Permalänk
Skrivet av serverfel:

<Uppladdad bildlänk>

Här får ni ett skrivbord som är lite rörigare än era IKEA-reklam-bilder.

Nej men fan vad impad jag blir över vissa av era setups. Riktigt snyggt.

denna gilla man. alltför det märks att du håller på prodda...^_^

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Hedersmedlem

Tog vara på en gammal 24”-tummare från jobbet, har saknat en andraskärm hemma. Den lösa kabeln är USB-C för dockning vid hemmajobb.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Ny dator för dagen, redo för BF6 woop woop

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Sapphire RX9070XT nitro+ | Sapphire B850m nitro+ | 32GB 6000mhz | Kingston KC3000 | 1TB 860 QVO | Corsair SF850 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Slaget: Team SweC

Gjorde om lite nu under helgen och fick lite ordentlig kabeldragning gjord för mitt Creative Inspire 4.1 4400 högtalarsystem. Riktigt trevligt ljud för att lira BF6 med!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Gjorde om lite nu under helgen och fick lite ordentlig kabeldragning gjord för mitt Creative Inspire 4.1 4400 högtalarsystem. Riktigt trevligt ljud för att lira BF6 med!

<Uppladdad bildlänk>

Tänkte säga att det var en trevlig retro-hörna, men jag ser att du använder detta till din moderna rigg!

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Tänkte säga att det var en trevlig retro-hörna, men jag ser att du använder detta till din moderna rigg!

Skenet kan bedra! Chassit må vara modernt, men innanmätet är 10-15 år gammalt och fullt Windows XP kompatibelt!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Skenet kan bedra! Chassit må vara modernt, men innanmätet är 10-15 år gammalt och fullt Windows XP kompatibelt!

Då blir det inget BF6

Eller ja, du kan ju köra GeForce Now.

Edit: Det jag menar är att BF6 borde kräva TPM, VBS och HVCI.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Då blir det inget BF6

Eller ja, du kan ju köra GeForce Now.

Faktiskt jo! BF6 flyter utmärkt i stabila 60fps på 1600x1200 med Ultra inställningar, med en gammal Titan X(Maxwell) och Xeon E5-1680 V2(Ivy Bridge), som för övrigt också är de allra sista arkitekturerna med drivrutinsstöd för Windows XP.

Edit: Faktumet är att varken TPM, HVCI eller VBS krävs för BF6. Det är EA som fått det helt om bakfoten och tror att det krävs för Secure Boot (vilket det inte gör).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är i full färd att bygga ihop ett eget skrivbord av ett köksbord i ek. Jag har väldigt lite utrymme och ville ha en sorts hörnbord men hittade inget som jag tyckte om så det blev att försöka göra ett eget. Inte klar ännu men här är i alla fall hur långt jag kommit än så länge. Det här var min vision, slarvigt ritad i fusion360:

Jag köpte köksbordet på Erikshjälpen och med hjälp av en kompis och hans garage + verktyg började vi jobbet.

Vi monterade bort benen och "sargerna" (vet inte vad det kallas) på undersidan som benen skruvades fast i, glömde helt att dokumentera när vi sågade men sånt är livet

När vi skapat formen för skrivbordet fräste vi rundade kanter.
(skivan är vänd med undersidan uppåt så allt är speglat)

Nu började det värsta jobbet (hittills) vilket var att slipa bort den ytan som fanns för att få fram träytan

Fler bilder kommer men hade nått gräns för uppladdade bilder stod det så jag ser det som ett tecken på att jag måste gå och lägga mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Är i full färd att bygga ihop ett eget skrivbord av ett köksbord i ek. Jag har väldigt lite utrymme och ville ha en sorts hörnbord men hittade inget som jag tyckte om så det blev att försöka göra ett eget. Inte klar ännu men här är i alla fall hur långt jag kommit än så länge. Det här var min vision, slarvigt ritad i fusion360:
<Uppladdad bildlänk>

Jag köpte köksbordet på Erikshjälpen och med hjälp av en kompis och hans garage + verktyg började vi jobbet.
<Uppladdad bildlänk>
Vi monterade bort benen och "sargerna" (vet inte vad det kallas) på undersidan som benen skruvades fast i, glömde helt att dokumentera när vi sågade men sånt är livet
<Uppladdad bildlänk>
När vi skapat formen för skrivbordet fräste vi rundade kanter.
(skivan är vänd med undersidan uppåt så allt är speglat)
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Nu började det värsta jobbet (hittills) vilket var att slipa bort den ytan som fanns för att få fram träytan
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Fler bilder kommer men hade nått gräns för uppladdade bilder stod det så jag ser det som ett tecken på att jag måste gå och lägga mig!

Det är smart att kolla på begagnat, där kan det finnas mycket saker. Tur att du hade en kompis med verktyg och garage.

Ett tips är att göra ett galleri så kan du lägga alla bilder där.

Visa signatur

Observera att i 0.6.0 av Custom SweC så finns det en bugg som gör att du måste uppdatera manuellt! Gör det här
Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 4 Okt : v0.6.1 Dölj namnen i top/notifications menyn!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det är smart att kolla på begagnat, där kan det finnas mycket saker. Tur att du hade en kompis med verktyg och garage.

Ett tips är att göra ett galleri så kan du lägga alla bilder där.

Ja visst är det bra att kolla begagnat billigt också jämfört med att köpa en ny skiva solid ek

Fan, det tänkte jag inte på alls. Det finns ju galleri med. Jaja, lätt att vara efterklok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ny dator för dagen, redo för BF6 woop woop

Fy fanken vad snyggt! Funderar på att bygga en liknande dator med A3 chassit. Hur upplever du ljudnivån? vad har du för fläktar / kylning till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znille:

Fy fanken vad snyggt! Funderar på att bygga en liknande dator med A3 chassit. Hur upplever du ljudnivån? vad har du för fläktar / kylning till den?

Med tanke på hur öppet det är så tyckte jag det är tyst! Där är tre Noctua NF-A12x15, två som intake och en som utsug, sen till cpun har jag en Noctua NH-D12L Chromax Black. Ligger helt okej tempmässigt! Låter typ mindre än min förra med EKWB AIO kylare i ett Lian li o11 dynamic.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Sapphire RX9070XT nitro+ | Sapphire B850m nitro+ | 32GB 6000mhz | Kingston KC3000 | 1TB 860 QVO | Corsair SF850 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk

Lite sketet och sletet men fungerar, mest min minsta som sitter här.

Visa signatur

--
Mats

Permalänk

Äntligen färdig med min setup! 😁👍

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Äntligen en till skärm också 😊

Visa signatur

————————————————
Ryzen 7 7800X3D / GIGABYTE B650E A ELITE X ICE RX / Powercolor Red Devil 9070 XT Spectral white / Crucial Pro DDR5 32GB 6000MHz - Philips Evnia 4K 32" OLED 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

<Uppladdad bildlänk>

Äntligen färdig med min setup! 😁👍

Hur högt är det? och vilka delar köpte du? mvh.

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Hur högt är det? och vilka delar köpte du? mvh.

72cm högt cirka, skivan vet jag inte var den är från, köpt begagnad. hurtsarna är Ikea Alex svartbrun. 👍

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.