Permalänk
Medlem

Windows 3.1

Skulle behöva windows 3.11 om någon har det eller vet vart jag kan fåtag på det så snälla skriv!

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem

Hehe, skulle vara ganska ballt att ha det... Vet tyvärr inte vart du kan få tag på det...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Hehe, skulle vara ganska ballt att ha det... Vet tyvärr inte vart du kan få tag på det...

Ne ska lägga det på min 1000mhz are

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem

Re: Windows 3.1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitr00x
Skulle behöva windows 3.11 om någon har det eller vet vart jag kan fåtag på det så snälla skriv!

Kolla hos diverse datorfirmor, blocket.se eller kanske via Microsoft...

Kan inte tänka mig att Microsoft har släppt Win 3.11 som freeware.

Permalänk
Medlem

nä. MS är en snikna jävlar

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Eller oerhört klyftiga

Permalänk
Inaktiv

Win 3.11 på en 1GHz:are låter inte bra alls.... Har för mig att Win 3.11 inte pallar så värst snabba processorer (pga timingfel) eller nåt i den stilen

Permalänk

Behöver också 3.11 har det på en laptop som inte klarar nåt bättre och som måste installeras om.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

poppeman har helt rätt. Framföalt skall det vara kul hur du lyckas att knyta ihop det hela med drivisar till din hårdara. Kommer nog inte vara någon höjdare.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Ni är så NEGATIVA!!!!! fan de skickade juh lajka ut i rymden

Visa signatur

format c:

Permalänk
Hedersmedlem

Haha riktig optimist.
Om du bara vill åt programhanteraren så har du ju progman.exe i windows\system32 mappen.
Funkar väll tydligen upp till XP. Startade jag den som fanns i Windows Server 2003 så drog den bara igång ett explorer (utforskar-)fönster.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Inga problem, Jag testade nyss att installera DOS6.2 + Win 3.11 på en P4 1.7GHz 512MB ram för en stund sen, Det tog ca 3 minuter att installera Windows från CD, Betydligt längre tid tog det att installera DOS från tre disketter.
Fast drivrutiner för NIC, grafik och ljudkort kan man glömma på det systemem. Jag ska plocka i ett SB16 och Riva128 + ett ISA-NIC då borde det funka.
Win 3.11 i sig funkade utan problem, den startade snabbare än BIOS-uppstarten
Ska nog installera Office 4.2 å lite annat gammalt också.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Hehe lite kult här

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Avstängd

haha fan vad grymt att köra win 3.11 , vore fan något att sitta med på LAN och skryta över hur snabbt man bootar =D

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk

Appråpå gammla OS, är den nån som kört Windows 1 eller 2.
Där borde man kunna skryta om snabb uppstart.
Minns den gammla goda tiden innan CD då man skulle instalera
Win 3.11 från disketter, är väll en sådär 50 st.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Inga problem, Jag testade nyss att installera DOS6.2 + Win 3.11 på en P4 1.7GHz 512MB ram för en stund sen, Det tog ca 3 minuter att installera Windows från CD, Betydligt längre tid tog det att installera DOS från tre disketter.
Fast drivrutiner för NIC, grafik och ljudkort kan man glömma på det systemem. Jag ska plocka i ett SB16 och Riva128 + ett ISA-NIC då borde det funka.
Win 3.11 i sig funkade utan problem, den startade snabbare än BIOS-uppstarten
Ska nog installera Office 4.2 å lite annat gammalt också.

Är det någon prestanda i det hela då? Det borde ju inte riktigt vara hemma med hårdvaran vill säga
EDIT: Den använder all RAM, eller snarare hittar den?

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fugacious
Appråpå gammla OS, är den nån som kört Windows 1 eller 2.
Där borde man kunna skryta om snabb uppstart.
Minns den gammla goda tiden innan CD då man skulle instalera
Win 3.11 från disketter, är väll en sådär 50 st.

3.11 hade 9 disketter.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
3.11 hade 9 disketter.

Precis... jag har alla 9;o & de är orginal t.o.m.:D

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Hedersmedlem

Nitr00x avstängd efter brott mot §7 och §8 (Piratkopiering respektive Uppmaning till brott) i våra regler. http://forum.sweclockers.com/regler.html

*Tråd rensad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har disketter med windows 3,1 de ni

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Ah... får tillbaka minnen. Köpte Dos 6.22 samtidigt som min P75 för många år sedan... Fy fan vilken jäkla lunta man fick till, ioch för sig är W3.11s inte bättre: 26mm. Mätte just.
Man saknar inte direkt tiden när man satt och skyfflade floppies under installationen. Dos, Win3.11, PSP3, Word, ACDSEE, osv gjorde att man lätt passerade runt 50 disketter när man skulle installera om... I och för sig måste man numera sitta och skyffla CDskivor, om man inte är smart och har kopierat alla installationsfiler till hårddisken...

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Hedersmedlem

JenzA: Aegande screenshots du har där...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Vill ochså ha 3.1 på min P75a Vet någon vad det skulle kosta (Ska ha det på disketter)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Väcker gamla minnen.
Har 3.11 på både diskett och skiva (även 95:an)

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Har kört min bärbara 366 med 3.11 på en ramdisk, gick riktigt fort att starta och installationen tog ungeför samma tid som att starta win2k

Permalänk
Medlem

kör linux ist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Narek
kör linux ist.

Permalänk
Medlem

jag har en del gamla windows i orginal kvar...

hittade en del i en låda på jobbet en gång och andra har jag fått tag på genom kontakter

allt från windows 1.0 fram till win3x för workgroups

saknar en del versioner trots allt

kul att ha ibland som sagt

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...