Permalänk
Medlem

asdasd

Permalänk
Medlem

tänkte bara på... koppar röret i bak kant på burken knäckte extra som tank står det.
Om du tar 1/2" rör ( gissar på att det e byggt i 1/2") köper färdiga "u" böjar och lödar som en serie med vågar...

||
||
||
U etc etc så borde det ge yterligare en kylande effekt, så extra knäcker tanken som kondensor.
bara en tanke, gör nog inte många grader men kanske 1-2 om du får till ett par meter i ett lagger eller tre

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zejtan
tänkte bara på... koppar röret i bak kant på burken knäckte extra som tank står det.
Om du tar 1/2" rör ( gissar på att det e byggt i 1/2") köper färdiga "u" böjar och lödar som en serie med vågar...

||
||
||
U etc etc så borde det ge yterligare en kylande effekt, så extra knäcker tanken som kondensor.
bara en tanke, gör nog inte många grader men kanske 1-2 om du får till ett par meter i ett lagger eller tre

Jo funtade på något sådant oxå, men jag har redan beställt en Black Ice som ska sitta i taket ..

Efter lite längre tester nu så ligger idle på 48 grader med ambient 23 grader och fulload hamnar på 53 grader som mest under hårda turer med Max Payne 2 (samma ambient)

Är rätt nöjd med dem temperna, men ska ha en radiator extra för att komma ner ett par grader till.

Har även kört ett "natt-test" dvs haft datorn igång en hel natt, (har datorn i sovrummet) och jag hörde inte ett jota, så ljudnivån får man väl kalla acceptabel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Radon
Jag undrar om den LCD Displayen ?? Hur ska man kunna koppla in 5 volt i den ?? Och vad behöver man exakt för att få den att funka ?? Adda mejj på MSN elr svara via hotmail !! ricke_00@hotmail.com (Hotmail,MSN)

Kolla i tråden om lcdn från fractronics. Där står det mesta.

4CCFL, Kommer det bli snygg? Försök att gömma dom så att man aldrig ser direkt på röret, det blir inge snyggt annars. Kanske skymma av med nåt svart halvt rör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleSpirit
Kolla i tråden om lcdn från fractronics. Där står det mesta.

4CCFL, Kommer det bli snygg? Försök att gömma dom så att man aldrig ser direkt på röret, det blir inge snyggt annars. Kanske skymma av med nåt svart halvt rör.

Ska försöka, inte lätt i ett helt transparant chassi

Permalänk
Medlem

Mkt snyggt och bra byggt...

Visa signatur

//ripakt
p4b 2,4 - 768 ram (266 mhz) cas 2- MSI Gf ti4600 - 400 gb hdd | Duron 950@1264 mhz R.I.P

Permalänk

Upp igen

a3t - jag skulle vara djupt tacksam ifall du kunde säga vart du fått tag på de messing? liknande biten som du har för att HDD:n ska kunna sitta på cd:rom platserna.

Stort tack

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Upp igen

a3t - jag skulle vara djupt tacksam ifall du kunde säga vart du fått tag på de messing? liknande biten som du har för att HDD:n ska kunna sitta på cd:rom platserna.

Stort tack

Du hade inte kunnat privatmessat honom och frågat istället?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Glömde helt och hållet bort att det gick och göra, det äro fixat nu.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd

Ett litet tips ang bygget är att bygga om tanken !
Gör den kubisk och placera den i de toma HD's platserna sedan polerar du skiten av den i koppar så blir det snyggt !

Permalänk
Medlem

Tänkte bara inflika med ett maximalt betyg, 5/5 rattmuffar. Jävligt snyggt!
Verkligen, extremt bra jobbat! *klapp på axeln*.

Synd att du inte är ifrån karlstad, då hade jag fan bjussat på en öl

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

FEEt

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk

Denna tråden e gammal, om ni sett han sign så hade han lagt ut den på marknaden, kanske e såld, dvs låt gammla trådar dö, tycker jag iaf