Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Man suger getpung alltså...men, men, det är kul ändå.

Samma här.
Försvarade nyss som Engineer i Firestorm, fick typ 4 kills och 13 deaths men lagade egna tanks, gjorde en massa skada mot fiendens tanks och lade minor överallt så att de inte kunde komma fram och offrade mig vid flaggorna.
Dålig K/D men kul var det.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Donhoz:

Väldigt positivt, men märkligt hur någon äntligen upptäcker och gör något åt ”hårdvarufuskare”.

Men jag tror att utmaningen blir bevisbördan.. hur kan de veta ifall någon har lagt till extra enheter som justerat spelet genom att simulera kontrollens rörelser.

Tror inte där är någon direkt bevisbörda, det är inte direkt någon rättslig process även om man kan höra av sig till EA och be och böna. Jag tror det syns rätt tydligt på telemetrin

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Samma här.
Försvarade nyss som Engineer i Firestorm, fick typ 4 kills och 13 deaths men lagade egna tanks, gjorde en massa skada mot fiendens tanks och lade minor överallt så att de inte kunde komma fram och offrade mig vid flaggorna.
Dålig K/D men kul var det.

K/D Ratio är inte allt i detta spel enligt mig, spela som din klass och capa baser är mer imponerande för mig och det som gör att teamet vinner. Du spela din klass med andra ord 🙂👊

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=v_vDTa1_0cs&t

Har 100% upplevt detta. Ihop med netcode som gör att skott inte registrerar som man bokstavligt talat träffar så blir det en soppa ibland. Som exempel: https://imgur.com/a/rQav8pU

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Vill bara dubbelkolla att du står vid ditt ord fortf?

Självklart. Har inte tagit i BF6 med tång och kommer aldrig göra det. Skulle ju vara penibelt.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem

Kört lite HC med polarna genom portal…rätt kul ändå, känns lite off bara, d sync och skott som inte reggas ibland trots man ser att man träffar
Sen dör man lite för snabbt, sniperfest ibland,90% campar/snipear på hus/berg om man har otur
Men vanliga softcore, originalservrar tycker jag man dör för långsamt… kan gå ett helt mag för en kill typ, mem känns som det flyter bättre där, hitreggen stämmer bättre iaf känns det som

Edit: körs portal med lägre hz än EAs egna standardservrar kanske?

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Kört lite HC med polarna genom portal…rätt kul ändå, känns lite off bara, d sync och skott som inte reggas ibland trots man ser att man träffar
Sen dör man lite för snabbt, sniperfest ibland,90% campar/snipear på hus/berg om man har otur
Men vanliga softcore, originalservrar tycker jag man dör för långsamt… kan gå ett helt mag för en kill typ, mem känns som det flyter bättre där, hitreggen stämmer bättre iaf känns det som

Edit: körs portal med lägre hz än EAs egna standardservrar kanske?

Har också läst 30Hz Portal vs 60Hz på Vanliga. Hittade dock inget officiellt. Ser man tickrate ingame kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

https://www.youtube.com/watch?v=v_vDTa1_0cs&t

Har 100% upplevt detta. Ihop med netcode som gör att skott inte registrerar som man bokstavligt talat träffar så blir det en soppa ibland. Som exempel: https://imgur.com/a/rQav8pU

Förklarar en hel del!
tack

hitta en video till som förklarar det bra:
https://www.youtube.com/watch?v=NcTGH3xCxlI

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Nu efter ett par dagar, förväntningar överträffade! Det är inte perfekt men jämfört med tidigare releaser så är detta en välpolerad ädelsten. Så kul vi har, vilken nytändning för franchisen!!

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Moderator
Forumledare

Detta måste vara fel

Känns som väääääldigt låg procent 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Kan dom inte släppa CQ small som fanns på bf4/bf3/bf2… 64p blir oftast som ett stort team deathmatch med ingen teamwork eller möjlighet att vara lite strategisk… helst dom små mapsen blir som ett cod TDM 🫣
32-48p är mer lagom

Permalänk
Medlem

Efter 58 timmars spelande är det skönt att vara tillbaka på jobbet. Jag är nöjd med spelet i stort, men nätkoden behöver verkligen förbättras. Ibland tömmer man ett helt magasin i en motståndare och ser att kulorna träffar — ändå händer ingenting. Det värsta är när samma person vänder sig om och dödar mig med bara 2–4 skott.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Cyberz:

Förklarar en hel del!
tack

hitta en video till som förklarar det bra:
https://www.youtube.com/watch?v=NcTGH3xCxlI

Aha, så resupply ÄR buggat? Tyckte väl det var konstigt att jag inte fick mer ammo ibland 😂

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Detta måste vara fel
<Uppladdad bildlänk>

Så här såg det ut i Söndags xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Detta måste vara fel
<Uppladdad bildlänk>

Många som kör Escalation. Tycker det är roligare än CQ. Kör i princip bara den nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Detta måste vara fel
<Uppladdad bildlänk>

Ja, den gick ju snabbt. Finns det % som klarat i EA någonstans? Inte så förvånande kanske med tanke på hur många som skiter i uppdragen

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av frong:

https://i.imgur.com/wTwC5QW.png

Ja, den gick ju snabbt. Finns det % som klarat i EA någonstans? Inte så förvånande kanske med tanke på hur många som skiter i uppdragen

Tror inte man kan se det i EA tyvärr. Behöver kanske pusha en PTFO-uppdatering? 😁

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Många som kör Escalation. Tycker det är roligare än CQ. Kör i princip bara den nu

Blir inte det ÄNNU rörigare än CQ när det är 64p? Försvinner flaggor efterhand?
Som sagt, skulle finnas 32p alternativ med, för oss som inte är så sugna på deathmatch 🫣😅

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Blir inte det ÄNNU rörigare än CQ när det är 64p? Försvinner flaggor efterhand?
Som sagt, skulle finnas 32p alternativ med, för oss som inte är så sugna på deathmatch 🫣😅

Njea, tycker det blir mer samarbete och roligare när matchen inte blir så statisk. I början finns t.ex bara transport-fordon så blir lite annorlunda.

Permalänk
Medlem

Det finns inget roligare än att inta en skyddad position som support och meja ner folk med LMG, men har inte riktigt kommit fram till vilken LMG man borde satsa på. Jag är inget fan av DSR då den känns mer som AR än LMG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tror inte man kan se det i EA tyvärr. Behöver kanske pusha en PTFO-uppdatering? 😁

Skulle nog bli religiös om EA gjorde det...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hitreg fixad? 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Njea, tycker det blir mer samarbete och roligare när matchen inte blir så statisk. I början finns t.ex bara transport-fordon så blir lite annorlunda.

Ok… får testa det idag kanske 😅😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok… får testa det idag kanske 😅😊

Kan hålla med om tidigare medlem om att Escalation faktiskt är riktigt skoj!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av IceKey:

Hitreg fixad? 🙌

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Håller tummarna för det!

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Du har helt rätt.

Fool me once, shame on you.. fool me four times in a row since BF4... Shame on me!

Aldrig igen. Battlefield är så klappkasst så klockorna stannar och blommorna vissnar senaste iterationerna, fattar inte varför de försöker få det döda liket att röra på sig. Det blev pinsamt för "rätt så länge sedan", nu är det bara extremt plågsamt och tragiskt istället. Låt den döda hästen vila för i hela hälsingland.

Pinsamt svar såhär i efterhand när spelet gjort succé & egentligen bara har lite småsaker att fixa till.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2042 när de kom, som första bf någonsin att spela, jag refundade det pga 2042… ja köpte bf6 nu, och det är som natt o dag i jämförelse, jag tycker bf6 är riktigt bra och riktigt kul!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Pinsamt svar såhär i efterhand när spelet gjort succé & egentligen bara har lite småsaker att fixa till.

"Ala andra tykker såe juh, då måstä jak oxo!"... Penibelt, sa Bill. Pinsamt, sa Bull.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem

Snälla, jag är i krig, bär kilovis av tung utrustning.. tror jag klarar av att skjuta samtidigt som jag använder stim...

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Försöker skapa en HC server i portal... men får upp på sista sidan : "Players need to own premium content to play."
que... måste spelare då ha premiumköpt spelet för att joina?
Har inte startat den än... men kan man ändra det nånstans?