Hösten och mörkret börjar närma sig. Ser att man kan köpa Panasonic 77 Z95B med lite rabatt på Panasonics hemsida. Istället för 70k så sänks den ner till 56k med Mecenat rabattkod MCNT546VAE. Får se om det blir denna eller LG G5 till hösten. Z95B har samma panel som G5 men Panasonic har lyckats få till en väldigt komplett tv med bättre bild än G5. Nackdel med Z95B? Ett geni på Panasonic tyckte att 2 st hdmi 2.1 räckte utav 4 st tillgängliga hdmi-portar. Så sitter man med switch 2, ps5 pro och en soundbar så åker någon enhet på en begränsning, om man inte har en hdmi-splitter. Om jag nu behöver min soundbar fortfarande dvs eller om TVns ljud är bra nog på Z95B...
https://www.panasonic.com/se/consumer/smart-tv/oled-4k-tv/tv-...
Ogillar begränsningar i mina köp, även om man kan köpa till en hdmi splitter, så jag vet inte. Får se om LG lyckats patcha upp defekterna som finns i G5 under hösten och avväga båda modellerna när det är dags. Men Z95B ligger faktiskt närmast nu, trots dyrare.
Hade en Panasonic plasma V30 för 13 år sedan som hade en riktigt fin bild. Minns den som tokdyr då så Pana verkar vara kvar i det högre prisspannet även idag. Sedan minns jag OS till den som dynga, men här har man använt Amazons Fire som OS till Z95B, vilket kan nog vara bra. Sitter idag med en gammal LG C7 som jag är väldigt nöjd med, men behöver en extra tv, större skärm och saknar funktioner som finns i hdmi 2.1.