Ugoos AM6B+ - Ultimata Dolby Vision mediaspelaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sakaizer:

Lyckats få igång den någorlunda, fick igång PM4K idag. Skulle du kunna kika på om du får samma problem med DV7 FEL uppspelning, dvs. gråa transparenta staplar som i bilderna i min andra post? Mycket tacksam om kikar, vill bara veta om felet ligger på mitt håll eller om det är normalt för DV7.

absolut, men förmodligen är jag blind för jag förstår inte var staplarna är i dina bilder

sen kör jag:
Mode on demand
Type Display Led (DV-Std)
Colorimetry bt2020nc
Source levels metadata urkryssat

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Då jag har en lite äldre OLED tv (LG CX) så behöver jag köra:
- Level 5: Source, 0 (zero) when OSD is active or subtitles set on
- Level 6: Discard

Enligt Youtube guiden som länkats här tidigare så kan man behöva testa runt lite med Level 5 ifall man har äldre tv än 2022.

Tack! Visar sig att det faktiskt är förväntat och inte något problem på mitt håll. AVSForum, fenomenet diskuteras här, även på sida 123. Har en LG G4 och hittade en snubbe i tråden med samma TV, "I have an LG G4 and it just dims the letterbox slightly rather than block when using Source. But like I said above, using subtitles often makes this a bit more of a predicament."

Lösning verkar vara precis som du skriver, sätt level 5 till 0, verkar inte som att det skapar några problem heller annat än att letterboxen kan bli lite ljusare i vissa scener. Alternativt köra source och flytta ner undertexten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sakaizer:

Tack! Visar sig att det faktiskt är förväntat och inte något problem på mitt håll. AVSForum, fenomenet diskuteras här, även på sida 123. Har en LG G4 och hittade en snubbe i tråden med samma TV, "I have an LG G4 and it just dims the letterbox slightly rather than block when using Source. But like I said above, using subtitles often makes this a bit more of a predicament."

Lösning verkar vara precis som du skriver, sätt level 5 till 0, verkar inte som att det skapar några problem heller annat än att letterboxen kan bli lite ljusare i vissa scener. Alternativt köra source och flytta ner undertexten.

Gött, glad att det hjälpte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att aktivera DV VS10 för HDR10 videos om man har TV som når högre nits.

https://youtu.be/2N6uBDmSwec

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Jag har kört PlexKodiConnect i Kodi i många år. Men blir att man saknar Plex "Continue Watching" kategorin.
Nån som har ett skin det fungerar i Kodi? I övrigt är det mesta bättre i Kodi med PKC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag har kört PlexKodiConnect i Kodi i många år. Men blir att man saknar Plex "Continue Watching" kategorin.
Nån som har ett skin det fungerar i Kodi? I övrigt är det mesta bättre i Kodi med PKC.

allt sådant finns i PM4K annars.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

allt sådant finns i PM4K annars.

Yes jag har det installerat också och växlar in dit vid behov.
Tycker det är så synd bara för att infon finns ju att tillgå för de som gör skinsen (så länge man kör PKC eller Composite).
Man vill gärna ha stats overlayen som man får i Kodi men inte i PM4K osv.

Nu använder jag Apple TV med InFuse mot Plex för större delen av all tittning. Det är mest när det är DV7 som jag startar upp min AM6B+.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har dock ett problem med en ”film”;
The Accountant 2 dovi p7 mel;
APL ändras ett steg upp och ned lite då och då under filmens gång.
Vet inte om det är kombinationen mel p7 och ugoos eller om det bara är problem med just denna ripp

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Fick problem direkt med den senaste där, ljudet hackar. Går tillbaka till A14.

Jag kör med denna just nu:

https://drive.google.com/file/d/1XVq1kWzF4NXTYN9M3nLDPqJydkia...

efter den är inlagd så återställ till standardinställningar i DV menyn och ställ sedan in värdena enligt din TV.

Visa signatur

GAMING
MEDIA