Vilket E Det BÄsta Spel-prata Progget

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av sjuntorparn
[B]vi kör med gamevoice. vi har köpt de på siba för 499:-

blir typ som å prata i telefon. så ni kan ju sluta säga att teamspeak1/2 är bättre. tro mej. vi har testat alla.

och nej. gamevoice har aldrig strulat för oss.

Kan man köpa gamevoice det hade jag inte en aning om
e det större garanti att det funkar då ?

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk

Gamevoice är bra om man har Msn Messenger !

Roger Wilco är bra om man vil komma igång snabbt!

Men Teamspeak2 är bäst om man vill ha bäst ljud!

Finns ett annat som heter Battlecom eller nått...Hört att det e bra! Men av alla som jag testat (GV,RW &TS2) så är Teamspeak 2 bäst! Det tycker de flesta klanerna!

Permalänk

nu har vi testat 6 personer med teamspeak och det var helt ok
förutom 2 saker 2 killar hade inte headset och det lät ju sprakit från dom...

men jag hade server jag kan inte komma in i servern fast att servern funkar
jag vet det där med password men det säger *sidan kan inte visas * men som sagt va servern funkar ändå men jag vill ju in o kolla om det finns inställningar jag kan göra

vi har den senaste versionen av ts2

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Battlecom är överlägset bäst om ni inte är firewalled

www.battlecom.org
www.battlecom.net

nåt av dem

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk

Japp nu har det kommit en ny version av teamspeak2 så nu kan man logga in som admin där

och nu väntar jag bara på att det skall komma lite folk från clanen o testa

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Ventrilo, Ventrilo och Ventrilo

Permalänk
Medlem

Vi kör i dagsläget med Ventrilo som fungerar ypperligt och har grymt bra ljudkvalitet.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaZArD
Ventrilo, Ventrilo och Ventrilo

Jag tror att han vill få sina tips ett år efter att han har frågat :rolleyes:.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

med ventrilio 2.1.1 så böjar ljudet lagga efter efter ett tag. hur fixar man det?
med gamevoice så låter det helt konstigt. har 1.5.

ngn som vet hur man fixar ngt av programen?

Permalänk

Gamevoice (finns inget som slår detta om man får igång det)
Ventrilo
TeamSpeak

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Är det ingen som tycker Ventrilo är bra?

Edit: Oj, såg att den var 3sidor lång tråd...

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

www.ventrilo.com, överlägsen kvalitet på ljudet oavsett uppkopplingar och kvalité på mickar bland klanmedlemmarna

Gamevoice är bra men då ska alla i klanen ha BBB annars laggar det eller har väldigt dålig ljudkvalla. Sensen går inte att ändra i GV så därför måste alla ha bra mickar

resten av programmen är helt värdelösa när det gäller allt

Permalänk
Medlem

Använder Ventrilo och tycker inte att det finns något anna program som ens är i närheten vad det gäller ljudkvalité.

Permalänk
Medlem

På 3:e sidan så nämner nån Ventrilo. Konstigt, eftersom det är det bästa programmet.

Permalänk
Medlem

har grabben Siemens-tangentbord? eller vad är felet?

Visa signatur

neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
På 3:e sidan så nämner nån Ventrilo. Konstigt, eftersom det är det bästa programmet.

Jo jag håller med, skumt som fan att folk fortfarande sitter med ts1 eller ts2
Låter som att folket sitter med en liten walkie talkie från Rusta på Saturnus i dom programmen

Permalänk

Det som är bästa kvaliten på är väl om man köper ett MS Game Voice Dual USB och kör i programvaran som följer med! ...samma sak som att prata i telefon fall man har hyffsad bandbred! ...

EDIT: Kör då med de här systemet själv så!

Visa signatur

namida atsumete yozora he kaesou ...

Permalänk
Medlem

VENTRILO finns inget bättre för tillfället!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Jo jag håller med, skumt som fan att folk fortfarande sitter med ts1 eller ts2
Låter som att folket sitter med en liten walkie talkie från Rusta på Saturnus i dom programmen

denna tråd är ett år gammal tänk på det.....det har skett förbättringar inom dessa pratarprogram, ts kanske var bättre då.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Ventrilo är det som vi kör med just nu, tidigare GV.

Ventrilo har grym kvailitét på ljudet och inte så lång delay, däremot känns det som det är lätt att få rundgång om någon har bara lite för hög volym.

GV kan man köra med kvalitét på ljudet men däremot så tycker jag att det är på tok för lång delay som resulterar att det blir en lång tids "va:ande", någon säger va, sedan tar det 20 sek innan de slutat prata i mun på varandra ;).
En annan nackdel med GV är att man behöver fullversion för att vara många i chatten samtidigt, detta är för mig inget problem då €vul Micro$oft lurat på mig ett GV-headset med dosa och allt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solo
Gamevoice över allt annat.....

Inget annat program går att hantera, för en gång skull suger inte microsofts mjukvara.

Jaha du Solo, det är vi inte helt överens om då
Vi övriga som trycker ner ditt GV-begär?

Permalänk
Medlem

... Får du dålig "kvalle" i Game Voice? för att få bättre "kvalle" än i Game Voice får du leta väldigt länge.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Ventrilo är det som vi kör med just nu, tidigare GV.

Ventrilo har grym kvailitét på ljudet och inte så lång delay, däremot känns det som det är lätt att få rundgång om någon har bara lite för hög volym.

GV kan man köra med kvalitét på ljudet men däremot så tycker jag att det är på tok för lång delay som resulterar att det blir en lång tids "va:ande", någon säger va, sedan tar det 20 sek innan de slutat prata i mun på varandra ;).
En annan nackdel med GV är att man behöver fullversion för att vara många i chatten samtidigt, detta är för mig inget problem då €vul Micro$oft lurat på mig ett GV-headset med dosa och allt

Jaha du Solo, det är vi inte helt överens om då
Vi övriga som trycker ner ditt GV-begär?

Meehn, du skall alltid ta sådana gamla inlägg och bara hunta runt en med dem
Men jag tycker att GV är bra

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...