SweClockers drop!

Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Började på S5 av Lucifer igår. Tre avsnitt färdiga.
Känns som att det är kaka på kaka samtidigt som storyn kring huvudkaraktärerna sakta utvecklas. Men jag diggar Tom Ellis som Lucifer.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Kalifat på SVT Play. 7/10

Svensk Thriller, sett 4 delar, 4 kvar. Gillar man thrillers om indoktrinering och radikaliserade islamister så är den spännande, men inget att se som fredagsmys för familjens allt för små medlemmar.

Ingen direkt spoiler, men en beskrivning av innehållet:

den är bitvis otrevlig, men inte värre än andra blodiga thrillers. Den som är känslig för jihadkrigare som skär, skjuter och spränger sönder både varann och oskyldiga kanske ska ha nån att hålla i handen.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Foundation S3 - En otroligt välgjord serie. Denna säsong får vi äntligen träffa på Mulan, och han är ju snäll och så. Allt går givetvis åt helvete precis på slutet så jag har svårt att se hur detta ska kunna lösa sig på nåt sätt. Jag har inte läst böckerna heller så jag har ingen koll på vad som kommer. 8/10

De har tagit sig enorma friheter med handling, personer, och till och med den allmänna genren. Jag som läst böckerna tusen gånger har ingen aning heller

I böckerna är huvudpersonerna med få undantag odramatiska samlade tänkare, och det är mest politik och dialog. Att det utspelar sig i galaximperiet är egentligen sekundärt, den enda egentliga funktion det har är väl att möjliggöra psychohistory som koncept. I serien är det mest angst, action och scifi-effekter. En helt annan grej.

I tredje säsongen och handlingen kring Mulan tycker jag dock det börjar konvergera, och blir dessutom mycket bättre. Mindre hattande med de tidsresor och andra konstigheter man sannolikt infört för att kunna behålla huvudpersoner när böckerna hoppar i tiden. Vissa andra grejer glider dock fortfarande iväg rejält och gör den fortsatta handlingen väldigt oklar. Inga direkta spoilers, men sätter mina spekulationer inom taggar av hänsyn till den som vill ha bladet helt tomt:

Saknar en nyckelperson från böckerna i handlingen kring Mulan, har inte sett röken av henne i serien. Rätt märkligt om skaparna valt bort henne, de verkar ju annars ha en väldig förkärlek för unga starka actionkvinnor i huvudrollerna, och här har de en helt gratis utan att ändra på något. Det kan vara en fråga om att man inte är klar med Mulan än, och att hon väntar på introduktion i nästa säsong.

Det finns också en viktig twist i böckernas handling som skulle göra en person som fått rätt mycket screentime helt onödig i serien om man inte tog med den, vilket tyder på att det kommer hända mer. Något som dock talar emot det är att man spikat vem den egentliga Mulan var i serien och att vederbörande är död. I böckerna är denna person inte Mulan, utan lever två generationer innan denne bekämpas, och är farförälder till den nyckelperson jag nämnde i förra stycket.

Kanske är det bara en fråga om bortrationalisering av tid och personer för TV-formatets skull, och att Mulan faktiskt är historia nu. Eller så är det långt från klart ännu. Kommer sannolikt vara säker på min sak efter S04E1, men finns lika mycket som talar för som emot båda varianter i nuläget. Mycket svårt att bedöma.

Dold text

Kort sagt är det en jäkla soppa. Att läsa böckerna säger egentligen ingenting om vad som kommer hända i serien mer än i väldigt grova drag

En sak jag verkligen gillar i serien är i övrigt grejen med Cleons och Genetic Dynasty. Ett seriexklusivt påhitt som faktiskt är rejält på pluskontot. Lee Pace är ju dessutom fantastiskt bra som Brother Day, och räddade väl i någon mån de första två säsongerna för mig

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Mayans MC

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Såg den nu. Tycker inte man fått någon bättre bild men jag var egentligen bara intresserad av hans filmer. Inte sett ett avsnitt av 2 and a half men eller vad serien hette. Kanske dags göra filmer igen om han vart ren i åtta år

Jag tror att du missat något riktigt bra. En av mina favoritserier, men smaken är grymt olika. Många här gillar Alien Earth, som jag har svårt för.
Visserligen är jag 62 år och gammal i mångas ögon, men fortfarande en tonåring i tankesätt men ställer högre krav nu för tiden.
Senast sett, som jag gillar:
- Ten pound poms
- The Lincoln lawyer
- Landman
- It's always sunny in Philadelphia
- Mobland
- Bosch, allt!
Och mycket annat.
Tyvärr så går nästan all action bort eftersom det är för orealistiskt.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Förhoppningsvis peakar serien kl 13 imorgon

Ja, men det drog ut på tiden. Fantastisk seriefinal! 🥏 🇸🇪🥇

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Mayans MC

<Uppladdad bildlänk>

Fan bra att bli påminda att se denna serie. Har kollat första avsnittet för 3-4år sen. Sen kom det annat i vägen.

Kollar just nu på Sista säsongen av Yellowstone efter det blir Säsong 2 av 1923.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iGMAS:

Fan bra att bli påminda att se denna serie. Har kollat första avsnittet för 3-4år sen. Sen kom det annat i vägen.

Kollar just nu på Sista säsongen av Yellowstone efter det blir Säsong 2 av 1923.

Det blir nog SoA direkt efter. Man blir lite sugen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lord of mysteries (Guimi Zhi Zhu), kinesisk animerad serie, måste säga att den är riktigt bra och sjukt snyggt animerad

Permalänk
Medlem

A Man on the Inside
https://www.imdb.com/title/tt26670955/

8/10. Rätt bra och rolig serie faktiskt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Tråkigt att nya Alien-serien är totalt värdelös. Förstår inte hur man kan lägga så mycket tid och pengar på bra CGI osv och sen totalt misslyckas med manus på det viset.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Kolla den först. De va via den som jag hitta Mayans för de hade en crossover i nån säsong.

Skrivet av frong:

Tråkigt att nya Alien-serien är totalt värdelös. Förstår inte hur man kan lägga så mycket tid och pengar på bra CGI osv och sen totalt misslyckas med manus på det viset.

Har själv hört tvärtom att den är jävla bra.

Permalänk
Medlem

Såg äntligen klart Lost.
Såg säsong 1 och 2 när den senare släpptes, men tyckte serien ballade ur redan då.
Har sedan dess undrat hur den slutar, så därför körde jag igenom hela serien på nytt.
Inom 3 månader såg man klart alla 6 säsonger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iGMAS:

Har själv hört tvärtom att den är jävla bra.

Du är välkommen att slösa några timmar för att ta reda på motsatsen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av iGMAS:

Kolla den först. De va via den som jag hitta Mayans för de hade en crossover i nån säsong.

Jo jag vet, de delar lite handling, har sett båda förr, fast det var några år sedan sist.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg Alien Earth, serien hade potential men sedan kom barnen.

Och slutet var ju hemskt dåligt. Marvel och rings of power över allt det hela.
Xenomorpher är bara missförstådda som vill att deras barn får en bra framtid.

Dold text

4/10

Permalänk
Medlem

Alien Earth, den har sina brister men va ändå kul att se😅

Permalänk
Medlem

Plöjer igenom två gamla serier, Heroes och Warehouse 13.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Alien Earth, den har sina brister men va ändå kul att se😅

Bristerna var nog så många att jag eller mindre har gett upp på den. Tittar klart på det, men ser det inte som ett seriöst projekt att följa längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Ååh jag älskade Warehouse13 när jag såg den för en massa år sen. Så synd att dom inte gjorde fler avsnitt.

Kollade på första säsongen av Universal basic guys för ett par dar sen. Den har ju inte fått superbra kritik men jag tyckte ändå att det fanns saker att skratta åt, om man gillar när huvudkaraktären gör en massa dumma grejer i stil med Peter Griffin.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Åh två fantastiska serier! Båda ligger på min "se om när du har tid" lista.
Behöver se något bra efter Alien Earth katastrofen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alien: Earth (2025)

Nu så har man sett sista avsnittet och kan sätta betyg. Avsnitt 8 är för övrigt det sämsta i säsongen.
Alien: Earth, tänkte det här blir häftigt. Alien på jorden, kommer bli episkt.
Istället så blev det barn i cyborg-kroppar och Peter Pan.
Att en sån ide ens får förverkligas, det låter som ett skämt.
Timothy Olyphant måste ångrat att han hoppade på det här. Behövde ha vita ögonbryn i 2 månader för detta.
Det bra med serien var lite olika balla Aliens och tidvis snygg CGI/filmning. Resten är poopeh.

Xenomorph blir husdjur åt ett 11-årigt barn överfört till en cyborg-kropp. Spännande.

Dold text

Nej det här var nästan lika dåligt som Raised by wolves, nästan.
4/10

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The Big Show show
Netflix

"Former WWE wrestler the Big Show tackles the tough challenge of raising three daughters with his wife in Florida."

Man har valt att göra en sit-com där fokus mer eller mindre ligger på att det tydligen skall vara kul att se någon som Big Show vara lite tafatt, dum och bortkommen så att säga... i denna miljö.

Kvalitetsmässigt ligger det på ungefär samma nivå som valfri Nickelodeon-komedi-serie... eller för den delen ungdomsdelen av Disney, dvs inte speciellt högt. Skådespelarnivåerna är... precis som tidigare nämnda valfria shower (dvs rätt kassa) med undantaget av Jaleel White (Steve Urkel) som faktiskt har timing... och erfarenhet från slika serier.

Blev totalt 9 avsnitt (en special) innan den lades ned, vilket är fullt förståeligt... inte ens om man har cravings efter en lättsam sit-com är denna värd det... enda gången jag kan tänka mig att den är värd det är om man är ett fanatiskt fan av Big Show.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Ååh jag älskade Warehouse13 när jag såg den för en massa år sen. Så synd att dom inte gjorde fler avsnitt.

Kollade på första säsongen av Universal basic guys för ett par dar sen. Den har ju inte fått superbra kritik men jag tyckte ändå att det fanns saker att skratta åt, om man gillar när huvudkaraktären gör en massa dumma grejer i stil med Peter Griffin.

Skrivet av ZyntaX:

Åh två fantastiska serier! Båda ligger på min "se om när du har tid" lista.
Behöver se något bra efter Alien Earth katastrofen.

Har sett Warehouse 13 när den faktiskt sändes. En av dom bästa sci-fi/fantasy/komedi/steampunk serierna jag kan tänka mig. Hoppas det bara de återstående 3 säsongerna läggs ut.

Permalänk
Medlem

Kollar just nu på Alien Earth som jag gillar skarpt!

Innan dess så va det foundation

Och innan dess så såg jag The Expanse för tredje gången!

Började även kolla på dom senaste avsnitten av invasion men slutade efter två avsnitt och inväntar att alla avsnitt är ute så jag kan beta av alla tio på en dag eller två

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Har sett Warehouse 13 när den faktiskt sändes. En av dom bästa sci-fi/fantasy/komedi/steampunk serierna jag kan tänka mig. Hoppas det bara de återstående 3 säsongerna läggs ut.

Har själv också börjat se om Warehouse 13 på Skyshowtime, resterande säsonger är jag ganska säker på kommer, dom har gjort så tidigare med bl.a. Grimm.
Ser att även de 2 första av Under the dome ligger ute, även där borde resterande komma senare.

Permalänk
Medlem

Såg precis klart Terminal list: Dark Wolf på Prime, inte perfekt men skulle ändå klassa den som sevärd med manus och skådespeleri över genomsnittet, 8/10 om man gillar lite spänning och pang pang. Påminner lite om tidiga säsonger av Seal Team innan den urartade till ett relationsdrama med korta inslag av militära operationer...

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Har själv också börjat se om Warehouse 13 på Skyshowtime, resterande säsonger är jag ganska säker på kommer, dom har gjort så tidigare med bl.a. Grimm.
Ser att även de 2 första av Under the dome ligger ute, även där borde resterande komma senare.

Det är ju isf goda nyheter, för det är precis där vi hittade serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Warehouse 13 var så jävla bra men tyvärr så blev den avslutad för tidit

Permalänk
Medlem
Skrivet av iGMAS:

Warehouse 13 var så jävla bra men tyvärr så blev den avslutad för tidit

Håller med, men som i spoilern kan ses, så var det ett väldigt fint avslut. Jag tar nog hellre avrundningen som den är än några säsonger till som kanske sänker skeppet