Permalänk
Medlem

Finns:
http://sep800.mine.nu, tänkte mest på ringsignaler och http://mobilsajten.com likaså

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk

gratis sidor med ringsignaler var??

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

fan satta min på´laddning nu för första gången
hur många timamr tar det ?? den har varit i gång 12 timmar nu
trycker jag på joysticken kommer laddar upp batteriet på bilden är fullt är det klart??

15 timmar var det för att få ut max av batteriet

Visa signatur

Permalänk

kan man inte ha i telefon boken så att den visar båda namn och nummer sammtidgt precis som på nokian rätt bra att ha när man skall ringa från den vanliga telefonen och sen hur fan blir jag av med den stegrande ringsignaler den är av aktiverad måste den vara stegrande?

Visa signatur

Permalänk

efter några minuter med t610 så kan jag väll bara säga att noki äger över ericsson för den som har plånbok..
skall du ha samma funktioner på nokia får du lägga till 900
kan et nästan vara värt kanske..
Men men jag kanske ändrar mig när jag använt denna lite längre..

Det som jag tycker är bättre på nokian är ju system uppbyggnaden. Smidigare i meny val men som sagt jag kanske ändrar mig

fråga!!! kan man inte se både telefonboks nr och simnr nummerna
sammtidigt står inget om det i boken etta suger dase i så fall
en av anledningarna jag bytte var att jag skulle kunna föraöver mina 700 nummer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det är alltid svårare att gå från något man är van vid till något nytt.
Ge den lite tid, och allt gnäll kommer att vara en histora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av claes_rocky
skall du ha samma funktioner på nokia får du lägga till 900
kan et nästan vara värt kanske..

jaså? jag visste inte att nokia hade en motsvarighet till T610, vilken telefon har de som kan erbjuda mig:

bra standbytid, bra taltid, inbyggt bluetooth, inbyggt e-mail klient, stor display med tiotusentals färger, röstuppringning, wap 2.0 browser, polyfoniska ringsignaler som låter bra, röstmemo, möjligheten att spela in samtal samt bra synkroniseringsmöjligheter, och ligger i samma vikt och storleksklass som T610 ?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

7210??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

7210 har bara stöder 4 096 färger, har ingen mophun stöd, bara wap 1.2.1 läsare, ingen bluetooth, ingen inbyggd kamera.

en jämförelse med hjälp av pricerunner:
http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/null/details?s...

Permalänk
Medlem

Kommer SE inom en snar framtiden släppta något nytt hett i samma prisklass?

Z600

Visa signatur

4 datorer: 9 cpuer (plats för 4 till), 10scsi+1satadisk, 7.75gb ram, bara Linux
http://isitfika.net http://code.kryo.se

Permalänk

hmmm då har jag skrivit fel modell för den jag menade har inbyggd kamera och jag tror den har blutooth med

vad e mophun?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

7210??

hrm, nej, varken 7210, 7250, eller 7250i har bra standbytid, bra taltid, inbyggt bluetooth, inbyggt e-mail klient, stor display med tiotusentals färger, röstuppringning, wap 2.0 browser, polyfoniska ringsignaler som låter bra, röstmemo, möjligheten att spela in samtal samt bra synkroniseringsmöjligheter.

men 7250 och 7250i har inbyggd kamera.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

ok vad fan e mophun?

och du Turbo
<a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.phps =&post...

fur fan fixar man en länk här? går inte att kör html eller så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mophun är ett programeringsapi för spel på mobiltelfoner.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk

¨tackar

Visa signatur

Permalänk
Citat:

ok vad fan e mophun?

och du Turbo
<a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.phps =&post...

fur fan fixar man en länk här? går inte att kör html eller så?

En länk gör du antingen genom att skriva:

[.url]http://länk[./url]

[.url=http://länk]länknamn[./url]

annars kan du klicka på "http://"-knappen när du skriver ett nytt inlägg och klistra in adressen

Visa signatur

Permalänk

kan man se batteri tiden? hur ofta laddar ni er? beror på så klart hur mycke man använder den men ändå? Kan man se batteri tid i h/min?

Pin kod varför kan jag inte ändra den till 6 tecken
när jag repeterar den gamla koden säger den fel pin samma som nokian gör..

vad e den lilla fyrkanten på displayen längst ner i mitten
4 fyrkanter en blå? minne?haha

Visa signatur

Permalänk

TIP: remove T610 vodafone pictures

1. Do a master reset on the phone.

2. When the phone restarts make sure the automatic keylock never activate!! If this happens you'll have to start all over again. (I don't know why) To ensure it doesn't happen deactivate automatic keylock.

3. Deactivate background picture, screensaver and the welcome message.

4. Create a simple theme without any pictures, only colors and activate it. I used the default settings in Theme Creator Pro3G (or whatever the name is).

5. Go to the Games menu and select a game. Click More and go to the memorystatus screen.

6. Now you'll have to fill up the phones memory completly. I created a large file in notepad, named it test1.thm and transfered it to the phone. Then I renamed it, adjusted the size and send it again and again and again...
...until it said Free memory: 0kb. Then I trasfered a 1 byte file a couple of times just to be sure it was completely full.

7. Now open the My pictures folder. The phone will try to create thumbnails of the pre-stored pictures but will fail since there's no memory left. Just click OK to the error message and then the backbutton. Do this until all pictures has an 'X' as a thumbnail exept the flower, clock and the vodafone animation. These will have a hourglass instead.

8. Go to the phonebook. Create a contact named 'X' and try to assign a picture to it. I started with the animation.
When you select a picture the phone will say something like 'Unable to open picture. Delete?'. Just choose Yes and the picture is gone.
Then select the next picture and so on.

9. When all the pictures are gone, reactivate the background, screensaver, auto keylock and set the welcome message to standard. Restart the phone and your done.

--------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nån som vet några bra wap sidor med bilder, spel teman osv?
turbonallens går inte att ladda för den är för stor men http://lajt.mine.nu/wap/ funkar bra., Kan nån rekommendera någe schyst spel på den sidan? har rally och det är ju rätt skojj

Permalänk
Medlem

Hur får man den MSN på ullis sida att instaleras på T610?.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Går det att köra MSN via bluetouth om man är i närheten av datorn? gratis då...

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl tänka mig att man kan köra msn på datorn och sen skicka meddelanden med sin telefon via bluetooth, inte alls avancerat. Finns ju en massa program som man kan styra datorn med sin t610, vad dessa gör är att koppla upp sig mot datorn där menyer etc byggs upp med olika sorters scripts-språk. Phonefront skulle lämpa sig bäst till detta ändamål.

Man kanske får för sig att göra en sådan någon dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LUL
Hur får man den MSN på ullis sida att instaleras på T610?.

bara att ladda ner och köra ju

Permalänk
Medlem

Jag la in några länkar till Linux-program som funkar tillsammans med T610:an men jag vill gärna ha tips på fler.
Någon som vet något bra program för att överföra filer över Bluetooth? Jag har inte hittat något som fungerar =(

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Funkar inte spelen som jag hadde på min Nokia 6100 på T610???

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

1. Vart hittar jag ett program som jag enkelt kan redigera min telefonlista i till min T610 via Bluetooth?

2. Hur vet jag vilken COM-port mitt Bluetooth använder? Den är ju installerad till kanske 10 st???

3. Hur tar jag över spel & program via Bluetooth? När jag går genom utforskaren kan jag bara hitta mapparna Bilder, Ljud och Teman...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

1. fma
2. ditt bluetooth använder ingen comport som standard, det ställer du int i inställningarna
3. bara att dra över spelen, dom lägger sig i en "dold mapp" som du bara kommer åt från telefonen, detta för att förhindra piratkopiering.

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra för att konfigurera FMA för att hitta min T610?

EDIT: Lyckades hitta en adress som jag skulle skriva in i rutan här ovanför, men jag får följande felmeddelande när jag ska connecta:

ERROR 10047 in function Connect (socket) Adress family not supported by protocol family

Vet inte om dessa bilder hjälper men jag vet inte hur jag ska hitta min telefon i FMA annars...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Hallå alla!!
Har precis fått min T610 o jag älskar den redan!!
Har läst igenom hela FAQ'en o såg att några ville sätta upp en ftp till ringsignaler o allt sånt där!! Jag kan gärna ställa upp!! Har inte den bästa uppkopplingen här hemma dock men eftersom allt som tillhör T610 inte är så stort så ska det nog inte vara så stora problem tror jag. Om det finns folk som skulle kunna tänka sig hjälpa till lite o få igång ftp... så ställer jag gärna upp med den!!

Kan säga att ni som är instresserade av att skapa ftp'n o hålla på att greja med den kan ju logga in på mIRC @ LinkNet (irc.mindimage.net:6667) och gå in på kanalen #SiX.TEN
Kan kontakta mig där... heter ZeBB!!

MVH

//ZeBB

Permalänk
Medlem

Har några frågor också:

1.Jag kan lägga över en .thm fil (ett tema) i telefonen men när jag ska öppna står det:
Det går inte att öppna objektet vill du radera objektet? Fel på .thm filen?

2.En annan fråga jag lyckats inte skapa en mapp i t.ex mina bilder jag har tänkt mig att ha en för gammla bilder och en för nya. det står att jag har fel behörigheter,kanske inte ska gå att skapa
mappar i en mapp. Lite konstigt att det går att välja ny/mapp..

3.En sista fråga har version R1A081 går den att ha eller är det bäst att uppgradera, finns det fler nya efter R1A081

Visa signatur

...