Permalänk

[uGuru] ABIT Black Box

Ska köpa nytt moderkort, och funderar på ett Abit AN7.
Men iaf, jag blir lite rädd när jag läser detta:

Citat:

ABIT Black Box: Personalized Global Service

With ABIT BlackBox, ABIT takes yet another step ahead of the competition in terms of service. BlackBox does exactly what you think it might: in the event of a system problem or crash, it records vital system information that the ABIT Engineers can use to determine the extent of the problem. Furthermore, it includes an automatic ABIT tech support email feature which relays this information to ABIT at the touch of a button. No more relaying emails back and forth. ABIT BlackBox is another step in ABIT's quest to provide personalized global service for every end-user, in every country.

Det jag är rädd för med detta systemt är att om moderkortet går sönder och man reklamerar det så kollar dom bara vad man gjorde, och ser dom att man typ överklockat eller gjort något annar fel så gäller inte garantin. Alltså detta är inget jag vet, utan mer något som jag undrar. Vad tror ni?
Nån som vet om man själv kan se informationen i "Black Box"?

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk

humm.... det låter ju oroväckande minst sagt! Men det borde finnas sett att disable'a den funktionen?! ... funderar själv på ett AN7, hoppas det dyker upp en recension snart...

Visa signatur

"The old ways. Our new path. Together we carve our glorious future."

Permalänk
Medlem

jag går med i "väntar på AN7 recensions"-klubben jag med.
Kommer det inte en snart så köper jag NF7-S 2.0

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

Hehe, jo det är väll nu man ska tillämpa "den som väntar på något gott"-regeln, hur det nu ska gå till?

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze