Permalänk
Medlem

Skumt fel med AMD-burk.

Tjena!

Jag har en polare som köpt följande saker:
AMD 2200+
Abit NF7-S moderkort.
2 x Twinmos PC3200 256 MB
80 GB IDE hårddisk (kommer inte ihåg märket i huvudet just nu)

Jag har hjälpt han att installera saker och det har gått ganska smärtfritt, förrutom på en skum sak.

När man starta upp datorn så hoppar BIOS och allt igång som det ska göra. Men sen när den ska boota Windows 2000 hänger sig datorn i MBR på nåt sätt..
Trycker man däremot på reset-knappen efter detta så hoppar Windows igång och allt funkar som det ska.

Det funkar också om man drar ur strömsladden ett tag och sen sätter igång den igen.. men inte om man alltså låter strömsladden sitta i, stänger av datorn och sätter igång den igen med power-knappen ( då måste man använda reset igen).

Jag har inte varit med om detta fel förrut därför tänkte jag att jag skulle rådfråga er därute vad som kan vara fel.

Felet är ju inte allvarligt men lagom irriterande

Visa signatur

P4 3GHz
ASUS P4P800
2 x 512 MB Twinmos P3200
160 GB Seagate Barrace
GF4 Ti 4600

Permalänk
Medlem

Nu är jag ju grym amatör på datorbyggen, men har du pluggat i power-switch knappen ordentligt i mobon? Så den inte råkar ligga snett över på något annat el. dyl. Låter osannolikt, men ändå

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Nu är jag ju grym amatör på datorbyggen, men har du pluggat i power-switch knappen ordentligt i mobon? Så den inte råkar ligga snett över på något annat el. dyl. Låter osannolikt, men ändå

Nja den kör ju igång BIOS och så när man startar med POWER-knappen så det är nog inte problemet. det är ju sen när den ska starta igång Windows 2000 som det hänger sig och det bara kommer upp en svart skärm.

Visa signatur

P4 3GHz
ASUS P4P800
2 x 512 MB Twinmos P3200
160 GB Seagate Barrace
GF4 Ti 4600

Permalänk
Medlem

formatera