Permalänk
Avstängd

stabilaste moderkortet till AMD?

Nu tänkte jag skaffa ett nytt amd system och undrar vilket som är det stabilaste moderkortet till amd? har en p4 med i875p och det är riktigt bra. Alltså överklockning är inte något som är viktigt bara stabilitet.

Permalänk
Medlem

ASUS A7N8X Deluxe
OBS! Ta inte A7N8X-X då det inte har dual channel DDR.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Antielefant

Härom tvistar de vise.

Personligen anser jag A7N8x-Deluxe vara det stabilaste kortet för tillfället. Haft min dator igång i 3 veckor i sträck utan probs med det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

min dator är grymt stabil..

Permalänk
Antielefant

Dock har NF7-S vissa... kvalitetsproblem...

Typ 40% av korten har biosproblem. Skulle *inte* rekommendera det i dagsläget. Finns gott om folk som fått returnera både en, två och ibland fler gånger.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Dock har NF7-S vissa... kvalitetsproblem...

Typ 40% av korten har biosproblem. Skulle *inte* rekommendera det i dagsläget. Finns gott om folk som fått returnera både en, två och ibland fler gånger.

Vart fick du den siffran ifrån? källa!

Permalänk
Medlem

mitt epox är även det grymt stabilt...... uptime på en månad inga problem....

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Vart fick du den siffran ifrån? källa!

Har du ens titta på sweclockers forumet? Har varit hur många trådar som helst om det.
Själv anser jag A7N8X Deluxe är mest stabilt

Permalänk

Jag anser Epox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Har du ens titta på sweclockers forumet? Har varit hur många trådar som helst om det.
Själv anser jag A7N8X Deluxe är mest stabilt

Det är väl ingen tillförlitlig källa. Alla som inte har problem med kortet skriver ju inget

Permalänk
Medlem

I där är det stabilt
I
V

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har använt ett asus a7v333 som jag var lite missnöjd med dator startade inte upp typ var 10gång, man fick stänga av den och slå på den igen

Permalänk
Medlem

soltek ska va bra säger dom ...

Visa signatur

Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX CPU:AMD FX-6300 Black Edition&CM Hyper 212 Evo Ram: 8GB Corsair Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti 2GB OC SSD: Samsung evo 840 250GB HDD: 2x WD 1000GB PSU: Corsair CX 600M 80+Bronze Chassi: Fractal R4

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag valt ett Epox 8rda3+ i dagens läge.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Skulle inte jag. Det har ju inte soundstorm utan bara nåt skitchip från Cmedia.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Skulle inte jag. Det har ju inte soundstorm utan bara nåt skitchip från Cmedia.

Soundstorm är inte en tillverkare. Det är bara en certifiering. Samma sak som THX. Det finns produkter som inte är thx-certifierade, men dom behöver inte vara dåliga för det eftersom det vanligtvis är företaget som inte orkar söka till den

Permalänk
Hedersmedlem

Epox 8RDA3+ funkar bra. Hitills stabilt (dock med lite vinlig Vcore)

Annars är gamla 8k7a+ i princip omöjligt att ta kål på. Går hur bra som helst hur länge som helst. Tyvärr så är det rätt så gammalt så det är inget man köper till en ny dator direkt.

ASUS P5A, kassaste moderortet jag haft men går utan problem 250 dagar utan omstart. Lustigt... Japp!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Soundstorm är inte en tillverkare. Det är bara en certifiering. Samma sak som THX. Det finns produkter som inte är thx-certifierade, men dom behöver inte vara dåliga för det eftersom det vanligtvis är företaget som inte orkar söka till den

8RDA+ är inte heller soundstorm-certifierat men det har i alla fall rätt ljudchip. Cmedia blir nog aldrig soundstorm-certat.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
8RDA+ är inte heller soundstorm-certifierat men det har i alla fall rätt ljudchip. Cmedia blir nog aldrig soundstorm-certat.

känns som det var struntsamma för min del efter som någon av dessa ljudkort duger till mina behov.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ostling
soltek ska va bra säger dom ...

Jag returnerade mitt 2:a Soltek-kort nyligen. Det har varit Solteks frn2-rl båda gångerna och i båda fallen har det varit olika grad av biosproblem. Men det kanske mer är nforce-2 problem än just Soltek. Jag har varit i mailkontakt med returavdelningen hos internetbutiken jag handlat på o de har gått med på att byta till ett MSI kt6-kort.
Returavdelningen hävdar också att de har mindre andel returer på kort med Vias chipp än med nforce2 men hur stor skillnad det var vet jag inte.
Ska väl tillägga att det finns gott med folk som har frn2-rl som kan intyga att just deras kort är stabilt, så man ska väl ha lite tur också

Visa signatur

]

Permalänk
Avstängd

hmm verkar ju som det är lite si och så med amd. Kanske blir en p4 med ett abit ic7 eller asus p4c800