Oj oj oj, vilken affär jag har gjort!(tror jag)

Permalänk
Medlem

Jag känner inte killen alls... När jag betalade in de där 500kr på hans bankonto gick jag på föreningsparbanken istället för handelsbanken(där han har sitt konto). På föreningsparbanken har de ingen information som helst om handelsbankens konton, så jag fick inte namnet då. Men det är ju bara att fara till handelsbanken på måndag och fråga vem kontot tillhör.
Jag hade inte 5000kr i kontanter, så jag frågade han om han kunde vänta ett tag med att sälja datorn tills jag fåt ihop pengarna. Då sa han att om jag betalade 500kr till han i förskott(satt han visste att jag va seriös) så skulle han skicka datorn imorgon(igår). Det tyckte jag lät okej. Det är därför vi krånglade till det med 500kr iförskott, pluss att han bor tio mil ifrån mig.

Om han nu skulle va en bluffare så kan han ju lurat några till på hela summan(5000kr), men varför lura mig på ynka 500kr då. Han kunde ju sagt att jag skulle betala 2000kr i förskott.

Desutom så tog han bort anonsen på blocket samma kväll som vi kom överens. Han la ut den nån timma innan jag såg annonsen.
Men jag är fortfarande berädd på att han blåser mig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om han bara bor 10 mil bort, hade det inte varit bättre att åkt dit och hämta datorn själv då istället för att krångla med att skicka den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Vad ska han göra med Berettan?.. Mörda? Då har han inte så mycket kvar sen alls efter det om man ser det så.

Friheten är nog mer värd än 5000 kr

Ta knäskålarna.....du e ute efter 1 månad

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Hoppas att det var seriöst iallafall..

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Det råkar inte vara samma person som har följande annons ute:
http://www2.blocket.se/view/1736912.htm

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=21477...

Inte vad jag vet.. Vad hade han för mail??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte_89
Inte vad jag vet.. Vad hade han för mail??

Inte den blekaste, fråga nån i den andra swec tråden, verkade som ett par haft kontakt med honom, dom kanske kan svara på det.

Permalänk
Medlem

HAHA
Hur, jag frågar igen, HUR kan du gå på detta ?
du har förlorat 500kr, gg

Permalänk

Kan bara upplysa om att du inte får kolla i paketet före du löst ut det på posten... Och om du väl löst ut det och det visar sig vara bluff får du inte tillbaka dina pengar. Så...

Permalänk
Avstängd

men det är bara att öppna på posten efter man har betalat och sen om det visar sig vara ett pat tegelstenar så är det faktiskt ganska så enkelt att polis anmäla han eller att leta upp han och hoppa lite på hans knäskållar. mrflash syrran pajade ett par knäskållar på en kille men inte fan haffa polisen hon kanske på grund av att hon gick i 6an då

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Men en beretta går ju på typ 3000. så då har an en beretta och ett basball trä...=P

Börjar likna Vice City tycker jag , hoppas att det inte är stöldgods... Kvitton går dock att fejka...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Kan bara upplysa om att du inte får kolla i paketet före du löst ut det på posten... Och om du väl löst ut det och det visar sig vara bluff får du inte tillbaka dina pengar. Så...

Det är inte alla på "posten" (ICA?) som vet det, många är bara anställda för att sitta i vanliga kassan... Bara att gå dit fler gånger och försöka...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Kan bara upplysa om att du inte får kolla i paketet före du löst ut det på posten... Och om du väl löst ut det och det visar sig vara bluff får du inte tillbaka dina pengar. Så...

Det är så underbart...

för man är likförbannat tvungen att kvittera paketet innan man får det...

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att man får kolla vad som är i paket innan man betalar det, faktist...
Annars är det bara att flörta med tanten på ICA/Posten så får du det...

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk

Jag har faktiskt pratat med både postens support och diverse utlämningsställen och dom sa tvärt nej. Men har man tur så kanske man får, tjänstefel iofs så chansen är väääldigt liten.

Permalänk
Medlem

För mej såg det ut såhär: Jag hittade en annons på blocket i.. oktober.. kanske.. Xp2000 har jag för mej o 512ram o 120hdd o nått bra grafikkort (minns i vilket) Som han ville ha 2500kr för. Och han ville ha pengarna insatta i föreväg för han hade obetalda räkningar eller vad det var. Men jag blir lite misstänksam, men tänker "okej - vi slår till" Så jag åker till Handelsbanken för o betala in pengar på hans konto. När jag står där med pengarna i handen så frågar jag om jag kan ångra instättningen i efterhand, svaret var ju naturligtvis "Nej". Så frågade jag om vem som ägde kontot, o det visade sej vara en snubbe som bodde ~50mil ifrån det ställe han sa sej bo på.. Vid det laget stoppade jag ner mina pengar och avbröt betalningen Mejlade honom senare på kvällen o fråga vad fan som stod på.. Fick inget svar från honom..
Men seriöst? Hur ska man kunna lita på någon nu för tiden?

Visa signatur

Jag missbrukar smileys ;)

Permalänk
Medlem

Jag skulle absolut inte lita på han, åk över och hämta grejorna istället så är du säker på att han inte blåser dig..tyvärr så är det lite orimliga priser och det lär bli en sport att leta upp han men men....hör av dig om du lyckades...

Permalänk
Avstängd

kan vara så att han ser till at ca 10st sätter in 500:-/var och lovar alla 10 att han skickar den då får han 5000:- och garvar gött * risken för blåsning är stor *

Permalänk
Medlem

Eftersom jag endast är 14år så får jah max en prick i polisens rigister om jag krosar knä skålarna på han;) . Jag har två kompisar som har vart ute och kört bil på natten två gånger, de är 14 och 15år.. De har typ bara fått en prick i registret var plus att en av bilarna de körde var snodd. Det jag menar är att polisen bryr sig inte så mycket där jag bor..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte_89
Eftersom jag endast är 14år så får jah max en prick i polisens rigister om jag krosar knä skålarna på han;) . Jag har två kompisar som har vart ute och kört bil på natten två gånger, de är 14 och 15år.. De har typ bara fått en prick i registret var plus att en av bilarna de körde var snodd. Det jag menar är att polisen bryr sig inte så mycket där jag bor..

nee men socialen gör och när du en gång fått soskärringar efter dig blir du aldrig av med dom.
Dom kommer ligga dig häcka hela livet värsta du kan råka ut för är vell bli omhändertagen och hamna på ett paragraf 5 hem eller hassela och liknade dock är de för knarkar ungar .

todilo

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Börjar likna Vice City tycker jag , hoppas att det inte är stöldgods... Kvitton går dock att fejka...

Jo man har ju hört talas om att det pågår mycket sådant nu, speciellt den där laptoppen såg ju ut som nått i den stilen, skummt ny och bra skick...=S

hoppas det går bra jonte

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
nee men socialen gör och när du en gång fått soskärringar efter dig blir du aldrig av med dom.
Dom kommer ligga dig häcka hela livet värsta du kan råka ut för är vell bli omhändertagen och hamna på ett paragraf 5 hem eller hassela och liknade dock är de för knarkar ungar .

todilo

Inte för att jag tänker krossa knä-skålarna på han. Det e lite onödigt. (fast de skulle nog va lite frästande om han nu bluffar)

Permalänk

Hoppas det går bra, 500 är ju inte hela världen annars.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte_89
Eftersom jag endast är 14år så får jah max en prick i polisens rigister om jag krosar knä skålarna på han;) . Jag har två kompisar som har vart ute och kört bil på natten två gånger, de är 14 och 15år.. De har typ bara fått en prick i registret var plus att en av bilarna de körde var snodd. Det jag menar är att polisen bryr sig inte så mycket där jag bor..

Vaa häftig du är som slår in hans knäskålar !

Kan lova att du inte kommer göra ett skit sen. Men ärligt talat blir jag lite sur på dig, eftersom det är ni som går på skiten som gör att de fortfarande finns kvar!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Håller med!
Jag tycker man får skylla sig själv, att slå in några knäskålar gör inte saken bättre.

Det är lätt att vara kaxig bakom ett nick på ett anonymt forum.

Såvida inte denna tråden kan komma längre sakligt på ett positivt sätt bör den låsas. Ush vad less man blir på sån här skit !

Edit: Att låsa den straffar bara jonte, varna tuffingarna istället..

Permalänk
Medlem

Det är mest på skojs som basebollgrejjen och knäskålarna kom upp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte_89
Inte för att jag tänker krossa knä-skålarna på han. Det e lite onödigt. (fast de skulle nog va lite frästande om han nu bluffar)

Permalänk
Avstängd

Bara för att man säger att man ska banka skiten ur en snubbe betyder inte att man gör det. OM nu jonte_89 blir lurad har jag väldigt svårt för att tro att han kommer att "läxa" upp den där snubben, i sådana fall är det nog mer troligt att det blir en polisanmälan, vilket i sin tur inte ger så mycket. Den hamnar nog i högen bland de andra anmälningarna och lämnas där i ett par år... Det bästa är nog att fysiskt konfrontera personen i fråga, inte för att mosa knäskålarna på'n men för att skälla ut honom... Eller?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Avstängd

Grabben var beredd på att hämta ut Y antal tegelstenar på posten

5000:- för en rena rean (har inga ord för det) eftersom en sådan dator skulle kosta minst 10k beg.

Visa signatur

My Ghetto rig
P4 2.4@3.0C|Abit IS7-G|512 DDR Windbond|Radeon9700|Seagate 120gb|Seagate 120gb|Sampung 959NF

Permalänk

håll oss uppdaterade.. det verkar ju spännande

Visa signatur

GROVYGIZMO

Permalänk
Medlem

Oavsett hur mkt skojj det är så tycker JAG iaf att det är ett oerhört omoget beteénde!