har du kontakt med det gamla gänget?"
Eh? Bara för att jag stötte på en gammal klasskamrat på ICA i mina hemtrakter så innebär inte det att vi har kontakt i övrigt?
Att man bor i samma stad innebär ju inte att man nödvändigtvis har kontakt.
"Om du bor i (hemstad) så har du ju nära till jobb, nära, smidigt och bra =D".
Ja, den insikten hade jag ju aldrig själv kunnat komma till...

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av FreddyK:

Batteriet svällde upp och tryckte sönder displayen på min Surface Pro 8 två veckor efter att garantin gick ut...

Segt! Har du kontaktat återförsäljaren? Reklamationsrätten finns kvar i tre år från köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Segt! Har du kontaktat återförsäljaren? Reklamationsrätten finns kvar i tre år från köp.

Dom 2 veckorna var efter precis 3 år :/ Perfekt tajming.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Jag fick sämre nyheter från en läkare att jag bör byta jobb från industri pga långvarig sjukdom. Nu känns det lite som om allt vänds uppochner, inte bara att jag behöver byta jobb fortare än vad jag tänkt men även mycket funderingar kring livet o mina små barn. Vill verkligen jobba inom IT o hoppas nu kunna få till det trots avsaknaden av utbildning (har dock bra data kunskap).
Allt känns lite tuft just nu.

Väntar på mer svar från läkaren nu i veckan så får vi se vad som händer mer i nutid

Permalänk
Medlem
Skrivet av babblare:

Jag fick sämre nyheter från en läkare att jag bör byta jobb från industri pga långvarig sjukdom. Nu känns det lite som om allt vänds uppochner, inte bara att jag behöver byta jobb fortare än vad jag tänkt men även mycket funderingar kring livet o mina små barn. Vill verkligen jobba inom IT o hoppas nu kunna få till det trots avsaknaden av utbildning (har dock bra data kunskap).
Allt känns lite tuft just nu.

Väntar på mer svar från läkaren nu i veckan så får vi se vad som händer mer i nutid

Ta sedan hjälp av facket efter att du vet hur det ligger till. Kanske går att ordna att du kan få hjälp av trygghetsrådet när din anställning avslutas och du ska gå till annat. Det finns en massa regler kring trygghetsrådet. bla att det ska finnas avtal med dem och lite annat.

Försäkringskassa kan också eventuellt ha hjälp att ge - ifall du träffar på rätt handläggare som vill engagera sig och se om du passar in i de olika "kategorierna" de har som de kan stötta.
Arbetsförmedlingen.. är jag mer hjälp till självhjälp nuförtiden...

Hoppas på det bästa för dig.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Ta sedan hjälp av facket efter att du vet hur det ligger till. Kanske går att ordna att du kan få hjälp av trygghetsrådet när din anställning avslutas och du ska gå till annat. Det finns en massa regler kring trygghetsrådet. bla att det ska finnas avtal med dem och lite annat.

Försäkringskassa kan också eventuellt ha hjälp att ge - ifall du träffar på rätt handläggare som vill engagera sig och se om du passar in i de olika "kategorierna" de har som de kan stötta.
Arbetsförmedlingen.. är jag mer hjälp till självhjälp nuförtiden...

Hoppas på det bästa för dig.

Tack!
Ska kolla det så fort jag har fått mer info från läkaren.
Tacksam för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Kanske ska byta jobb eller arbetstid. Själv jobbar man bara 6 timmar per dag och det är perfekt, visst tjänar man lite mindre, men jag orkar ta random nattpass utan problem och får vissa månader en högre lön än om jag skulle jobbat heltid. Jag förstår mig inte på alla som jobbar 8-10 timmar per dag och är helt slut när dom kommer hem. För mig är det viktigt att träna och det hinns med.

Sedan vet jag inte om du är som nästan alla andra på swec, jobbar framför en skärm hela dagarna, för att orka göra det över tid måste det vara sjukt tillfredsställande eller tillhöra autism spectrum. Vi är gjorda för att integrera med människor även på arbetstid.

Vet ene programmerare som tjäna sinnessjuka pengar men en dag sa han bara upp sig och utbildade sig till ambulansförare, han sa att han behövde göra något vettigt som hjälper folk.

Ja, att gå ner i tid funderar jag på en del men inte möjligt närmsta tiden pga diverse orsaker här hemma. Men är nått att sikta på om kanske 2år från nu.

Sitter framför en skärm hela dagarna, där av rätt bra betald. Men vi är rätt sociala på jobbet och även efter med AW osv. så inga problem där. Hatar bara att jobba allmänt oavsett jobb, känns som livet rinner en ur händerna och man sitter fast i ett jobb för att man måste tjäna pengar, det är där skon klämmer för mig.

Visa signatur