Bevarar Mr1buyings svenska programmeringslektioner (ca 15 år gamla)

Permalänk
Medlem

Bevarar Mr1buyings svenska programmeringslektioner (ca 15 år gamla)

Hej alla!

Jag har skapat en arkivkanal där jag återpublicerar videor från Mr1buying, en YouTuber som för många år sedan skapade populära videor om programmering på svenska. När Mr1buying tog bort sin kanal, sparade jag hans videor för att bevara den värdefulla kunskapen.

Videorna är cirka 15 år gamla, så även om vissa programmeringsspråk och tekniker har uppdaterats sedan dess, är själva inlärningsmetoden och pedagogiken fortfarande lika värdefull.

Det finns även en arkivkanal sedan tidigare, Mr1BuyingArchive, som påbörjade ett liknande projekt men endast hann ladda upp ett par spellistor. Jag hoppas med denna kanal kunna slutföra arbetet och göra alla videor tillgängliga för de som vill ta del av dem.

På kanalen hittar du videor organiserade i spellistor baserade på ämnen och programmeringsspråk:

Java Tenta
CSS Svenska
Javascript Svenska
Java Spel
PHP och MySQL på Svenska
Java Svenska
Hur man använder modulus operatorn
xHTML Svenska
Python Svenska
C++ Svenska

Observera att vissa filmer är uppdelade i flera delar. Detta beror på att YouTube numera har en gräns på 15 minuter per video, vilket gjorde att jag var tvungen att dela upp dem. YouTube har dessutom infört en daglig gräns på max 10 uppladdningar, så det har tagit ett tag att få allt på plats. Förhoppningsvis fungerar alla videor och det spellistorna är i rätt ordning.

Jag har ingen kontakt med Mr1buying och har inte hans tillstånd att ladda upp materialet, men jag gör detta med respekt och i utbildningssyfte. Om ägaren till filmerna vill att jag tar bort innehållet, respekterar jag det och gör det omgående.

Ta en titt om du är intresserad av programmering och vill lära dig på svenska:
https://www.youtube.com/@Mr1BuyingARCHIVES/playlists

Permalänk
Medlem

Du kan ladda upp videor upp till 12 timmar lång eller 256 GB om du verifierar ditt konto https://support.google.com/youtube/answer/71673?hl=en&co=GENI...

Permalänk
Medlem

Längesen man hörde det nicket

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz