Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Hur får man den kampanjen att funka? Kollar jag länken så ska det funka med Swedbank och COOP kort men ingen av dom funkar för mig?

Man lägger in rabattkoden: SPR599 och betalar sedan med rätt kort.
Det måste som sagt vara Entercard/Mastercard-kreditkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Man lägger in rabattkoden: SPR599 och betalar sedan med rätt kort.
Det måste som sagt vara Entercard/Mastercard-kreditkort.

<Uppladdad bildlänk>

Nu funka det:

Permalänk
Medlem

Animal rights group PETA calls for Nintendo to remove Cow's "cruel" nose ring
https://www.eurogamer.net/animal-rights-group-peta-calls-for-...

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Bozzeta:

Animal rights group PETA calls for Nintendo to remove Cow's "cruel" nose ring
https://www.eurogamer.net/animal-rights-group-peta-calls-for-...

Länk. När jag ändå är här och länkar kan jag lika väl länka till följande: Nintendo har uppdaterat sitt patent från 2023 för avtagbara dubbla skärmar.

Permalänk
Medlem

Fysiska spel till Switch 2 som är kod endast eller "game-keycard" , säljer brutalt dåligt.

Märkt att jag personligen inte köpt ett enda sådant spel, samt kommer inte göra heller.

Hur ser ni på det? Känner ni att ni kommer köpa fysiska spel som blir värdelösa så snart man öppnar dom eller som man vet med tiden kommer sluta fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Fysiska spel till Switch 2 som är kod endast eller "game-keycard" , säljer brutalt dåligt.

Märkt att jag personligen inte köpt ett enda sådant spel, samt kommer inte göra heller.

Hur ser ni på det? Känner ni att ni kommer köpa fysiska spel som blir värdelösa så snart man öppnar dom eller som man vet med tiden kommer sluta fungera?

Kommer inte köpa nåt game key card spel heller, eller ja, går de för en tia så kanske det går överväga, men mest troligt det priset med får halveras. Ser inte poängen med det över digitalt heller, tror du tex inte kan börja spela en sån kopia före digitala även om du får tag i den före release, så vad är fördelen? Kostar dessutom för allt utrymme som behövs på hårdisken på s2 med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Har köpt alla spel som finns idag som inte är game-key card eller kod, mest för att visa att det är det jag vill ha men även köpt för att det är det jag vill ha.

Kommer "aldrig" köpa ett spel digitalt via deras store, kod eller game-key card. Skulle kunna tänka mig att köpa game-key card spel för 49-99kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Kommer inte köpa nåt game key card spel heller, eller ja, går de för en tia så kanske det går överväga, men mest troligt det priset med får halveras. Ser inte poängen med det över digitalt heller, tror du tex inte kan börja spela en sån kopia före digitala även om du får tag i den före release, så vad är fördelen? Kostar dessutom för allt utrymme som behövs på hårdisken på s2 med.

Ja, det jag menar, känns som Nintendo gjort ett stort misstag. Finns ingen anledning att köpa dessa framför digitalt.

Sen vill de såklart få folk till att bara handla digitalt.

Men då är det bättre att ha spel fysiskt som innehåller hela spelen, eller digitalt. Precis som det var innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Code in a box är ju ganska "värdelöst", bara köpa online direkt i butiken, om man nu inte vill ge bort en"fysisk" present. Game Key Cards är ju bra mycket bättre då du lätt kan låna ut eller sälja. Om GKC är värdelösa så är ju digitala spel ännu mera värdelösa. Folk får det ju att låta som att shoppen kommer stängas imorgon, när vi antagligen kan räkna med flera årtionden.

3DS/WiiU är ju stängda att handla från, men du kan fortfarande ladda ner dina köpta spel. De är 13-14 år gamla. Kommer det en Switch 3 med samma shop så förlängs by livstiden ännu mera.

Har Bravely Default på GKC och kommer köpa flera om det är det enda fysiska som erbjuds. Köper extremt lite digitalt till Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Code in a box är ju ganska "värdelöst", bara köpa online direkt i butiken, om man nu inte vill ge bort en"fysisk" present. Game Key Cards är ju bra mycket bättre då du lätt kan låna ut eller sälja. Om GKC är värdelösa så är ju digitala spel ännu mera värdelösa. Folk får det ju att låta som att shoppen kommer stängas imorgon, när vi antagligen kan räkna med flera årtionden.

3DS/WiiU är ju stängda att handla från, men du kan fortfarande ladda ner dina köpta spel. De är 13-14 år gamla. Kommer det en Switch 3 med samma shop så förlängs by livstiden ännu mera.

Har Bravely Default på GKC och kommer köpa flera om det är det enda fysiska som erbjuds. Köper extremt lite digitalt till Switch.

Inte kollat upp det senaste, men du kan väl tex inte ladda ner patcher till spel du köpt fysisk till de konsolerna längre?
Tex xenoblade X 20 gb perfocmance patch om du inte redan har "licensen för patchen"? (dock är det i det fallet bättre spela spwitchversionen för all extra qol och extra story, så bara ett exempel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Inte kollat upp det senaste, men du kan väl tex inte ladda ner patcher till spel du köpt fysisk till de konsolerna längre?
Tex xenoblade X 20 gb perfocmance patch om du inte redan har "licensen för patchen"? (dock är det i det fallet bättre spela spwitchversionen för all extra qol och extra story, så bara ett exempel)

Xenoblade Chronicles X verkar vara typ det enda som har detta problem då det är ett gratis texture pack som jag fattar det när jag googlade? Annars ska du kunna uppdatera spelen.

Vet att vissa spel har gratis DLC med japanska till exempel och har man inte "köpt" dessa blir det ju liknande problem. Men som sagt tror jag vi inte behöver oroa oss för Switch-shoppens öde på ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Inte fullt insatt men Game Key Card verkar vara ungefär som fysiska Xbox-spel.
De innehåller inget annat än en licens på enheten.
Just av den anledningen köper jag inte fysiska Xbox-spel längre eftersom de är lika värdelösa som digitala spel när det kommer till preservation. Då kan jag lika gärna köpa digitalt.
Enda fördelen är att man kan sälja vidare, vilket man inte kan med digitalt.
Är ointresserad av tredjeparts-spel till Switch och så länge Nintendo inte börjar med keys till exklusiva spel lär det inte bli problem.

Permalänk
Medlem

Game key cards har jag egentligen inget emot. Man använder ändå kasetten för att spela, och den går att sälja vidare eller låna ut. Dock laddas data ner så den stora nackdelen är främst att det snor en massa internt utrymme som just nu är rätt dyrt.

Det jag däremot inte förstår är 'code in box' titlar såsom Split Fiction. Vad är grejen med att köpa ett tomt fodral, när hela spelet är digitalt utan kasett.

Sen kan man ju fråga sig varför man i överhuvudtaget ska köpa tredjeparts spel till Switch 2 när i princip alla spelen är gimpade med 30fps och lägre kvalitet än på PC/XBOX/PS5. Vill man ens spela spel såsom Split Fiction, Hogwarts Legacy eller Cyberpunk handhållet och när de ser sämre ut å rullar trögare än på en PC med ett mid-range GPU, typ 3070/4070?

First-party spelen är vad Switch 1 och 2 är ämnade för, och dessa kommer ändå alltid på kasett.

Sen jag införskaffade Switch 2 har vi köpt över 25 spel nu. Antingen begagnat eller via Temu. Billigt å bra. Alla fysiska kasetter med fordal. Betalar aldrig mer än 200-250 per Switch 1 spel å kanske uppemot 400kr för ett Switch 2 spel.. De flesta spel vi köpt är klassiska Switch 1 titlar, då det fortfarande finns så få intressanta Switch 2 spel.

Men alla spelen vi köpt är iaf Nintendos egna spel. Alla Mario spelen, alla Zelda, alla Kirby, Yoshi, Pikmin, Animal Crossing, Splatoon, osv...

Både sonen, jag och även sambon njuter för fulla muggar när vi spelar dessa på Switch 2. Det var det som va hela tanken med att köpa Switch 2.

Strunta i tredjeparts spelen så behöver ni inte oroa er för game key cards eller "key in box" titlar. Det kommer inga förstahands Nintendo spel att ha ändå.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Kirby Air Riders Direct 8.19.2025

https://www.nintendo.com/us/nintendo-direct/8-19-2025/

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Utan att ha tittat på det öht, antar att det tydligt står när det är fysisk media och inte?

Skrivet av Bozzeta:

<Uppladdad bildlänk>
För er som har Entercard-kort kan man få 15% rabatt på Power just nu
https://superdealen.entercard.se/

Erbjudandet kan inte ha gällt speciellt länge?
Entercard verkar inte ha någon aktiv kampanj nu iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Erbjudandet kan inte ha gällt speciellt länge?
Entercard verkar inte ha någon aktiv kampanj nu iaf.

Brukar gälla tre dagar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Brukar gälla tre dagar...

OK tackar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Konsolgrävare

gamescom Opening Night Live 2025 idag 19 Augusti 19:30

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk

Vill verkligen ha Fallout till Switch! Kom igen nu, perfekta spelen till Switch 2.

Permalänk
Medlem

Kirby Air Riders kommer 20 november 2025.

Permalänk
Konsolgrävare

Hollow Knight: Silksong - Special Announcement 21 Augusti 16.30

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Utan att ha tittat på det öht, antar att det tydligt står när det är fysisk media och inte?

Nintendo är extremt tydliga vad som gäller på förpackningen. Game Key Card, Code In Box, Download Required etc. Står det inget är det vanlig kassett.

Permalänk
Medlem

Indiana Jones and the Great Circle™ is coming to Nintendo Switch 2 in 2026!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Nintendo är extremt tydliga vad som gäller på förpackningen. Game Key Card, Code In Box, Download Required etc. Står det inget är det vanlig kassett.

Gött! Tack för svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Elden Ring on Switch 2 Is a Disaster in Handheld Mode | gamescom 2025
https://www.youtube.com/watch?v=f-bWgUgYJGE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Åh vad tråkigt.. Var sugen på att skaffa det till switchen för att kunna mysa på tvn/ta med sig det när man är iväg, men blir nog att skippa isåfall om de inte löser det innan release

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Eftersom man helst skulle köra Ps4 versionen på Ps5 för att få okej flyt så är ju det här inte direkt förvånande. Men tråkigt ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Eftersom man helst skulle köra Ps4 versionen på Ps5 för att få okej flyt så är ju det här inte direkt förvånande. Men tråkigt ja.

Ja, Elden Ring har väl mer eller mindre problem på i stort sett alla plattformar. Vad jag läst så har Steam Deck varit en av de bättre plattformarna för Elden Ring tack vare att Valve lagt ner en massa arbete på att optimera Proton för det spelet, men på Switch lär de tyvärr inte få den hjälpen.

Men för egen del så hoppas jag att det presterar hyffsat i dockat läge i alla fall, det känns inte som ett spel jag skulle spela särskilt mycket handhållet ändå.

Permalänk
Medlem

We Played Kirby Air Riders and It's Absolute Chaos | gamescom 2025
https://www.youtube.com/watch?v=yCJhxQRwTmw

Permalänk
Skrivet av perost:

Ja, Elden Ring har väl mer eller mindre problem på i stort sett alla plattformar. Vad jag läst så har Steam Deck varit en av de bättre plattformarna för Elden Ring tack vare att Valve lagt ner en massa arbete på att optimera Proton för det spelet, men på Switch lär de tyvärr inte få den hjälpen.

Men för egen del så hoppas jag att det presterar hyffsat i dockat läge i alla fall, det känns inte som ett spel jag skulle spela särskilt mycket handhållet ändå.

Är det inte bättre att spela på PS4, alternativt PC då?