springer sakta i CS1.6

Permalänk
Medlem

springer sakta i CS1.6

Jag har fått ett knepigt och väldigt irriterande problem i cs1.6

När jag springer som vanligt så springer alla andra ifrån mig även om jag håller kniven i handen och de andra håller något vapen i handen.
Det är ju inte jättestor skillnad i hastighet, men iallafall tillräckligt stor för att märkas. Drar dom andra också kniven så springer dom ju ännu lättare ifrån mig.

Jag har testat med att skriva -duck, -speed mm i consollen utan att det blev bättre.
Men jag springer ju inte så sakta som när man använder walk knappen, så det är inte som att den fastnat inne.

I configen har jag inte ändrat något annat än att jag bytt så jag styr gubben med piltangenterna istället för asdw och bläddrar vapen på keypad siffrorna.

Jag såg att någon mer hade haft samma problem på counter-strike.nu 's forum.. och även jag har skrivit där utan att lyckas få hjälp.. så jag testar nu om någon här kanske känner till problemet?

Visa signatur

Fujitsu-siemens SCALEO 800s, P4 3GHz HT, 1024MB DDR, Radeon 9800 128MB, Audigy2

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem som du. Det uppkom efter det att jag hade stoppat i mitt Ati Radeon 9800NP. Var helt knäckt satte och felsökte i timmar. Jag hade en funktion i CS (walk) på SHIFT-tangenten, när jag tog bort det så sprang jag fort igen.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

jasså, då ska jag testa att ta bort shift knappens funktion. Dock har jag shift knappen som hopp knapp nu... och har ju haft problem med det tidigare.
Då hoppade gubben så fort jag använde pilarna för att gå (den walk:ade om jag hade walk bundet till shift knappen).. men knepigt nog så hoppade den inte längre om jag tryckte bort Numlock (men det är inte pilarna på numpad jag pratar om att jag använder för att gå).

Visa signatur

Permalänk

varför kör du med piltangenterna, det är bara sämre.
du kan ju testa byta till default kontroller och testa om det funkar då.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Basten
varför kör du med piltangenterna, det är bara sämre.
du kan ju testa byta till default kontroller och testa om det funkar då.

Nu ska du inte vara sån. Om han tycker det är bra så låt honom spela så. Jag kan stolt meddela att jag för ett antal år sedan spelade på numpaden. Det fungerade alldeles ypperligt

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

nu har jag testat.. och det hjälpte inte att ta bort bindningen på shift.
Men efter att ha testat att ta bort userconfig.cfg så blev det bättre.. då började jag undersöka vad det var i userconfig.cfg som ställde till det och kom fram till att jag hade en rad som hette developer "1" där som ställde till det. Jag testade att sätta det till lite olika siffror.. men det enda som gjorde att jag sprang normalfort var developer "0" eller att jag helt enkelt tog bort den raden
Så nu funkar det.. tack för tipsen iallafall

Visa signatur