Resa: Hälften av platserna paxade till Expedition Taiwan

Permalänk
Melding Plague

Resa: Hälften av platserna paxade till Expedition Taiwan

Intresset är stort kring SweClockers Expedition Taiwan som går av stapeln den 27 januari – 3 februari 2026.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
Grundare

Mycket kul att det gått så fort, nu tror jag att andra hälften blir knöligare och det är ju ett par månader kvar till avresa så förstår att många inte kan ta beslut än. Så därför spammar jag er lite på ettan, så vi når så många som möjligt.

Skriv gärna i tråden även om du är sugen men inte redo att anmäla intresse än - det hjälper mig avgöra intresset i stort. Det här är verkligen något som vore superkul att bygga vidare på! Desto roligare att denna resa ser ut att bli av nu!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Edin:

Mycket kul att det gått så fort, nu tror jag att andra hälften blir knöligare och det är ju ett par månader kvar till avresa så förstår att många inte kan ta beslut än. Så därför spammar jag er lite på ettan, så vi når så många som möjligt.

Skriv gärna i tråden även om du är sugen men inte redo att anmäla intresse än - det hjälper mig avgöra intresset i stort. Det här är verkligen något som vore superkul att bygga vidare på! Desto roligare att denna resa ser ut att bli av nu!

Jag är på om du bjuder Däremot tycker jag ex @Yoshman borde få lite rabatt

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av andra94:

Jag är på om du bjuder Däremot tycker jag ex @Yoshman borde få lite rabatt

Jag är också på om jag bjuder 😅, men då ser det ekonomiskt brunt ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj det där ser riktigt kul ut.
Ganska saftig summa för få dagar men fortfarande inget jag skulle kunna få till själv.

inget alternativ från Landvetter?

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Detta ska bli grymt skoj!
@Alling du ska inte med? När vi vi ändå ska dela hytt på Moderskeppet kan vi dela rum i Taiwan 🤪 Nästan samma sak?

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna hängt med, om jag hade haft tillräckligt med semesterdagar kvar 🥺

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Edin:

då ser det ekonomiskt brunt ut.

Noctua-sponsen trillar in.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Edin:

Jag är också på om jag bjuder 😅, men då ser det ekonomiskt brunt ut.

Tror du Noctua sponsrar om vi tar på oss våra bruna hoodies? Hoppas du äger en annars får du göra en recension! <3

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Hcz:

Detta ska bli grymt skoj!
@Alling du ska inte med? När vi vi ändå ska dela hytt på Moderskeppet kan vi dela rum i Taiwan 🤪 Nästan samma sak?

Oooooo, den här nyheten väckte ju min inre Borlängegrabb! Men jag flyttade till ett dyrare boende för en vecka sedan, så vågar mig inte på ett ekonomiskt åtagande av den graden just precis nu.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av andra94:

Tror du Noctua sponsrar om vi tar på oss våra bruna hoodies? Hoppas du äger en annars får du göra en recension! <3

@Emil vi vill ha spons och bruna hoodies! 😅

Skrivet av Alling:

Oooooo, den här nyheten väckte ju min inre Borlängegrabb! Men jag flyttade till ett dyrare boende för en vecka sedan, så vågar mig inte på ett ekonomiskt åtagande av den graden just precis nu.

Nja, för dig som är van att skapa innehåll kanske vi kan övertala någon att bekosta resa mot någon slags vlogg / innehåll på SweClockers kring ens egna upplevelser på resan. Om någon är intresserad, inte har pengar kan vi ju göra ett försök iaf! Men man kanske måste gå i bruna kläder då, hah!

Visa signatur

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Edin:

Nja, för dig som är van att skapa innehåll kanske vi kan övertala någon att bekosta resa mot någon slags vlogg / innehåll på SweClockers kring ens egna upplevelser på resan. Om någon är intresserad, inte har pengar kan vi ju göra ett försök iaf! Men man kanske måste gå i bruna kläder då, hah!

Jag är helt klart på att ge det ett försök! (Få till en brun sponsor, eller ja kanske någon annan färg med )

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Emil:

Jag är helt klart på att ge det ett försök! (Få till en brun sponsor, eller ja kanske någon annan färg med )

Jag lovar o gå i hel noctua setup mot sponsrad resa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken spännande och intressant resa! Bra initiativ. Är intresserad, är det KLM som är transportören? Vågar man åka i en Boeing?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zowix:

Vilken spännande och intressant resa! Bra initiativ. Är intresserad, är det KLM som är transportören? Vågar man åka i en Boeing?

De har tillsammans med Noctua tagit fram en 737 CHROMAX.
Dörrarna sitter inte kvar bättre, men turbinbladen är tystare!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av zowix:

Jajamen, det är KLM vi flyger med. Tror man får göra den riskbedömningen själv - att begränsa sig själv kring något man vill kontra risken med att flyga. Inte lätt. Själv har jag på senare tid valt att vågar flygvärdinnorna ha det som jobb så vågar jag 🤷🏻‍♂️.

Men ja, en planuppgradering av Noctua vore något!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bor i Sydostasien och har vart till Taiwan ett tiotal gånger. Kan lätt säga att det är min favoritplats i regionen. Ofattbart trevligt folk som bor där.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se denna satsning av SweClockers!

Även om jag inte tror att det i slutändan blir av att jag anmäler mig (denna gången iaf), så kan jag passa på att fråga då jag både är nyfiken och det kan hjälpa någon annan:

Hur är priserna i Taipei, Taiwan? Vad bör man räkna med i fickpengar per dag om man vill uppleva det "ordentligt" när man rest så pass lång, utan att oroa sig alltför mycket om ekonomin – men samtidigt inte går för "ultra-lyx"? Någon som varit där och har lite erfarenhet?

Visa signatur

PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zowix:

Den ständiga frågan på senare år, men svårt att undvika Boeing när deras enda konkurrent är Airbus.

Ser ut att vara Boeing 737-900 & Boeing 787-9 Dreamliner som flygs denna rutt, dem hade mycket strul med sina 737 Max plan där för några år sen. Man kan ju tänka sig att dem haft tillräckligt dålig publicitet för att åtgärda problem sen dess, samt att detta är andra varianter.

Visa signatur

Stolt ägare av en datamaskin

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Edin:

Det vore något, det! Jag gillar ju Noctuas färger, så just det där med bruna kläder kan jag definitivt leva med.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Alling:

Det vore något, det! Jag gillar ju Noctuas färger, så just det där med bruna kläder kan jag definitivt leva med.

Jag laddade ner en bild från #framtiden

Visa signatur