Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

50kr rabatt till med koden Q8D3K1N5

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Säger inte att din dotter inte har koll, men är du säker på att det inte bara är du som bryr sig då? Hon kanske hade varit supernöjd med skärmen även om den är 1080p?

Hon har redan två 1440 skärmar idag, så tror inte hon hade varit helnöjd nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Bra pris men det finns många problem med Lyca. Jag har skrivit om det tidigare i andra trådar. Här är lite exempel:

Exakt detta jag ville se när klickade in mig på diskussionstråden idag. Det är alltid massa grejer man inte får veta up-front när det blir sådana här udda operatör abonnemangs super-deals.
Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Exakt detta jag ville se när klickade in mig på diskussionstråden idag. Det är alltid massa grejer man inte får veta up-front när det blir sådana här udda operatör abonnemangs super-deals.
Tack.

Det beror ju också på vad man ska använda det till.

Jag har det som primärt data-sim i min plata och haft det ett halvår typ, haft exakt noll problem. 5G fungerar också utan issues.

Det kan bli lite väl gnälligt ibland kan jag tycka, det är en lågpris operatör, man bör ha satt sina förväntningar efter det också.

Inga problem heller med de få samtal jag gjort.

Bara mina två öre.

Jag har i sig ingen kärlek över för Lyca, har tom jobbat mot dom på mitt tidigare jobb på Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Hon har redan två 1440 skärmar idag, så tror inte hon hade varit helnöjd nej.

Dåså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Throme:

Jag har det som primärt data-sim i min plata och haft det ett halvår typ, haft exakt noll problem. 5G fungerar också utan issues.

Det kan bli lite väl gnälligt ibland kan jag tycka, det är en lågpris operatör, man bör ha satt sina förväntningar efter det också.

Bara mina två öre.

Jag har i sig ingen kärlek över för Lyca, har tom jobbat mot dom på mitt tidigare jobb på Telia.

Vet inte om det är någon som gnäller? Det är dock viktigt att känna till begränsningarna med Lycas kontantkort, men är man okej med begränsningarna så är det ju ett väldigt bra pris för 120GB/mån.

Lyca är ju själva inte tydliga med dessa begränsningar och deras support känner inte till dom heller.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vet inte om det är någon som gnäller? Det är dock viktigt att känna till begränsningarna med Lycas kontantkort, men är man okej med begränsningarna så är det ju ett väldigt bra pris för 120GB/mån.

Lyca är ju själva inte tydliga med dessa begränsningar och deras support känner inte till dom heller.

Jag hade ingen aning om att det inaktiveras om man surfar men inte ringer. Har det i routern:-)

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Är också till min Unraid server och tänkte köpa BF6 sen här med, så säger köp såklart så du inte ångrar dig!
Med UHD 770 så kommer den klara av 4K transcoding utan problem om du kör Plex, sen att den har 14 kärnor är ju inte helt fel heller för den extra prestandan för VM och dockers. Kollat på lite olika i3-i5 modeller runt 1500kr eftersom man behöver iGPU men detta blev ju helt över förväntan med hela 14 kärnor för samma pris, medräknat BF så blev det billigare!

Skrivet av crille631:

Blev en villhöver beställning även här, blir en bra grund för uppgradering av min server som sitter med en i7 3770.

Det blev ett köp ikväll, kunde inte hålla mig. Skulle ju ändå köpa ny CPU + BF6 inom kort ändå, så vore dumt att INTE köpa det nu. Lite kul att ni också kör Unraid (Plex) och dessutom vissa med i7-3770 också.

Allt gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Throme:

Bara mina två öre.

Problemet är inte att jag förväntar mig samma tjänst som en dyrare operatör, problemet är att jag inte vet VAD som skiljer sig när man ser erbjudandet. Försöker man läsa recensioner så framstår alla operatörer som demoner som bara säljer dynga som aldrig funkat bra för någon. Strösslat med ny-köpare som "Inte haft några problem" dom två dagar dom haft abonnemanget. Det blir att köpa grisen i säcken för att sen se om det går ut över min use-case eller inte. Finns inget värre än att få problem några månader senare som man sen felsöker till förbannelse tills någon vänlig själ kommenterar någonstans "Lyca erbjuder inte wifi samtal" när man är i sommarstugan med kass signal till telefonen men hyffsat internet via wifi.

Jag googlade "lycamobile wifi samtal" och får först AI-ljug om att det är bara att ställa in på mobilens inställningar och "i sverige måste du ha en mobil som stöder funktionen".
Lyca supportsida erbjuder ingen sökfunktion öht vad jag kan hitta så jag hittar inget om wifi samtal där.
Support-AI chatten förstår inte min fråga eller skriver endast "FAQ Sweden" som svar, utan länk till denna.
Att låta google söka på sidan med "site:lycamobile.se" och alla varianter av "wifi samtal" ger nada.

Står det "gömt" i deras "lyca villkor pdf 200 sidor" så kan det lika gärna inte existera. Jag hade bara önskat man var up-front med vad man kan förvänta sig eller vad som specifikt saknas snarare än att bara säga "det är billigt, förvänta dig lite vad som helst". Att säga upp abonnemang är även något jag väldigt gärna vill slippa göra i onödan även om 99kr är en liten peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Tack för svaret!

Det första du länkar (blåa) verkar var en äldre utgåva till tidigare Surface Pro. (t.ex. F1 har numera mic-symbol istället för ljusstyrka) Är det verkligen den du har?
Trodde inte de fungerade på nya Surfacen. 🤷‍♂️

Ja, jag valde medvetet den äldre versionen för att jag gillar att den har [play/paus]-knapp för media (som YouTube, Spotify, etc) som saknas på de nya tangetborden, samt att jag inte har någon nytta av den nya [CoPilot]-tangenten (använder CoPilot, men har ingen nytta av att slösa en knapp på tangentbordet till den).

Jo då, de är helt kompatibla. Fungerar utmärkt.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Hmm. Jag valde att beställa ändå och är positivt överraskad till hur tyst tangenterna är. Tystaste tangentbord jag haft enkelt.

Nu bara tänker jag ifall det är värt att returnera och köpa ny i Svågetorp då det är ännu billigare och jag bor nära.
Angående kvalitén, tyvärr har du säkert rätt men jag vill inte tro på det då det annars är perfekt tangentbord för mig. Och grym pris för att vara trådlös.

Dock hade jag Logitech g413 innan och de gick sönder riktigt fort. Men jag ska nog behålla detta och hoppas på det bästa.

Svårt att säga vad du ska göra. Men skulle säga att G915 har sämre kvalité när det kommer till hur fort de nöts ner.
Hade ett äldre Logi tangentbord och det hade inte samma problem som G915.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bearwolf:

Produkt: Google Pixel 10 Pro 256GB
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/388179-Google-Pixel-10-P...
Kategori: Mobil
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15031504
Pris: 13790kr (Nintendo Switch 2 - Mario Kart World Bundle på köpet)

Såhär ser det ut för mig, inget Switch.
Står inget under min skärmbild heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Såhär ser det ut för mig, inget Switch.
Står inget under min skärmbild heller.

<Uppladdad bildlänk>

https://www.webhallen.com/se/campaign/11565-Grand-Reopening-B...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Ah missade den detaljen, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ah missade den detaljen, tack

Inga problem! Hade man bott i närheten hade man åkt dit och köpt det erbjudandet!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Inga problem! Hade man bott i närheten hade man åkt dit och köpt det erbjudandet!

Jag läste ju bara länken och tänkte att det var online, rip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

50kr rabatt till med koden Q8D3K1N5

Vad missar jag? Ska finnas 120+ i lager.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Vad missar jag? Ska finnas 120+ i lager.

<Uppladdad bildlänk>

Funkade för mig igår iaf

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Bara jag som hade missat att asus dealsen på cashback bara var en produkt per produktkategori per person?
Köpte 2st såna där asus rog delta 2 hörlurar från elgiganten, prismatchat mot amazon. Men blev nekad ena cashbacken av asus nu, trots att det gick bra att registrera den för cashbacken för ca 2v sen.

Känns rätt kasst nu för jag kan inte returnera den när den är registrerad, och priserna är höjda nu med..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Bara jag som hade missat att asus dealsen på cashback bara var en produkt per produktkategori per person?
Köpte 2st såna där asus rog delta 2 hörlurar från elgiganten, prismatchat mot amazon. Men blev nekad ena cashbacken av asus nu, trots att det gick bra att registrera den för cashbacken för ca 2v sen.

Känns rätt kasst nu för jag kan inte returnera den när den är registrerad, och priserna är höjda nu med..

Du borde bara ha köpt på olika kvitton och använt någon annan för det andra köpet. Det var tydligt med den informationen.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Du borde bara ha köpt på olika kvitton och använt någon annan för det andra köpet. Det var tydligt med den informationen.

japp, köpte 4st på olika, ganska förväntat att det är så.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Skrivet av Gilgamesh:

japp, köpte 4st på olika, ganska förväntat att det är så.

Mm sjukt klantigt av mig.. klart det brukar vara så. Var bara spontan sista sekunden med reorder av en till.

Men tycker asus promotion reggen borde satt stopp.. då hade man ju haft rid att justera.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Såg att det stod följande på Intels hemsida för att aktivera Battlefield 6 man fick på köpet av en 14600K-processor. "Your Intel product must be installed to successfully claim the offer during the redemption period." Blev lite fundersam kring hur man ska aktivera detta då det ska sitta i en server. Då måste man alltså hinna köpa ett moderkort också då innan perioden är slut med andra ord? Det är iofs inget problem, men aktiveringen känns onödigt krånglig.

Någon som vet om man måste köra något Intel-program för att verifiera att den är installerad? I så fall får jag nog installera windows på en annan disk för att inte förstöra Unraid-setupen.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Viktorph:

Såg att det stod följande på Intels hemsida för att aktivera Battlefield 6 man fick på köpet av en 14600K-processor. "Your Intel product must be installed to successfully claim the offer during the redemption period." Blev lite fundersam kring hur man ska aktivera detta då det ska sitta i en server. Då måste man alltså hinna köpa ett moderkort också då innan perioden är slut med andra ord? Det är iofs inget problem, men aktiveringen känns onödigt krånglig.

Någon som vet om man måste köra något Intel-program för att verifiera att den är installerad? I så fall får jag nog installera windows på en annan disk för att inte förstöra Unraid-setupen.

Testa kör ubuntu via usb sticka och aktivera? Snabbt gjort om inte annat, och intel brukar ha bra stöd för linux så får ju hoppas de kan se CPUn vid aktivering i ubuntu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Såg detta jag med, läste såklart efter att jag köpt cpun

Av det jag läste igenom, så *kan* det krävas att man måste ladda ner och köra "Intel® Hardware Scanning Tool" på samma dator där produkten är installerad:

Citat:

if prompted run the Intel® Hardware Scanning Tool (Intel HST) which will scan your device and determine if your product(s) qualifies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kicka igång en Windows 11 VM från Unraid och testa aktivera BF6 genom den. Skriver för övrigt detta från en Windows VM från unraid

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Testa kör ubuntu via usb sticka och aktivera? Snabbt gjort om inte annat, och intel brukar ha bra stöd för linux så får ju hoppas de kan se CPUn vid aktivering i ubuntu.

Det var ett bra tips! Tack för det. Hoppas dock det har stöd i Ubuntu då i sådant fall.

Skrivet av crille631:

Såg detta jag med, läste såklart efter att jag köpt cpun

Av det jag läste igenom, så *kan* det krävas att man måste ladda ner och köra "Intel® Hardware Scanning Tool" på samma dator där produkten är installerad:

Haha, alltid är det något som ska komplicera. Där ser man! Får se lite längre framöver då. Dags att leta nytt moderkort då medan man väntar...

Skrivet av KniFF:

Kicka igång en Windows 11 VM från Unraid och testa aktivera BF6 genom den. Skriver för övrigt detta från en Windows VM från unraid

Inte ens tänkt på att det kanske kan vara så smidigt! Tack!

Tillägg
Permalänk
Medlem

Snälla säg att jag inte ska frestas att slå till på den där Intel 14600K med spel på köpet. Jag har idag en 5900X med ett 4070Super, spelar kanske 20% av tiden datorn används men redigerar mest foto och video. Den verkar ju tämligen kapabel för kampanjpriset vilket frestar mig en hel del måste jag erkänna.

Permalänk
Skrivet av doctor_N:

Snälla säg att jag inte ska frestas att slå till på den där Intel 14600K med spel på köpet. Jag har idag en 5900X med ett 4070Super, spelar kanske 20% av tiden datorn används men redigerar mest foto och video. Den verkar ju tämligen kapabel för kampanjpriset vilket frestar mig en hel del måste jag erkänna.

Don't forget that you'd need to completely change motherboard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petersladder:

Don't forget that you'd need to completely change motherboard.

Jo det vet jag såklart.