Permalänk
Medlem

win 2000!!!

När jag installerat om datorn och installerat alla updateringar från microsoft update!! så hängersig kontroll panelen när jag går in i den!!! windows cden är win2000 med sp4! ok har fungerat hel problem fritt förut tills förra veckan!!! någon som vet något eller kan hjälpa mig bli av med det????

Visa signatur

Stationär: Athlon 64 3500+
Dell PowerEdge 2550:
Dell PowerEdge 2550:

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har aldrig brytt mig om att köra Windows Update, jag tycker det ger mer problem än vad det löser.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Under \Winnt\System32\ finns det *.cpl filer, detta är ikonerna i kontrollpanelen, klicka på någon av dom och se om det fungerar.

Permalänk
Medlem

Vet vad problemet är! det är nvidias senaste drivrutiner!!!

Visa signatur

Stationär: Athlon 64 3500+
Dell PowerEdge 2550:
Dell PowerEdge 2550:

Permalänk
Medlem

Japp det är Nvidia som är problemet ja. Har själv råkat ut för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jag har aldrig brytt mig om att köra Windows Update, jag tycker det ger mer problem än vad det löser.

kanske därför många fortfarande har Blast

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
kanske därför många fortfarande har Blast

Vissa patchar installerar jag givetvis, men att bara köra WinUpdate, trycka next, next, finished utan att veta vad som installerats.. Så mycket litar jag inte på Microsoft faktist..

Blaster tog sig aldrig genom min Linuxrouter när det begav sig btw.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

att bara köra WinUpdate, trycka next, next, finished utan att veta vad som installerats.. Så mycket litar jag inte på Microsoft faktist..

Du har nog lite förutfattade om Windowsupdate, på www.windowsupdate.com står där beskrivning om varje uppdatering, du får även välja vilka du vill och inte vill installera.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vissa patchar installerar jag givetvis, men att bara köra WinUpdate, trycka next, next, finished utan att veta vad som installerats.. Så mycket litar jag inte på Microsoft faktist..

Puttinussan da, orkar du inte lasa sa mycket text. Skall farbror TANDEM lasa hogt for dig?

Citat:

Blaster tog sig aldrig genom min Linuxrouter när det begav sig btw.

Hade man patchat sin maskin fick man aldrig nagon mask av market blaster. Den tog sig dessutom inte igenom en jakla massa mjukvarubrandvaggar pa winmaskiner.

Sluta basha Win om du ar en NOLLA! Det ar OK om folk som kan nagot bashar Win, men losers som gor det ar bara totala NOLLOR.

Permalänk
Hedersmedlem

Men oj vad folk hoppar på lilla mig helt plötsligt...

Jag kritiserade bara Windows Update som jag inte gillar (min SUBJEKTIVA uppfattning btw). En kompis har haft problem som direkt kunde relateras till Windows Update, något med SSH. Först funkade det, sen körde han Windows Update och sen funkade det inte. Uppenbarligen höll han inte koll på exakt vad som installerades.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN

Puttinussan da, orkar du inte lasa sa mycket text. Skall farbror TANDEM lasa hogt for dig?

Vad menar du med dedär? Får man inte läsa vad man vill eller?
Bra onödig kommentar..

Citat:

Hade man patchat sin maskin fick man aldrig nagon mask av market blaster. Den tog sig dessutom inte igenom en jakla massa mjukvarubrandvaggar pa winmaskiner.

Vad vill du få ut av dedär?

Citat:

Sluta basha Win om du ar en NOLLA! Det ar OK om folk som kan nagot bashar Win, men losers som gor det ar bara totala NOLLOR.

En till bra onödig kommentar...

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Snälla, tagga ner lite.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Om man har hyffsad koll på internet vet man här det beger sig till att det kommer ett kritiskt virus som går in bakvägar. Håller med Vicotnik, litar inte heller på Windows Update. Behöver inte en säkerhetsfix för Dell-möss via COM-portar, så varför ska jag ens bemöda mig om att få en dialogruta där den säger "vill du installera patchen?". Självklart installerar man säkerhetsfixar som kommer, men det är mycket saker man inte behöver som kommer från Windows Update. Plus att Windows Update tar en tjänst vilket både tar minne och cpu, PLUS öppnar en potentiell säkerhetslucka i systemet. Windows Update? Nejtack.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem

säljer microsoft skivor med sp4 integrerat? sån måste jag skaffa!

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.