Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

<Uppladdad bildlänk>
Köpt på Steam. Startar spelet i steam. Och måste skapa ett jävla Rockstar konto för att spela spelet.
För helvete.

Passa dig, du är körd om du byter ISP och e-postadress. Jag hade e-post hos Comhem som inte finns längre, uppköpta av Tele2, så kommer inte åt kontot längre.

Bara att glömma alla spel hos Rockstar då supporten suger.
Skickade in allt de ville ha vad gäller bevis om att jag köpt spelen via Steam och i slutändan så sa supporten bara nix.
Försökte då istället få tala med en person hos supporten, istället för bara kontakt digitalt och via e-post, och efter ett detektivarbete med att hitta telefonnummer så kontakt. Men med samma resultat, aldrig mer!

stavning
Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Passa dig, du är körd om du byter ISP och e-postadress. Jag hade e-post hos Comhem som inte finns längre, uppköpta av Tele2, så kommer inte åt kontot längre.

Bara att glömma alla spel hos Rockstar då supporten suger.
Skickade in allt de ville ha vad gäller bevis om att jag köpt spelen och i slutändan så supporten bara nix. Försökte då istället få tala med en person hos supporten efter ett detektivarbete med att hitta telefonnummer. Samma resultat, aldrig mer!

Stor tumme ned till Rockstar för det här skitbeteendet.
Jag personligen använder inte min isps email och byter inte mail men tycker det är en värdelös användarupplevelse oavsett.
Jag vill kunna starta mitt spel och bara börja spela. Inte skapa konton och böka på med login uppgifter.
Särskilt eftersom det dök upp först efter compiling shaders som tar sin lilla tid. Så kommer den där jäkla skapa konto rutan upp direkt efter
Tänk om alla spelstudios skulle göra så, vilken vedervärdig upplevelse.
För mig är hela grejen med Steam att slippa ha massa olika launchers och logins överallt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Fattar, inga problem alls.

Trevlig kväll

Skrivet av ZyntaX:

Detsamma 🤘😃

Nu får ni ta och hurta ner er lite, det här är en tråd för gubbgnäll, ni har det alldeles för trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Postnord!!! Ska skicka ett paket eller brev till Japan och skriver in alla data på deras sajt men det visar sig vara totalt värdelöst. Man kan bara använda svenska tecken så när brevet eller paketet väl hamnar i Japan kan det inte delas ut eftersom det japanska postverket förväntar sig en korrekt adress skriven med japanska skrivtecken. Skulle det nu ha gått att skriva in allt med japanska skrivtecken så skulle det ändå bli problem eftersom man i Japan börjar adressen med det stora och går mot det lilla, t.ex.:

Japan
Postnummer
Stad, kommun, stadsdel, kvartersnummer-husnummer-lägenhetsnummer
Efternamn, Förnamn

Men en sådan fri form eller en form som anpassas efter landet man skickar till det går inte i svenska postnords system. Där ska allt skrivas med svenska tecken så ingen i landet man skickar till kan begripa och dessutom på svenskt sätt med

Förnamn Efternamn
Gatuadress gatunummer (ev. lägenhetsnummer)
Postnummer Kommun
Land

Vilket fruktansvärt värdelöst system.
Efter att ha stångat mig fördärvad mot alla knepiga "rätta det som markerats med rött, där finns otillåtna tecken"
så kontaktar jag Postnord och får reda på att jag om jag ska skicka ett paket måste använda deras system. Räddningen?
Skicka paketet som ett brev frankerat med vanliga frimärken (dyrare än om jag använder deras system men det går ju inte), då kan jag nämligen skriva adressen med vanlig penna där det enda Postnord behöver begripa är ordet JAPAN.
Skitsystem, varför kan man inte få skriva fritt?
Det hade ju räckt med ett alternativ där jag kan skriva in adressatens adress i en enkel editor, lik den jag skriver det här inlägget i.
Här kan jag ju skriva t.ex. Tokyo stad som 東京都市, till och med med varierad storlek på texten.

Fick svar från PostNord på mitt förslag att göra så man kan skriva in adresser med mottagarlandets skrivtecken.
De skriver att det "inte kommer införas eftersom deras system endast tillåter latinska tecken för att fraktsedeln och EDI (försändelsens elektroniska information) ska bli korrekt"
Hur fan ska det bli mindre korrekt för att man skriver adressen så mottagarlandets postservice förstår den?
Förslaget från PostMord är att man kompletterar med adressen på mottagarlandets språk vid sidan av??
Jag förstår inte varför det ska vara två mottagaradresser, en på svenska och en extra på mottagarlandets språk.
Det måste ju verka mer förvirrande och dessutom skulle det inte ha fått plats på mitt lilla paket.

Det måste ju gå med modern teknik att få till ett system som klarar av att generera korrekt EDI även om man inte låtsas att allt är på svenska. Men det kräver ju både en tankeinsats och en arbetsinsats ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Fick svar från PostNord på mitt förslag att göra så man kan skriva in adresser med mottagarlandets skrivtecken.
De skriver att det "inte kommer införas eftersom deras system endast tillåter latinska tecken för att fraktsedeln och EDI (försändelsens elektroniska information) ska bli korrekt"
Hur fan ska det bli mindre korrekt för att man skriver adressen så mottagarlandets postservice förstår den?
Förslaget från PostMord är att man kompletterar med adressen på mottagarlandets språk vid sidan av??
Jag förstår inte varför det ska vara två mottagaradresser, en på svenska och en extra på mottagarlandets språk.
Det måste ju verka mer förvirrande och dessutom skulle det inte ha fått plats på mitt lilla paket.

Det måste ju gå med modern teknik att få till ett system som klarar av att generera korrekt EDI även om man inte låtsas att allt är på svenska. Men det kräver ju både en tankeinsats och en arbetsinsats ...

Det påminner mig om Falsehoods programmers believe about addresses.

Många system är ganska fyrkantiga, passar du eller det du vill göra inte in i mallen är det ganska kört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Den var ju riktigt rolig.

Permalänk
Medlem

Förbaskade skitfunktion, hittar inga inställningar för att stänga av detta elände. Olika grannar försöker random ansluta till min tv 🤬

Mardrömmen är att råka trycka fel på ja/nej frågan…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

<Uppladdad bildlänk>

Förbaskade skitfunktion, hittar inga inställningar för att stänga av detta elände. Olika grannar försöker random ansluta till min tv 🤬

🤔 https://www.lg.com/se/support/produktsupport/felsok/help-libr... eller?

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem

Vet inte, möjligt men jag hittar ingen inställning för det. Inget jag medvetet har aktiverat själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vet inte, möjligt men jag hittar ingen inställning för det. Inget jag medvetet har aktiverat själv.

Jag verkar inte heller ha något sätt att kontrollera denna inställning på min C3:a
Har försökt att forska vidare men hittar inte något vettigt..
Det kanske är så att man behöver ha ett LG-konto, vilket jag inte har, för att komma åt dessa inställningar?
Och/eller appen LG ThinQ på mobilen, vilket jag inte heller har.

Om jag hade samma problem så hade jag mailat till LG. Det kommer antagligen att ta tid och du kommer säkert bli hänvisad till samma oanvändbara tips som jag postade i mitt förra inlägg. Men stå på dig, så där ska det ju inte vara.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Megacrash:

<Uppladdad bildlänk>

Att folk ska vara så snåla med sitt Wifi. Är ju inte så att de ändå använder all bandbredd och etern är ju osynlig, att låta andra köra kostar därför absolut noll...

/ gubben Azamit

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Att folk ska vara så snåla med sitt Wifi. Är ju inte så att de ändå använder all bandbredd och etern är ju osynlig, att låta andra köra kostar därför absolut noll...

/ gubben Azamit

"You're being unreasonable"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frugan och jag hälsade på en anhörig på sjukhus. Vi koordinerade det med ett besök på Flygvapenmuseumet. Jag körde Jas 39 Gripen-simulator. Sköt ner en fiende, landade planet på första försöket (men gled av och exploderade). Matlåda med hemgjord hamburgare medhavd hemifrån vi åt på parkbänk.

En bra dag helt enkelt. Ingen av oss hade lust att laga mat och inga rester i kylen så vi stannade på vårt go to-ställe för kebab som stannat på många gånger när vi varit ute och kört bil. Vi tar med och käkar hemma.

Första tuggan. Hmm, kebaben smakar annorlunda och ingalunda på ett positivt sätt.. Jag funderar lite innan jag frågar frugan om hon tycker att det är som det brukar (de senaste nio åren). Nej, det tycker jag inte svarade hon. Fan i h. De har bytt kebab!

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Första tuggan. Hmm, kebaben smakar annorlunda och ingalunda på ett positivt sätt.. Jag funderar lite innan jag frågar frugan om hon tycker att det är som det brukar (de senaste nio åren). Nej, det tycker jag inte svarade hon. Fan i h. De har bytt kebab!

Jag hoppas att de har bytt kebaben många gånger under 9 år och inte återanvänt samma kebab i nästan 10 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Jag hoppas att de har bytt kebaben många gånger under 9 år och inte återanvänt samma kebab i nästan 10 år

Kan ju vara därför den nu smakar annorlunda för de bytt ut den mot ny

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag gubbgnäller lite på att jag inte direkt får gamer feeling av denna annons

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

<Uppladdad bildlänk>

Hon verkar väldigt fokuserad. Säkert något jätteintressant spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

<Uppladdad bildlänk>

För lite RGB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Hon verkar väldigt fokuserad. Säkert något jätteintressant spel.

Hehe exakt!

Kolla in filmen dom använder för ännu mer gaming känsla:
https://youtu.be/TyMqnFbWnd8?feature=shared

Stört slappt att använda ett tre år gammalt klipp som heter "hybrid work" för att annonsera kring gaming. Men men..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hehe exakt!

Kolla in filmen dom använder för ännu mer gaming känsla:
https://youtu.be/TyMqnFbWnd8?feature=shared

Stört slappt att använda ett tre år gammalt klipp som heter "hybrid work" för att annonsera kring gaming. Men men..

Hon får pluspoäng för korrekt fingersättning när hon skriver.
Bättre än 99% av alla keyboard reviewers på Youtube som sitter med sina lillfingrar fånigt hängande i luften.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Hon får pluspoäng för korrekt fingersättning när hon skriver.
Bättre än 99% av alla keyboard reviewers på Youtube som sitter med sina lillfingrar fånigt hängande i luften.

Ja, det får vi ge henne

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade behov snabbt av en del till min dator och såg att Webhallen, som ligger på väg till livsmedelsaffären, hade delen inne. Lade en beställning som omedelbart bekräftades, betalade med Swish för att slippa trassla med betalning i butiken och gav mig iväg till affären.
I butiken visade jag upp beställningsnumret, säljaren kisade länge på min mobil innan han till slut sade "jaha där har vi numret" som om det var skitsvårt att hitta. "Förbetalt?" frågade han och jag svarade att det var det.
"Legitimation!", sade han då.
Jag visade upp mitt elektroniska leg (verifierat med BankID) men då sade han att de inte accepterar elektroniska ID-kort så jag stoppade på mig mobilen för att ta fram ett fysiskt ID-kort men han verkade tro att jag tänkte gå därifrån så han sa att det fick gå för den här gången.
Jag surnade till eftersom jag tyckte hans attityd var risig, "egentligen tar vi inte elektroniska ID men då jag är så generös och full av välvilja så får det gå om du visar oändlig tacksamhet".
Fast egentligen sa han: "Normalt tar vi inte elektroniska ID-kort eftersom de kan hackas (vilket är nonsens efter kontroll med Stöldskyddsföreningen) men då det inte rör sig om någon större summa kan vi gå med på det den här gången men var medveten om att du, när du beställer en dyrare grej hos oss, t.ex. en dator och förbetalar så kommer det inte gå med ditt elektroniska legg".
Fortfarande med en attityd som gör att jag tycker att han medvetet sätter sig på mig för att han kan.
Jag säger ingenting utan väntar på att han ska hämta varan, han har ju i sin otroliga välvilja trots alla principer, accepterat mitt elektroniska ID-kort, men han står bara och stirrar på mig. Till slut säger han att jag måste visa ID-kortet igen så han kan skriva av personnumret så jag tar fram mobilen igen och klickar fram ID-kortet. En lång stund stirrar han på mobilen innan han säger (som när han tittade på beställningsnumret): "Aha, ja där har vi det!" och så plitar han ner personnumret på kvittot han just skrivit ut och ber mig signera. Sen hämtar han varan och jag kan ge mig iväg.
Trodde det skulle vara att visa upp beställningskoden, ID-kortet och sen iväg hem. Istället tog det en kvart. Jag avskyr små människor utan makt som vid varje givet tillfälle ser till att utöva just makt för att hävda sig. Hela den här skiten med att "egentligen går det inte som du trodde men du kan vara jävligt tacksam för att jag i min oändliga välvilja gör ett undantag just för dig":

Jag vet att en del butiker inte tar elektroniska ID-kort men, som sagt, vid kontroll med Stöldskyddsföreningen, är det i stort sett omöjligt att dels ladda över mitt ID-kort till en annan telefon och byta fotot och få det accepterat med bank-ID. Det är troligen väsentligt enklare att förfalska ett fysisykt ID-kort/körkort så att en försäljare inte kan avgöra att det är falskt.

Men mest var det Webhallens säljares sketna attityd som retade gallfeber på mig. Nästa gång beställer jag från Inet, väntar de (oftast) två dagarna det tar innan grejen dimper ner i brevlådan eller jag kan hämta den 200m hemifrån i närmaste Instabox. Det är både smärtfritt och fraktfritt. Jag kommer i alla fall inte handla på Webhallen och om jag skulle tvingas göra det kommer jag inte förbetala för det här vill jag inte vara med om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

<Uppladdad bildlänk>

Ändå skönt med en dator som ser normal ut som riktar sig mot gamers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Hade behov snabbt av en del till min dator och såg att Webhallen, som ligger på väg till livsmedelsaffären, hade delen inne. Lade en beställning som omedelbart bekräftades, betalade med Swish för att slippa trassla med betalning i butiken och gav mig iväg till affären.
I butiken visade jag upp beställningsnumret, säljaren kisade länge på min mobil innan han till slut sade "jaha där har vi numret" som om det var skitsvårt att hitta. "Förbetalt?" frågade han och jag svarade att det var det.
"Legitimation!", sade han då.
Jag visade upp mitt elektroniska leg (verifierat med BankID) men då sade han att de inte accepterar elektroniska ID-kort så jag stoppade på mig mobilen för att ta fram ett fysiskt ID-kort men han verkade tro att jag tänkte gå därifrån så han sa att det fick gå för den här gången.
Jag surnade till eftersom jag tyckte hans attityd var risig, "egentligen tar vi inte elektroniska ID men då jag är så generös och full av välvilja så får det gå om du visar oändlig tacksamhet".
Fast egentligen sa han: "Normalt tar vi inte elektroniska ID-kort eftersom de kan hackas (vilket är nonsens efter kontroll med Stöldskyddsföreningen) men då det inte rör sig om någon större summa kan vi gå med på det den här gången men var medveten om att du, när du beställer en dyrare grej hos oss, t.ex. en dator och förbetalar så kommer det inte gå med ditt elektroniska legg".
Fortfarande med en attityd som gör att jag tycker att han medvetet sätter sig på mig för att han kan.
Jag säger ingenting utan väntar på att han ska hämta varan, han har ju i sin otroliga välvilja trots alla principer, accepterat mitt elektroniska ID-kort, men han står bara och stirrar på mig. Till slut säger han att jag måste visa ID-kortet igen så han kan skriva av personnumret så jag tar fram mobilen igen och klickar fram ID-kortet. En lång stund stirrar han på mobilen innan han säger (som när han tittade på beställningsnumret): "Aha, ja där har vi det!" och så plitar han ner personnumret på kvittot han just skrivit ut och ber mig signera. Sen hämtar han varan och jag kan ge mig iväg.
Trodde det skulle vara att visa upp beställningskoden, ID-kortet och sen iväg hem. Istället tog det en kvart. Jag avskyr små människor utan makt som vid varje givet tillfälle ser till att utöva just makt för att hävda sig. Hela den här skiten med att "egentligen går det inte som du trodde men du kan vara jävligt tacksam för att jag i min oändliga välvilja gör ett undantag just för dig":

Jag vet att en del butiker inte tar elektroniska ID-kort men, som sagt, vid kontroll med Stöldskyddsföreningen, är det i stort sett omöjligt att dels ladda över mitt ID-kort till en annan telefon och byta fotot och få det accepterat med bank-ID. Det är troligen väsentligt enklare att förfalska ett fysisykt ID-kort/körkort så att en försäljare inte kan avgöra att det är falskt.

Men mest var det Webhallens säljares sketna attityd som retade gallfeber på mig. Nästa gång beställer jag från Inet, väntar de (oftast) två dagarna det tar innan grejen dimper ner i brevlådan eller jag kan hämta den 200m hemifrån i närmaste Instabox. Det är både smärtfritt och fraktfritt. Jag kommer i alla fall inte handla på Webhallen och om jag skulle tvingas göra det kommer jag inte förbetala för det här vill jag inte vara med om igen.

Hade du fått mailet att din order var färdig att hämtas?
Det brukar vara ouppskattat att komma innan då de har hantering och kösystem.

Visa signatur